15 Kasım 2021

bisikletle 70 x 3,14 = 219,8

 


28 inç tekerin çapı 70 cm. Bunu pi sayısı ile çarparsak 219,8 cm, yani kısaca 2 metre 20 cm yol alırız bir turda. 70 tur attığında 154 m, 700 tur attığında 1,54 km, 7000 turda 15,4 km ve sabırla döndürerek kilometrelerce yol gideriz bisikletle. Bunu, tasavvufa meraklı bir arkadaşıma anlattığımda aynen zikir çekmek gibi demişti. Nasıl yani? Aynı hareketi sürekli tekrarlıyorsun. 

 

Tasavvuf ıstılahı olarak Zikir; tasavvuf ehlinin belli kelime ve ibareleri, belli zamanlarda belli sayıda, belli bir edep dahilinde her gün düzenli sesli veya sessiz, fakat düzenli olarak tekrar etmeleri anlamına gelir. Bu ise ya unutulan bir şeyi hatırlama ya da hatırda olanı muhafaza etme şeklinde olur… denilmiş. Biz de devamlı pedal döndürerek acaba bunu mu yapıyoruz? Unutulanı hatırlıyor, hatırda olanı koruyoruz. Bence pek de uyuyor yaptığımız bu tanıma. Uzun soluklu turlarda, 4-5 saat yolda olurken insan kafasından pek çok şeyi geçiriyor, sorguluyor, yorumluyor…

Açıkders


Bugün 14 Kasım, 7’leri saymaya başladım. Bakalım kaça kadar geleceğim? Sabah iki nefis Martini bardağına sahip oldum. Hep istemiş-aramıştım. Paşabahçe bu ölçekte kalitelisini yapmıyor. Yaptığı soğuk kesme değil. Bunlar Riedel, Alman markası. Geçmişleri 1678’e gidiyor. Bugün 11’inci kuşak işin başında. Bizde bu anlamda eski kaç marka var? Hacı Bekir ve Kurukahveci Mehmet ilk akla gelenler. Bunlara Vefa Bozacısı, Hacı Şakir vb. eklenebilir. Ama bazıları bugün el değiştirmiş durumda.

 

Firuzan’la Büyükçekmece tarafına pedallayacağız. Sabah 9’u 10 geçe gibi Bostancı’dan trene biniyoruz. 1 saat sonra Mustafa Kemal istasyonunda inip Küçükçekmece gölü kenarında pedallamaktayız. Sabahın serinliği daha geçmemiş olsa da güzel bir gün olacak gibi. Taş köprüden geçip Avcılar parkına varmak için biraz otoyolun kenarındaki alt yoldan gitmen gerekiyor. Neyse ki bugün fazla trafik yok. Avcılar Parkı dolgu alanına yapıldı. Buraları, Maltepe Parkı da, deprem durumunda ne olacağı merak konusu. Denizin dolguları geri alacağı söyleniyor :((

 

Her zamanki kahvede, Hacı Osman Ağa Cami karşısında, kahvaltımızı edip -bu arada hatırlayan arkadaşlardan da tebrikleri kabul buyurup- Ambarlı tesisleri kenarından, artık çift gidiş geliş olmuş yoldan kayarak inmekteyiz. Güneş yüzünü göstermeye başladı. Hava ısınıp güzel bir kıvam almakta. Beylikdüzü’ne çıkmak için araç yolunu kullanırsan inanılmaz uzar, kocaman bir yay çizmek zorunda kalırsın. O nedenle bir kısım yolu tersten pedallıyoruz. Biraz terso iş ama başka çare yok. Ne var ki bu sefer yolun kenarını süpüren belediyenin kocaman aracı karşımızdan bize doğru ürkütücü bir şekilde gelmekte. Bu ters oldu işte. Hafif bir panik durumu ortaya çıkıyor ama dikkatlice çevresinden dönerek, karşıdan bereket fazla gelen olmadığından, hızla aşıyoruz. Burada [e] desteğinin katkısını gördük. Yokuş yukarı olan yolda hızımızı artırarak çabucak uzaklaşabildik araçtan. Zaten bu anlamda [e] Destek müthiş. Eskiden yokuş çıkarken kavşağa geldin mi araçların ortasında asılı kalırdık. Hızın yok, adamlar sabırsız. Kimi korna çalar, kimi önünden dalar falan filan... Bilirsiniz bu durumları, nasıl bir duygudur?

