18 Mart 2020

New York’ta Koronavirüs Endişesi Ulaşımda Bisiklet Kullanımını Arttırdı

New York’ta insanlar, koronavirüs endişesi ile tozlanan bisikletlerini bulundukları yerden çıkardı, lastiklerine hava pompaladı ve gidonlarına taktıkları ışıklarla günlük seyahatlerinde daha fazla bisiklet kullanmaya başladı. Çalışmaya devam edenler, işlerine ulaşmak için toplu taşımaya binmemek için ulaşımda bisikleti tercih etti. 

Bisiklete binmenin daha az endişe verdiğini belirten New Yorklular, toplu taşımanın yabancı insanlarla sürekli bir arada olmaktan kaynaklı daha fazla potansiyel tehlike barındırdığını söylüyor. 

Kişilerin kendi bisikletlerini kullanması ile birlikte paylaşım sistemlerine olan talebin de yoğunlaştığı belirtilirken şehrin paylaşım sistemlerinden biri olan Citi Bike’ın bu ay %67’lik bir talep artışına sahip olduğu aktarıldı. 1 Mart ile 11 Mart tarihleri arasında bir önceki yıl aynı süreçte 310.132 bisikletli yolculuk yapılırken bu yıl aynı tarih aralığında 517.768 yolculuk yapıldığı belirtildi.

Öte yandan Manhattan’ı Brooklyn ve Queens’e bağlayan ve popüler bisikletli ulaşım rotalarından olan East River köprüsünden bu ay (9 Mart) tek bir günde 21.300 bisiklet geçişi gerçekleşirken geçtiğimiz yıl aynı dönemde geçiş sayısı 14.032 olarak kaydedilmişti. 

Artış Chicago’da da gözlemlenmeye devam etti. Bisiklet paylaşım sistemleriyle 1 Mart 11 Mart arasında büyük bir sıçrama yaşandı ve geçtiğimiz yıl aynı dönemde 40.078 olarak ölçülen bisikletli gezi sayısı 82.112’ye çıkarak iki kattan fazla artış gösterdi.

Ayrıca geçen yıl aynı dönemde beş bisikletli ölümü kaydedilirken bu ay bir ölümlü bisiklet kazası yaşandığı aktarıldı. Şehir ulaşım komiseri Polly Trottenberg, koronavirüs endişesi yüzünden daha fazla insanın metro ve otobüsleri tercih etmekten kaçındığını, sokaklardaki bisikletli sayısının her geçen gün çoğaldığını ve bunun için ekstra güvenlik önlemlerinin de alındığını bildirdi. 

“Bisikleti daha güvenli, daha kolay ve daha erişilebilir hale getirmek için hızlı bir şekilde önlemler almaya çalışıyoruz.”

Bir sivil toplum kuruluşu olan Ulaşım Alternatifleri’nin genel müdürü Danny Harris ise şehirde şu an yaya ve bisikletlilerin daha fazla önceliğe sahip olması gerektiğini, bunun için geçici bisiklet şeritlerinin kurulması ve daha fazla bisiklet park yeri oluşturulması gibi önlemlerin alınması gerektiğini bildirdi. Bunun yanı sıra Harris, bisiklet yollarını işgal eden tüm araçlar için “sıfır tolerans” politikasının herkesçe uygulanması gerektiğini vurguladı. 

“Bu kriz, ulaşım sistemindeki eksik ve hatalı unsurları daha da iyi görmemizi sağladı. Bugün insanların sordukları soruları bizler yıllardır tartışıyoruz.”



Katkıları için Gültekin’e teşekkürler.