10 Ocak 2022

SİT: Kemerburgaz

Yeni bir yıla daha başladık, artısıyla eksisiyle bakalım neler getirecek? Senenin İlk Turu dedik ve Kemerburgaz’a pedal bastık; İhsan, Nurhan, Kaya, Çiğdem, Recep, İnci ve Varujan ile. Karaköy’den çıkışımız 9 buçuk. Günler geç aydınlanıyor ve kısa, yolumuz da uzun. Buraya daha önce defalarca gittik ama bugün Belgrad Ormanı’nı da dahil ettik.

2022 yılındaki 22 sayısının numerolojiye göre anlamı denge. İş hayatında ve ikili ilişkilerde dengeyi sağlamak için önemli bir yıl olacak. 22 sayısı aslında temelinde iş alanındaki gücü beraberinde getiriyor. Bu nedenle 2022 yılının para ve kariyer odaklı bir yıl olacağı ön görülüyor... denilmiş. Nümeroloji, yani diğer adıyla Okültizm; bilimsel yöntem dışındaki yollar ile "gizli" bilginin araştırılması. Evrenin sayısal bir kurgu içerdiğini, evrendeki hiçbir şeyin rastlantıya dayanmadığını, her şeyin sayısal bir düzen içinde meydana geldiğini varsayar ve sayılarla ilgili çeşitli analitik ve sentetik çalışmalarla, evrendeki ve olaylardaki gizli yasa ve ilkeleri keşfetmeyi amaçlar... olarak açıklanan Nümeroloji’nin temelleri antik uygarlıklara, antik düşünceye dayandığı, Ortadoğu'dan Batı'ya yayıldığı söyleniyor. Batı’daki gelişimi esas olarak, “sayılar bilimi ilâhî güçler bilimi demektir” diyen Pisagor’la başlamış ve ona göre evren, sayılar üzerine kurulmuş bir sistem olup, evrendeki ahenk sayıların bir uyumudur.

Vikipedi

Antik Mısır’ın İsis misterleri (1) inisiyeleri (2) 22 sayısına çok önem verirlerdi. Yirmi iki sayısını kutsal saydıklarından ezoterik anlamını çok gizli tutmuşlarsa da, dinsel işlemlerde bu sayıyı kullandıkları bilinmekte. Mısır’ı ziyaret eden Pisagor bu sayının önemini öğrenmiş bulunuyordu. Nitekim Pisagor matematikteki ünlü “pi” sayısını 22’yi 7’ye bölerek bulmuştu. Fakat harflerle sayıların ilişkilendirilmesi alanında en yoğun çalışmaları Kabalistlerin yapmış oldukları bilinmekte. İbrani alfabesini kutsal alfabe olarak gören Kabalistlere göre bunun 22 harften oluşması bir rastlantı değildi.

Kabalistlerin 3+7+12 biçiminde ele aldıkları üç gruplu sistemi Yahudilere özgü değildir. Antik Mısır, Fenike ve eski Etyopya'nın hiyeratik (3) alfabe harflerinde ve Arap alfabesi (4) harflerinde de uygulanmaktaydı. Harflere nümerik değerler vererek yapılan çalışmalar, İslam Nümerolojisi’nde Ebced (5) hesabı ve Cifr ilmi adıyla bilinir.

(1) Eski çağların gizemsel bilgisi.

(2) Bir cemiyete/tarikata katılmış kimse.

(3) Hiyeroglif yazıdan aşamalı olarak oluşan Mısır yazısı.

(4) Arap alfabesi çok önceleri İbrani alfabesine denk düşen 22 harften oluşmaktaydı.

(5) Geleneksel Arap alfabesinin eski sıralanışından (elif, ba, cim, dal) ilk dört harfinin okunuşlarıyla (E-B-Ce-D) türetilmiş bir sözcük.

Karaköy’den başlayan turumuz Eminönü üzerinden Eyüp-Alibeyköy’e doğru, Bilgi Üniversitesi köşesinden Varujan’ın dahil olmasıyla, yolda Nurhan’ın atan zincirinin de takılmasıyla Hasdal olarak sürüyor. Acayip işlek bir yol. Bir kere korkunç damperli trafiği var, sanki yanından tren geçiyor gibi ürkütücü sesleri ve cüsseleriyle. Diğer yandan havaalanına yetişmeye çalışanlar. Feci mi feci bir yol. Bizler de güvenlik şeridinde, zaman zaman toplaşıp kavşakları geçerek pedallıyoruz.

