Pelitli, Mollafenari, Cuma, Kadıllı, Yediyer, Göçbeyli dedik ve 9.11’de Bostancı’dan trene bindiğimiz gibi 55 dakika sonra Gebze’den başladık pedallamaya.
Bugün 20 Şubat. Çok severim “Tarihte Bugün” yaşananları okumaya. Olaylar arasında; Rus Donanmasının İstanbul'a gelmesi, İstanbul’da Elektrikli Tramvayın hizmete girmesi, Boğaziçi Köprüsünün temelinin atılması, Mısır’da tren yangını... var. Bunların içinde 1833 tarihli “Rus Donanması Büyükdere Önlerine Demirledi” haberi tam bir “Denize Düşen Yılana Sarılır” durumu. Şöyle ki: Osmanlı Devleti, Fransa’nın desteklediği Mehmet Ali Paşa isyanı karşısında çaresiz kalıp yardım isteği de İngiltere tarafından cevapsız bırakılınca can düşmanı Rusya’dan destek istemek zorunda kalır. Ruslar daha antlaşma bile yapılmadan bu fırsatı kaçırmamak için İstanbul’a bir donanma gönderirler. Amiral Lazerev kumandasındaki Rus donanmasına ait bir filo, 20 Şubat 1833’te İstanbul Boğazına girerek Büyükdere önlerine demirler. Bu oldu bitti hem Osmanlı Devletini hem de onu Ruslara muhtaç eden Avrupa devletlerini endişelendirir. Fransa ve İngiltere'nin girişimleri sonucu Mehmet Ali Paşa ile Kütahya’da varılan anlaşmanın ardından Ruslarla da Hünkâr İskelesi Antlaşması yapılır. Rus askeri kuvvetleri yaklaşık 5-6 ay kaldıkları Beykoz sahillerinden ayrılmadan önce, Rus-Türk dostluğunun nişanesi olarak, Rus ordusunun karargâh kurduğu Beykoz Selvi Burnu’na -Türkler tarafından “Moskof Taşı” olarak adlandırılan- ancak günümüze ulaşmayan kaya anıtını dikerek ülkelerine dönerler.
Fırından, her geçişimizde aldığımız koca bir ekmekle, otoyola paralel alt yoldan Gebze Center AVM’den şehir merkezine girip belediyenin önünden, yeni biten köprüden GOSB Tembelova’ya geçince artık köy yollarındayız. Hava Gebze’de 2 derece daha sıcak. Güzel de bir güneş var. Uzun parmaklı eldivenler fazla geliyor, kafadaki bandanayı çıkartıyoruz. İki kişi olduğumuzdan tempomuz da iyi. Pelitli’de bir kahvaltı molası (çaylar 2- ₺), kahvenin yeni sahibi Çıldırlı Ali Bey ile ayaküstü sohbet ve devam. Bölgeyi seviyorum, seven başkaları da var ve araçlarıyla geçmekteler. Bir de şu damperlilerden kurtulamadık gitti. Nereye gitsek karşımıza çıkıyorlar. Bu adamların hız kavramı yok. Sebep oldukları kazaları okuyoruz. Koca demir yığını yanımızdan hızlı bir tren gibi geçmekte.
Dünya genelinde kaç ağaç türü vardır dersiniz? Şimdiye kadarki en kapsamlı araştırma dünyada en az 73.200 farklı ağaç türü olduğunu söylüyor. En büyük çeşitlilik Güney Amerika’daki tropikal ormanlarında. Bu türlerin birçoğu çok ender olduğu için özellikle tehdit altında diyor araştırmacılar.
Dünyamızın akciğerini oluşturan ağaçlar aynı zamanda iklimi dengeliyorlar. Tüm bunların dışında ormanlar sayısız hayvan ve bitki türleri için de ev sahipliği yapıyorlar.
HBT sayı 307
Pelitli küçük, Mollafenari bölgenin en kalabalık yerleşkesi, Cumaköy en güzeli, Kadıllı en sakini, Yediyer var ve yok arası, Göçbeyli ise naylon seralarla kaplı. Bu turda -istenilirse- Çayırova’ya inilip tekrar trenle dönebilirsiniz. Biz durmayıp hızla İstanbul’a doğru devam ediyoruz pedallamaya, TEM yoluna paralel düz bir yoldan. İMES Aslı Börek’te 2 çay + 2 su böreği (75- ₺), Metro’dan yapılan alış veriş sonrası eve varışımız 4 çeyrek gibi.
bisikletle Gebze’de 6 Köy: Dudullu-Bostancı-(tren) Gebze-Pelitli-Mollafenari-Cuma-Kadıllı-Yediyer-Göçbeyli-Dudullu
Tur tarihi: 20 Şubat 2022
Alınan yol: 71,66 km
Ortalama hız: 19,6 km/sa
En yüksek hız: 55,1 km/sa
Bisiklete biniş süresi 3 sa 39 dk, dışarıda geçen süre 7 sa 38 dk
En yüksek sıcaklık 22 ˚C, en düşük 7 ˚C, ortalama 14,8 ˚C
Yükselti kazancı (çıkış) 1064,3 m, kaybı (iniş) 1067,5 m
En düşük yükselti 3 m, en yüksek 265,5 m
Garmin yol bilgiler bisikletle Gebze’de 6 Köy
Relive yol bilgiler bisikletle Gebze’de 6 Köy
Bölgeye yapılmış geziler Keşif Turları; Gebze-3
İlginizi çekebilir Bize Aydos Size Paydos, Derrâce-süvâr, O Halde Göçbeyli