23 Ekim 2023

Ge-Ze-Ge-Ze-Geb-Ze XS-II

Çok yormayan, fazla uzun olmayan, 3L dediğimiz bir rota. Yani laylaylom... Sadece Pelitli’ye çıkarken iyi bir yokuş var. Bir de Şekerpınar’a, ama bu hafif hafif yedirerek, oldukça uzun bir mesafede olduğundan çok baymıyor. Onun dışında son derece keyifli, köy yollarından ve aralarından giden 40 km.lik bir parkur. Başlangıcı Gebze, bitişi Fatih tren istasyonu. Yani Marmaray’la gelip tekrar onunla dönmece.

Buluşmamız saat 10’da, Gebze’deki börekçide. Vardığımızda Haluk, İnci ve İhsan gelmiş kahvaltılarını etmekteler. Arkamızdan Mehmet ve daha sonra da Nurhan gelince 7’ledik. İçilen çaylar (7,5) ve yenilen börek-poğaça (10-) sonrası yakındaki lokomotifin önünde çekilen aile fotosu ve pedalları döndürüyoruz.

Turla ilgili bilgileri önceleri çokça verdiğimden burada tekrar etmiyorum. Okumak için bkz. Ge-Ze-Ge-Ze-Geb-Ze XS

Hava lokum gibi derler ya, çok keyifli. Dünkü rüzgar da yok. Ancak üşüttüğümden üzerimde biraz kırıklık var. O nedenle boğazımı Buff ile korumaya aldım. Akşamdan beri yutkunurken pek bir tatsız. Belki bugün evde dinlenmem gerekirdi ama atalarımızın dediği gibi yapıyor, çiviyi çiviyle sökmeye çalışıyorum : ))

Pelitli’de verilen molada bolca sohbet ediyor, eski yeni bisiklet turlar, ölen kalan dostlarımız, 29 Ekim’de Ne Yapalım gibi konular, içilen çaylar (5-) ve yenilen sandviçler eşliğinde sürdürüyoruz.

Sonbaharın keyfi içinde köylerden geçerek, kah durarak-bekleyerek, kah buluşarak pedallıyoruz. Her yeni gelişimizde bazı değişiklikler gözümüze ilişiyor. Kimi yerde doğalgaz boruları döşeniyor, kimi yerde konut inşaatları sürmekte, kimi yerde seralar tamir ediliyor... Her tarafta bir faaliyet var.

Laylaylom pedallarken aklıma gelen, bir rastlantı sonucu rastladığım grubu tanıtayım, özellikle klibi hoşuma gitti; Phobophobes > Moustache Mike. Londralı Alternative Rock grubunun bu teklisi hakkında: uyuşturucu bağımlısı Amerikalı banjo çalgıcısı ve Warhol grubu Baby Jane Holzer'dan ilham alan gerçeküstü bir pop parçası... denilmiş.

Grubun solisti Jamie Taylor, "Aslında onun evine gittim" diyor. "Artık yaşlanan bir sosyetik olarak nasıl olduğunu ve Amerikan rüyasının bir rüyadan başka bir şeye doğru evrimini eşleştirmenin oldukça ilginç olacağını düşündüm."

“Fotojenik Amerika yok oluyor. Amerikan politikasına dayanamıyorum, gezegene yaptıklarına dayanamıyorum, aynı zamanda her türden entrika var. Çocukken, 50'li yıllardan Amerikan televizyonuna kadar. Ama hala onun cazibesine kapılıyorsun.”

Ağır ağır çıka çıka geldik Şekerpınar’a ve istasyona gitmek için hep kullandığımız, girişinde bisiklete yasak olarak gösterilmiş otoyola daldık. Bugüne kadar karşılaşmadığımız bir durum yaşıyoruz. Neredeyse yolun sonuna geldik. Güvenlik şeridinden yokuş aşağı pedal çevirmeden iniyoruz, arkamızdan gelen trafik polisi az önümüze geçip bizi durduruyor; otoyolun yasak ve cezasının olduğunu, ama daha da önemlisi girerek risk aldığımızı izah ediyor! Haklılığı karşısında susmaktan başka çarem olabilir mi? : ((

Trene binmeden önce yakındaki benzincinin arkasında bulunan Café Veneto’da (*) bir mola veriyor, pasta-kurabiye-çay-kahve ile bitmeyen sohbetimize devam ediyoruz (Americano 60-).

(*) Marka güzel ama işletmecileri asık suratlı.

Tren çok kalabalık. Ancak ayakta duracak yer bulabiliyor, 1 saatlik yolculuk sonrası Bostancı’da inip metroyla İMES’e gelip evin yolunu tutmaktayız.

Tarihte Bugün: 22 Ekim 1975; Hüseyin Daniş Tunalıgil (1915-1975), büyükelçi olarak görev yaptığı Viyana'da Ermeni Soykırımı Adalet Komandoları'na mensup üç militan tarafından düzenlenen suikast sonucu, güvenlik görevlisiyle birlikte öldürüldü. Eylemi gerçekleştiren militanların kimlikleri belirlenemedi. Bu saldırıdan iki gün sonra, 24 Ekim 1975 tarihinde örgüt tarafından Fransa'da da suikast eylemi gerçekleştirildi. Türkiye'nin Paris Büyükelçisi İsmail Erez'i ve şoförünü hedef alan saldırıda büyükelçi ve şoförü öldü. 1984 yılına dek 20 diplomat ve onların ailelerine yapılan saldırılar devam etti. Bu süreç içinde Ermeni terörü 31 diplomat ve aile mensubunu katletti.

Bu saldırıların biri de, ebeveynlerimin yakın dostu olan Zeki Kuneralp’in, Madrid Büyükelçiliği görevi sırasında, eşi, eniştesi ve makam şoförüne yapıldı. Her üçü de yaşamlarını bu suikastta yitirdiler.

Ge-Ze-Ge-Ze-Geb-Ze XS-II: Dudullu-Bostancı-(tren) Gebze-Pelitli-Mollafenari-Cumaköy-Kadıllı-Şekerpınar-Fatih tren istasyonu-(tren) Bostancı-(metro) İMES-Dudullu