İlk molamız Kemerburgaz. Börekler, tulumbalar, lokmalar, çay eşliğinde sohbet sohbet sohbet. Bisikletçinin anlatacakları bitmez. 45 dakika yetmiyor, devam etmek zorundayız. Kemerlere gelmeden Çiftalan yoluna sapıp Belgrad Ormanı’na Ayvat Bendi kapısından giriş yaptık, çıktık rampayı, geldik Bahçeköy Geyik Üretim İstasyonu’na.

1959 yılında Türkiye'de ilk olarak kurulan Bahçeköy Yaban Hayatı Üretim İstasyonu 9 kızıl geyikle üretime başlamış. “Bu üretim istasyonunun temel amacı, doğada azalan yaban hayatı popülasyonlarını desteklemek, geçmişte var olup günümüzde yaşam alanlarında kaybolan türlerin tekrar alanlara dönmesini sağlamak...”olarak açıklanmış ve devamında “Belgrad Ormanı, piknik ve gezi amaçlı ziyaretçilere açık olduğu için insanlar çok ilgi gösteriyor. Bu bizim çok istediğimiz bir durum da değil. Yani hayvanların insanlarla temasını çok istemiyoruz. Çünkü burada çoğalan hayvanları yeniden yaban hayatına dönmesini sağlamamız lazım.” denilmiş.

Karar

Çekilen foto sonrası çıktığımızın karşılığı rampayı hızla iniyoruz. Neredeyse yokuş sonu derken İnci birden düşüyor. “Foto çekmek için aniden kırınca gidonu kaydı bisiklet” diye açıklıyor sebebini. Bereket hızlı değildi ve hafif atlatıyor vukuatı. Büyük geçmiş olsun! Bu sırada dikkatimizi çeken, karşımızda, tellerin arkasında bir geyik. Hiç ürkmeden kendini sevdiriyor. Anlaşılan insanlara alışmış ki kaçmıyor.

Bahçeşehir'deki kemerlerden inen yolumuzun sonunda, Çayırbaşı’nda Hayta Bisiklet ve yakınındaki Rado Dondurma ve Muhallebicisi ikinci molamız oluyor. Hanımlar bisikletlerinin bakımını yaptırırken beyler dondurmanın keyfine varıyorlar.

Hayta Bisiklet’in sahibi Hakan Bey son derece efendi ve yardımsever. Her gelişimizde bizi kırmaz, elindeki işi bırakıp yardımımıza yetişir. Eski dükkanının yanında açtığı yeni yerinde de üst sınıf bisikletlere hizmet veriyor. Ulaşmak isterseniz tıklayın > Hayta

Gelelim dondurmacıya. Yıllardır buradan geçeriz nedense dikkatimizi çekmemiş. Geçenlerde bir arkadaşım aldı getirdi beni. Tattım ve bugüne kadar yediklerimin arasında 1 numaraya yerleşti. Doğal, katkı yok, geleneksel usulde hazırlanıyor. Yanı sıra muhallebi çeşitleri de var. Tavsiye olunur. Bir tarafta bisikletinize bakım yapılırken diğer tarafta dondurma yalamak... Nerede başka bu imkan var ki?

Büyükdere Kaya’nın, Baltalimanı Varujan’ın ayrıldığı noktalar. Biz sahilden, yer yer yoğun trafik içinde kaybolup, Kuruçeşme’de benzincide tekrar toplaşıp Beşiktaş’a varıyoruz. Recep ve Nurhan Üsküdar yolcusu, İhsan, Çiğdem, İnci ve biz Kadıköy sonrası “köylü köyüne evli evine” diyoruz.

SİT: Kemerburgaz: Dudullu-Kadıköy-(gemi) Karaköy-Eminönü-Eyüp-Alibeyköy-Hasdal-Kemerburgaz-Belgrad Ormanı-Büyükdere-Beşiktaş-(gemi) Kadıköy-Dudullu