 

Ambarlar sonrası  bir sıkı tırmanış var, onu ikiye bölerek çıkıyoruz. Buralara ilk gelişimizde bilemedik, tek rampadan çıkardık. Gerçi o zaman da gençtik desem ne kadar doğru olur? Olur ya. 5’lerdeydik. Vay be...

 

Beylikdüzü sonrası Gürbulak’a kadar yoğun değildir araç trafiği. Son gelişimizde daha inşa halinde olan bazı bölümlerde çalışmalar sona yaklaşmış. Acaba denize inen yol balıkçı haline kadar devam ediyor mu merakı içinde ilerliyoruz, ancak kıyıya vardığımızda ara kısmın kapalı olduğu ortaya çıkıyor ve tekrar geri dönüp bildiğimiz yoldan devam pedallamaya.

 

Şu sıralar gene Bohren & der Club of Gore dinliyorum. Kuruluşu 1988’e kadar geri gidiyor. Ama bu süre içinde değişen elemanlar olduğu gibi tarzları da Metal ve Hardcore yerine Dark Jazz ve Ambient karışımı olmuş. Grubun adı başta sadece Bohren, ama kendilerini enstrümantal müziğe özendiren Hollandalı gruba saygı nedeniyle Gore’yi isimlerine eklemişler. Karanlık bir havayı yansıtabiliyor müzikleri, tehditkar ve ıssız. Dinleyin ve siz karar verin: Prowler




Gürbulak kıyısı havanın da güzel olması nedeniyle kalabalık. Yapılan düzenleme halen sürmekte. Bu nedenle ortalık karışık durumda. Bazı yerlerin bisikletle geçilmesi zorlaşmış. Yazdan beri süren bu durum biraz fazla uzamış gibi!

 

Starbucks dolu, az ileride Yemen Kahvesi var. Hem kahve hem birer pasta ile nefeslenip memleketimden insan manzaralarını izliyoruz.

 

Bugün yeni yollar bulabilir miyiz diye farklı yerlere saptık. Bazıları sonuç vermedi geri döndük. Büyükçekmece Belediye binası önünde geniş bir alan var. Köşesine de dev, metalden bir 3teker heykeli konulmuş. Hoş duruyor. Hemen önünde fotoğrafımızı çektik sonra otoyolun altından geçip ilçenin içinden, burasını sayfiye şehrine benzetiyor Firu, sonra da Çakmaklı yönüne, yeni açılmış çift şerit yoldan hafif hafif tırmanarak Alkent 2000’e doğru, Büyükçekmece Gölünün kuzeyinden devam ederek yavaş yavaş trafiğin arttığı bölgelere geldik. Mercedes Benz’in kenarından, BİM deposunun önünden, otoyolun üstünden geçip Esenkent’e...

 

İllaki birileri çıkıp sizi rahatsız edecek. Ya beklemiyor-önüne çıkıyor, ya yakın geçiyor, ya da hemen önünden sağına dönüyor... Biz de bu deyyusların arasında pedallamaya devam ediyoruz. Bisiklet yolu bulduk mu oradan, bulamadık mı aralardan Halkalı’ya varışımız 16.15. Ön vagonda yerimizi alıp 1 saatlik yolculuk sonrası Bostancı ve yarım saat sonra da eve varmış oluyoruz.

 

Güzel bir günde güzel bir kutlama oldu. Devamını evde 2 Martini ile sürdürüyoruz... :)) :)) :))

 












 

bisikletle 70 x 3,14 = 219,8: Dudullu-Bostancı-(tren) Mustafa Kemal-Küçükçekmece-Avcılar-Ambarlı-Beylikdüzü-Gürpınar-Büyükçekmece-Çakmaklı-Esenkent-Altınşehir-Halkalı-(tren) Bostancı-Dudullu

 

Tur tarihi: 14 Kasım 2021

Alınan yol: 81 km
Ortalama hız: 17,3 km/sa

En yüksek hız: 48,7 km/sa
Bisiklete biniş süresi 4 sa 40 dk, dışarıda geçen süre 9 sa 33 dk
En yüksek sıcaklık 22 ˚C, en düşük 8 ˚C, ortalama 14,8 ˚C
Yükselti kazancı (çıkış) 995,1 m, kaybı (iniş) 997,1 m
En düşük yükselti 0 m, en yüksek 189,4 m

 

Garmin yol bilgileri bisikletle 70 x 3,14 = 219,8 

 

Relive yol bilgileri bisikletle 70 x 3,14 = 219,8