9 Mayıs 2016

[bisikletle]Türkiye: Güney



















[bisikletle]Türkiye projesi çerçevesinde İstanbul’dan Akdeniz’e, oradan Ege’ye kültürel ve sosyal bir yolculuk.

Bölgeyi kapsayacak turlarda izlenecek rotalar, mesafeler, yolların niteliği, gezilip görülecek tarihi ve doğal güzellikler, konaklama, yeme-içme ve yerel kültürler hakkında bilgi toplamak üzere 10 Mayıs’ta pedallar dönmeye başlıyor.





















4 Haziran sabahı İstanbul'a Antalya'dan otobüsle döndüm. Çok keyifli bir tur oldu. Gezi notları pek yakında blog'da.

8 Mayıs 2016

Shimano Türkiye / Alfine

İlk defa göbekten vites ile deneyim kazanıyoruz. Yeni aldığımız bisikletlerin üzerinde Shimano Alfine 8 vites bulunmakta. Ve bu viteslerin yağı ilk 1000 km ve sonrasında her 5000 km’de değişmeli(ymiş). Belki başka markaların yağı da uygun olabilir ama Shimano sorumluluğu size yüklemekte ve garanti kapsamından çıkartmakta. Haliyle bunu kimse istemez ve biz de o zaman orijinali olsun dedik. Gel görelim ki İstanbul’da 1, Türkiye genelinde 4 servis istasyonunda bu yağ bulunmuyordu. Nedeni ise “talep yok” şeklindeki açıklamalarıydı. Hoppala durumları! Bir ürün satacaksın ve servisi için gerekli malzemeyi bulundurmayacaksın! Olacak iş değil, kabul edilecek durum hiç değil.

Sıkıntıyı Shimano Türkiye’ye ilettik ve onların ilgi ve desteğiyle İstanbul servis istasyonu Bisiklet Sepeti’ne yollanan SG-S700 ile vites yağını yeniledik. Pek ucuz bir durum değil ama, 150 TL :((


Buradan Shimano Türkiye ve Bisiklet Sepeti’ne gösterdikleri ilgi için teşekkür eder, Shimano’dan ürünlerine ilişkin eksiksiz yedek parça ve servis beklentimizi bir kere daha yineler, Bisiklet Sepeti’nden de servis ücretlerini yurt dışına göre değil, ülkemiz şartlarını esas alarak belirlemesini bekleriz.



Not (28.10.2016):

* Yetkili Servis İstasyonu’nun tek olması servis ücretlerinin de istenildiği gibi uçurulmasına olanak tanıyor. Alfine’de 150 TL’ye değiştirilen yağ Rohloff’da 85 TL’ye değişiyor. Bu kadar fark olur mu?


Not 2 (17.08.2022):

* Alfine "Always Fine"dan türetilmiş bir isimdir. 





















From: Mustafa Dorsay
Subject: Re: SG-S700 yağ
Date: 3 Mayıs 2016 17:47:35 GMT+3
To: Service Shimano SBTK

teşekkür ederim,

./..

_________________________________________________________


On 3 May 2016, at 17:37, Service Shimano SBTK wrote:

Merhaba Mustafa Bey,

Shimano ürünlerine göstermiş olduğunuz ilgiden dolayı teşekkür ederiz.

Shimano Bisiklet Türkiye ailesi olarak tüm Türkiye'ye yaklaşık 2 yıldır Shimano ekipmanlarının tedarikini ve servisini gerçekleştirmekteyiz.

Taktir edersiniz ki SHIMANO markası bünyesinde on binlerce farklı ürün bulunmakta bu ürünlerin hemen hemen çoğu bisiklet açısından önem arz etmekte, Bu ürünlerin tedarik problemini aşmak açısından önümüzdeki dönemde İstanbul merkezli Shimano Türkiye deposu açılacaktır.

Yeni kurulmuş bir ofis olarak tedarik anlamında eksikliklerimiz olmuş olabilir, bundan dolayı sizden özür diliyoruz,

Yaşadığınız mağduriyeti gidermek adına bugün yetkili Servis Merkezimiz olan Bisiklet Sepetine ihtiyacınız olan yağ gönderimini yapıyoruz,

Bisiklet Sepetinden servis desteğinizi alabilirsiniz. Aşağıda Servis Merkezimizin iletişim bilgilerini bulabilirsiniz.

Yetkili Servis Bisiklet Sepeti

Yetkili Kişi: Serkan YAZICI

Tel:(0216) 372 0595

Bu yaşadığınız problemden dolayı tekrardan özür dileriz.

İyi Günler Dileriz.




