Nedense Ballıkayalar bir türlü olmuyor. Daha önce de niyetlenmiş, olamamıştı. Bu sefer de hava muhalefet etti. Gebze bölgesini yağışlı gösterince Yerli ve Milli Meteo, biz de rotayı yakına, Tuzla’ya döndürdük. En mülayim rotalardan biridir. Dümdüz dersem yanılmam. Hani 3L durumları. Ama gene de git-gel sahil 70 km tutar.
Sabah 9’da İhsan’la Bostancı’da buluşup Haluk’un da gelmesiyle yola çıktık. Öyle bir hava var ki, bir yer normalken başka bir bölgede sağanak iniyor. Evden çıkmadan öyle bir yağdı ki, İhsan sahildeyim damla yok diyordu. Aynı şekilde Haluk, burada Küçükyalı’da yağıyor, bense Ataşehir’deydim yağmıyordu. Ama geceden başlayan yağmur iyi yağmıştı. Herhalde kalan yükünü bugün bölge bölge dağıtıyor olmalı.
Varujan’dan gelen mesajla Pendik’te beklediğini öğreniyoruz. Biz de yer yer kurumuş olan yollardan pedallayarak, İhsan önde biz peşinde Pendik Beltur’a vardık. Burada bile çaylar 15 lira olmuş, karton bardak biraz normal bardaktan büyük olsa da eskisine göre 3 kat artmış.
Havalar serinledi. Artık uzun kollu t-shirt ve rüzgar geçirmeyen yelekleyim. Şort gene duruyor. Ama haftaya önce yağışlar sonra da soğuklar gelecek gibi. Biz de üstümüzdekileri kalınlaştıracağız ve yağmurun olmadığı günler pedallayacağız. Tuzla’ya sıkça gidildiğinden, yola ilişkin bilgiyi defalarca verdiğimden tekrarlamıyorum, buradan okuyabilirsiniz > Son Dakika Tuzla II, Son Dakika Tuzla/Americano, Son Dakika Tuzla
Varujan süper bir e-bisi ile geldi, 1000 w arka motor. Uçuyor adeta... Kuartet olarak, İhsan önde biz peşinde yola çıktık gene. Tersanelerin yakınındaki Kamil Abduş Lagün Parkı (*) çok güzel düzenlenmiş. Hatta karşı kıyısını da dahil etseler, boğaz üzerine bir köprü kurup birleştirseler muhteşem olur. Okuduklarıma göre; zamanla gölün kurumasıyla ortaya çıkan durumu düzeltmek amacıyla göl tabanı derinleştirilmiş, denizden bağlantı açılarak giren deniz suyu ile bugünkü görünüm ortaya çıkmış. Oluşturulan yapay adacıklarla da kuşların üreme ve konaklamasına yer sağlanmış. Süper bir durum değil mi? Hemen kıyısında güzel de bir Beltur var. Ama nedense arkadaşlar tarafından hizmeti sevilmediğinden hiç oturamadık.
(*) Adının kökeni: Göl 1929 yılına değin İstanbul'un tuz gereksiniminin karşılandığı bir tuzla olarak kullanılıyordu. Göl çevresindeki araziler nüfus mübadelesiyle Yunanistan'dan gelen bir çiftçi olan Kâmil Abduş'a verildi. Kişinin burada bir çiftlik kurmasıyla bölge ve buradaki göl, çiftlik sahibinin adıyla anılmaya başlandı.
Bölgeyi en iyi bilen İhsan olduğundan, bizi çok keyifli yollardan, bölgenin içinden geçirerek merkeze ulaştırıyor. Gerçekten çok güzel bir yer Tuzla’nın Mercan kısmı. İnanılmaz da evler var, malikaneler. Tuzla Belediyesinin Palmiye Tesisleri civarında virane halde, boş duran hiç oturulmamış villaların bazılarına yerleşilmiş, düzenlenip kullanılmakta. Çok da şık olmuş. Herhalde iflas durumları olsa ama çok değerli bir bölgedeki bu villaları neden kimse alıp tamamlamadı acaba?
