Wilier, 1906 yılında Pietro Dal Molin tarafından Vicenza ilinin Bassano del Grappa şehrinde kuruldu. Başlangıçta şirketin adı Ciclomeccanica Dal Molin idi, ancak kısa süre sonra adı 'W l'Italia Libera e Redenta'nın kısaltması olan ve “Yaşasın Özgür ve Kurtarılmış İtalya” anlamına gelen Wilier olarak değiştirildi. Triestina adı ancak 1945'te eklendi ve Trieste şehrine bir göndermedir.
İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra Wilier, Pietro'nun oğlu Mario sayesinde 1946'da Giro d'Italia'ya katılacak bir bisiklet takımı kurarak kendini gerçekten bisiklete adadı. Bu sponsorluk 1951'e kadar başarılı bir şekilde devam etti, çünkü 1948'de Fiorenzo Magni, 1949 ve 1950'de Giro d'Italia'yı ve Flanders Turu'nu kazandı.
Wilier Triestina, UCI I kategorisindekiler de dahil olmak üzere halen çeşitli bisiklet takımlarına sponsorluk yapmaktadır. Esas olarak karbon bisikletler üretiyorlar, aynı zamanda alüminyum ve hatta yeni donanımlı çelik kadrolu Ramato bile mevcut. Yarış bisikletlerinin yanı sıra ürün yelpazesinde dağ bisikletleri, triatlon bisikletleri, gravel bisikletleri, E-bisikletler ve giysiler de yer alıyor.
A d l a r
Maceraya cesaret edin
Bisiklete binmek her bisikletçi için gerçek bir yolculuk şölenidir. Başlangıç noktasındaki havanız hiçbir zaman vardığınız zamankiyle aynı olmaz. Yorgunluğu nasıl algılarsanız algılayın, içinizde değişirsiniz. Ve etrafınızdaki dünyaya bakış açınız da. Her macera bir evrimdir.
Adlar bu gerilimden kaynaklanıyor. Her şeye gerçek anlam katmak ve dünya vizyonunuza netlik kazandırmak için bir araç olarak bisiklet. Birlikte gelişen, değişen ve dönüşen bir nesne. Bu ‘Gravel’ın (çakılın) tanımı değil mi?
Maksimum ek yük 35 kg
Adlar bisiklet ‘bikepacking’, kaşifler ve bisikletle seyahat edenler için yapıldı. Karbon fiber kadronun yapısı, maksimum 35 kg'lık ek yüke izin verecek şekilde güçlendirilmiştir. Bu özellik yeni tasarımlarla, geometrilerin dikkatli bir şekilde incelenmesiyle ve tamamen entegre kablo yönlendirmeyle birleştirilmiştir.
Farklı bir şey
Kadro 1100 gr ağırlığındadır ve beş ölçüde mevcuttur: XS, S, M, L, XL. Geometriler dağ bisikletinden alınmıştır: kadro üçgeni yatay olarak gelişir ve erişim oldukça belirgindir. Bu çözümler, açık gidon açısıyla (70°) sinerji içinde çalışan daha kısa bir gidon boğazının kullanılmasını mümkün kılar. Tam yüklü bir bisikletle daha zorlu parkurlarda daha iyi yol tutuşu ve kontrol anlamına gelen bir dönüşüm sağlar.
Değişime hazır
Cömert lastik boşluğu, 52 mm'lik (52-622) gravel lastiklerden 29x2,00 inç ölçülerindeki dağ bisikleti lastiklerine kadar tüm lastikleri taşıyabilecek şekilde bırakılmıştır. Kadro, ekstra uzunlukta kollara sahip maşalara uyacak şekilde tasarlanmıştır. İsterseniz bu konfigürasyona, kadronun genel geometrisini değiştirmeden bir amortisörlü çatal takın (1"1/4 - 1"1/2 konik kulaklık serisiyle uyumlu maksimum 40 mm yaylanma mesafesi). Ayrıca maşanın sağ gövdesindeki açıklık, dinamo göbeğinin kablosunun geçişine olanak tanır. 27,2 mm'lik sele borusu bile bir taşıyıcı boru ile değiştirilebilir.
Bağlantı ve yükleme noktaları
Ön ve arka taşıyıcılar, çantaların ağırlığını kadro ve maşadan geçen akslara bindirirler. Bu, Adlar üzerindeki herhangi bir yapısal yükü azaltmak için düşünüldü. Diğer bağlantı noktaları, üst boru çantasına ek olarak sağlamlık ve alt borunun altına üçüncü bir suluk tutucusu veya alet çantası takma seçeneği sunar. Aksesuar seti, çamurluklar ve Miss Grape ortaklığıyla üretilen 4 adet kancalı çantadan oluşan setle tamamlanır.