Shimano Bike Turkey Team

Shimano Bisiklet A.Ş
Şair Eşref Bulv. No:4 K:7
Çankaya/İZMİR-TURKEY

Tel/phone: +90 232 402 93 93

Shimano Turkey Team

infosbtk@shimano-eu.com

www.shimano-turkey.com

 
___________________________________________________


From:        Mustafa Dorsay
To:        servicesbtk@shimano-eu.com
Cc:        infosbtk@shimano-eu.com
Date:        03.05.2016 13:20
Subject:        SG-S700 yağ




Shimano Türkiye
 
 
Sayın Yetkili,
 
 
2015 sonuna doğru üzerinde Alfine 8 olan Steps Di2 donanımlı Scott e-bisiklet aldık.
 
Şimdi Alfine’nin yağ değişim kilometresi geldiğinde sitenizde adı geçen 4 teknik servisin hiç birinde gerekli SG-S700 yağ yoktu. Bu nasıl teknik servis anlayabilmiş değilim? Yeterli talep olmadığından bu yağı bulundurmuyoruz. Sipariş üzerine getirttiriyoruz ve gümrük mevzuatından dolayı 2 ay sürüyor. Böyle bir mazeret olabilir mi? 2 ay bisikleti kullanamayacak mıyım? Başka yağ koyduğumda garantisinin geçerli olmayacağını söylüyorsunuz. O halde bulundurun da kullanalım!
 
Shimano olarak Türkiye’de bulunuyorsanız tüm ürünlerinizin teknik servisini eksiksiz ve hatasız vermeniz gerekir. Yarım yamalak temsilcilik nerede görülmüş? Evet böylesine durumlar ancak ülkemizde olabilir. Bu da işi ne denli ciddiye aldığınızın bir göstergesi.
 
Sattığınız her ürünün, hatta tüm Shimano Cycling’in teknik servisini, yedek parça ve her türlü bakım ve onarımını eksiksiz, gecikmeksizin yapmak/vermek zorundasınız. Ve servis ağınızı genişletmek. Nedir bu, koca İstanbul’da sadece 1 yerde? Ve orada da gerekli yağ yok.
 
Türkiye’de bulunuyorsanız tam olarak bulunun. Yoksa Shi kısmını getirdik Mano’su eksik, kusura bakmayın kabul edilecek bir durum değil!
 
 
Sayfanızda yer alan reklama uyun ve eksikliklerinizi tamamlayın.
 
SERVICING IS MUCH MORE THAN DRAINING THE OIL IN YOUR HUB
"Of course, draining the oil in the hub is important. But there's a lot more to it than that. Your hub will be as clean as a whistle when I'm done with it. After I inject some fresh oil, you'll be ready to go again. Take servicing serious and visit your local Shimano Service Center regularly"


Şimdi ne olacak? SG-S700 yağ nasıl temin edilecek? Hangi serviste var?
 
Acilen soruna ilişkin bilgi ve destek ihtiyacındayım.
 
Saygılarla,
 
Mustafa Dorsay
İstanbul



İBB, Bisikletli Yolcuyu Otobüse Almayan Şoföre 100 Bilet Cezası Kesti!


Bisikletli yolcunun İBB Beyaz Masa'ya şikâyeti sonuç verdi...











İstanbul Büyükşehir Belediyesi, bisikleti ile Özel Halk Otobüsü’ne binmek isteyen yolcuyu araca almayan şoföre 100 bilet cezası kesti.

Olay 2 Nisan 2016 tarihinde Kağan Sezgin adlı bir yolcunun, Beşiktaş sahilinden bisikleti ile ‘30A’ kodlu Özel Halk Otobüsü’ne binmek istemesi üzerine meydana geldi. Saat 16.00 ila 20.00 saatleri arasında yoğunluk nedeniyle bisikletlerin otobüse alınmadığını bilen ve bunun için bu saat dilimleri dışında bir zamanda otobüse binmek için hareket eden yolcu, binmek istediği "34 AJ 7572" plakalı aracın şoförünün “Hayır binemezsin” cevabı ile karşılaştı. Yolcu Kağan Sezgin’in “Bu saatlerde böyle bir uygulama yapamazsınız, kuralları biliyorum” karşılığını vermesine rağmen, otobüse girişine izin verilmedi. Etrafta yetkili arayıp bulamaması üzerine İBB’nin şikâyet hattı ‘Alo 153’ü arayan yolcu, kendisini otobüse almayan şoför hakkında işlem başlatılmasını talep etti. 

Aradan 1 ay geçtikten sonra 2 Mayıs 2016 tarihinde yolcu Sezgin’e “Alo 153” hattından bir mesaj geldi. Mesajda, ilgili şoförün cezalandırıldığını belirten şu açıklamaya yer verildi: “Kurumumuza yapmış olduğunuz başvurunun tahkikatı yapılmış, şikâyete konu olan personele Özel Halk Otobüsü Yönergesi’ne göre 2. maddeden 100 bilet ceza uygulanmıştır.”

Ali Aslangül / T24