22 Nisan 2024

Tembelliğe yer yok...


2 aylık bir tembellik sonrası bugün ilk defa selenin üzerine oturdum. Şubat 18 pazar günü evin garajından çıkarken, neden/nasıl olduğunu hatırla(ya)madığım bir şekilde bisikletten düştüm, soluma. Omuzu, dizi, kafayı çarpıp dişi kırdım. Bereket bunun dışında bir hasar olmadı, hastane kontrolleri iyi çıktı. Ama olay evde oturmama, tembelleşmeme neden oldu. Bahar turuna çıkmadan önce bu tembelliği kırmak için Yakacık’a, oradan Pendik-Kartal-Maltepe-Başıbüyük şeklinde bir daire çizerek eve döndüm, üzerimdeki pası kazımağa çalıştım. 

 

Dünkü yağmurlu havadan eser yoktu. Günlük güneşlik bir gün. Sınavlar olmalı ki okulların önü-çevresi ana baba günüydü. Herkes bebesini bekliyordu. Bugün, TBF’nin düzenlediği TUR 2024 de başlamış oldu. 21-28 Nisan tarihleri arasında 8 günde 1188 kilometre yol kat edecekler. Finiş gene İstanbul’da. Bilmem izlemeye gider miyim?

 

Yakacık’ta verilen molada yanımdaki sandviçlerle kahvaltımı ettim. Çaylar olmuş 7,5 ama benden 6 aldılar. Hep oturduğum(uz), hanımın servis ettiği Çınaraltı Kahvesi’nde. Hemen yakındaki yöresel ürünler satan bir dükkan açılmış. Gerçi sahibiyle konuştuğumda 1 yıl olduğunu söylüyordu. Nedense bugün dikkatimi çekti. Girip tanıştım, Bitlisli. Seneler önce gitmiştim. Gördüklerimi yaşadıklarımı anlattım. Güzel bir sohbet oldu. Boş çıkmayayım diye Antep Helvası alarak ayrıldım. Kaçak çay da satıyor, kilosu 480’e çıkmış. Nasıl her şey uçtu gitti. Bir de halen sorumlusu kendi değilmiş gibi konuşmaz mı?!

 

Yolu daha önce defalarca anlattığımdan, bugün pek girmeyeceğim, buradan okuyabilirsiniz > bisikletle Yakacık ve ötesi...


Bostancıdan metroyla dönmeyi düşünüyordum ama havanın güzelliği karşısında direnemeyip Maltepe’den Başıbüyük’e tırmandım. Burada pazar günü kurulan pazara da uğrayıp, önceki geçişimde alış veriş ettiğim tezgahtan taze sarımsak ve börülce alarak, kilosu kaça mı? 100-. Yani yani...

 

Eve döndüğümde saat öğlen 1’i az geçmekteydi. 8 buçuk gibi çıkmıştım. Yani 4 buçuk saat, 46 km gibi bir yol. Şahane değil mi?

 

Son vermeden bir kaç gündür dinlediğim, yolda da kafa radyomda çalan bir çifti tanıtmak istiyorum: Anita Lipnicka & John Porter. Biri Polonyalı diğeri İngiliz. 2001’de yolları bir şekilde kesişmiş. Birlikte 2 albüm çıkartmışlar, bir de kızları olmuş, Pola (2006). Ama bugün artık birlikte değiller. Bu parçaya takıldım, 2005 tarihli Death Of A Love























Tembelliğe yer yok...: Dudullu-Yakacık-Pendik-Kartal-Cevizli–Maltepe-Başıbüyük-Dudullu

 

Tur tarihi: 20 Nisan 2024

Alınan yol: 44,71 km
Ortalama hız: 17,1 km/s

En yüksek hız: 58,2 km/s
Bisiklete biniş süresi 2 s 36 dk, dışarıda geçen süre 4 s 17 dk

En yüksek sıcaklık 24 ˚C, en düşük 13 ˚C, ortalama 18,2 ˚C
Yükselti kazancı (çıkış) 754,2 m, kaybı (iniş) 752,5 m
En düşük yükselti 4,5 m, en yüksek 244 m

 

Garmin yol bilgiler Tembelliğe yer yok...

 

Relive yol bilgiler Tembelliğe yer yok...