Tuzla’daki menemenci ful. Hava da açınca herkes üşüşmüş buralara. Yer bakınırken, bir taraftan da olmadı köfte-piyaz mı yapalım-ı düşünürken, boşalan bir masaya konuşlanıyoruz. Önden birer çay, arkadan menemen, adam başı 110 lira. Bir de Koko’nun yarısı (+22,50) = 132,50’ye kalkıyor ve dönüşe başlıyoruz. Tuzla Piyale Okulu tarafından, içlerden dönerek, demiryoluna paralel sürerek sahile ulaşıp, burada İhsan’la yaşanan güzergah kopukluğu nedeniyle, ben ve Varujan sahilden bisiklet yolundan, İhsan ve Haluk araç yolundan devam ederek dağılıyoruz. Sonunda Haluk’la buluşup, İhsan’ın eve gitmesi gibi nedenlerle devam etmiş olması, Küçükyalı’da Haluk, Bostancı’da da Varujan’ın Tchibo’da ısmarladığı kahve sonrası bizler de ayrılıyoruz. Geri pedallamak yerine metroyla dönüyorum. Bu yeni metro, Bostancı-Ümraniye iyi oldu : ))
Bangladeş; hep merak ederim bu ülkenin tarihini-geçmişini... Nereden mi geldim şimdi Bangladeş’e? 1970 yılının 12 Kasım’ında bu bölgede gerçekleşen Bhola Kasırgası 500 binden fazla insanın ölümüne neden olmuş. Bu afet ayrıca Bangladeş'in Pakistan'dan ayrılmasının nedenlerinden biri de. Şöyle ki; 1947'de Hindistan'dan bağımsız Pakistan devletinin kuruluşu ilan edildi. Bangladeş de, Doğu Pakistan adıyla bu devlete bağlandı. Hindistan'ın elinde kalan topraklar bu iki Pakistan'ı birbirinden ayırıyor ve bağlantıyı kesiyordu. Ayrıca Doğu Pakistan'ın elinde kalan toprakların, işgalci İngilizlerin özellikle ihmal ettiği topraklar olması zaman içinde çeşitli problemlere yol açtı. Devletin resmi dili konusunda da bir anlaşmazlık çıktı. Çünkü Doğu Pakistan halkı çoğunlukla Bengalce, Batı Pakistan halkı ise Urduca konuşuyordu. Bu ve benzeri problemler 1971'de iki Pakistan'ı bir iç savaşa götürdü. Savaşa çok sayıda Hindu’nun ülkesine geçmesini bahane eden Hindistan da müdahale etti. Hindistan'ın müdahalesi Pakistan yönetimini zor durumda bıraktı. Dolayısıyla Pakistan kuvvetleri daha fazla direnemedi ve 16 Kasım 1971'de Doğu Pakistan'ı kendi haline bıraktı. Bu tarihten sonra iki Pakistan arasındaki savaşa müdahale etmiş olan Hindistan kuvvetleri, Batı Pakistan'dan ayrılan Bangladeş'i Mart 1973'e kadar işgal altında tuttular. Hindistan işgal kuvvetlerinin çekilmesinden sonra yeni kurulan Bangladeş'in cumhurbaşkanlığına Mucibur Rahman getirildi... denilmiş.
Son Dakika Tuzla III: Dudullu-Bostancı-Pendik-Tuzla-Pendik-Bostancı-(metro) İMES-Dudullu
Tur tarihi: 12 Kasım 2023
Alınan yol: 80,69 km
Ortalama hız: 18,3 km/s
En yüksek hız: 45,6 km/s
Bisiklete biniş süresi 4 s 24 dk, dışarıda geçen süre 8 s 55 dk
En yüksek sıcaklık 28 ˚C, en düşük 14 ˚C, ortalama 19,6 ˚C
Yükselti kazancı (çıkış) 703,9 m, kaybı (iniş) 717,8 m
En düşük yükselti 0 m, en yüksek 160,9 m
Garmin yol bilgileri Son Dakika Tuzla III
Relive yol bilgileri Son Dakika Tuzla III
Foto katkıları için Varujan’a teşekkürler.
İlginizi çekebilir Tepeören, Keşf-i Seyir, Yalova Keşif Turları: Armutlu, O Halde Göçbeyli