17 Ocak 2022

Ziyaret II

Fikret Albay (05.02.1931-16.01.2021); tur bisikletçiliğinin piri (duayeni) Fikret Albay’ımızın aramızdan ayrılışının sene-i devriyesi. Renkli şahsiyeti, yaşadıkları ve maceraları ile her daim bizleri etkileyen albayımızı çok özlüyoruz. Nur içinde istirahat edesin...

 

Cenazesine katılamadık, pandemi çok şeyi engelledi. Ortam biraz rahatlayınca vicdani yükümlülüğümüzü yerine getirmek üzere bu pazar günü Kilyos Mezarlığına, İhsan, Firuzan ve ben pedal bastık.

 

Hava soğuk ama güneşin olması insanı mutlu ediyor. Doğa bizden yana ve gitmemiz için destek veriyor. Sıkı bir tempoyla Boğaz’ın kıyısından hızla Çayırbaşı’na geldik. Kahvaltımızı her zaman uğradığımız, yeni yerine taşınan İstanbul Çayevinde yapıyoruz.

 

Son üç haftadır yolumuz bizi hep bu bölgeye getirdi. Bugün de Bahçeköy içinden geçip güzel bir tırmanış sonrası Zekeriyaköy sapağından salıyoruz kendimizi yokuş aşağı. 

 

Hava da güzel olunca her şey de güzel oluyor. Geldiğimiz dört yol ağzından düz, Kilyos’a devam ederek bir müddet pedallayıp mezarlığın kapısına varıyoruz. Girişteki memurdan alınan kısa bir yol tarifi ile 10-B Ada 9. Sk. aranıyor-bulunuyor. Ama 11 nolu mezar nerede? Yol kenarındaki mezarların numaraları 250’lerde. Biraz aralarına giriyor, oraya buraya bakıyor ama saman içinde iğne aramak gibi, na:mümkün. Çaresizlik içinde Bilge Teyzeye ulaşıyor, kızı Gül’den alınan tarifle mezarı buluyoruz.

 

Gözümün önünden bir zaman şeridi akıyor, 2008’den başlayan; ilk defa beni  götürdüğü Edirne turu, İstanbul çevresindeki gezilerimiz, Karaburun’a gidip geldiğimiz 140 kilometre, Dinozorlar Toplantısı/Yemekleri, hediye ettiği Türkiye Yol Atlası, verdiği öğütler, anlattıkları, yaşadıkları... İçimi bir burukluk kaplıyor.

 

Dead Can Dance, 1981 yılında Melbourne, Avustralya'da kurulan bir müzik grubu. Grup, vokal ve enstrümantal olarak etnik ögeleri harmanlayıp yaptığı dünya müziği, kullandığı Orta Çağ ve Gregoryen ezgileri ve Ethereal (*) tarzıyla bilinir. The Carnival Is Over, onlardan keyifli bir parça...



(*) Ethereal Müzik, 80'li yılların başlarında İngiltere'de ortaya çıkmıştı. Ruhani, cennetsel müzik anlamına gelir.

 

Geldiğimiz yoldan geri dönmekteyiz. Zekeriyaköy’den tırmanıp geldiğimiz kavşaktan düz devam edip Sarıyer’e, itfaiyenin önünden geçerek dimdik iniyoruz. Arka sokaklardan sıkışık trafiğe takılmadan sahilden Büyükdere’ye geldik. PideBan öğlen yemeği için mola noktamız. Kapı girişinde bir masaya –kalabalığın içinde, fazlasıyla risk alarak- yerleşip nefis Görele Pidelerini mideye indirdik. Arkasından bir de kabak tatlısını da paylaşarak.

 

“Bir şey olmaz, buraya bırakın bisikletleri” lafına uyup gösterilen yerden velespitleri almaya gittiğimizde ne göreyim: matara tutacağı kopmuş kaskın içine bırakılmış. Hoppala! Bu ne, kim yaptı? Kendine vale süsü vermiş kişi “köpek yaptı” diyor. Ne köpeği, kimin köpeği, sen niye engellemedin...?  Müşteri gelmiş köpeğini buraya sokmuş, köpek de bisikleti devirince suluk yere çarpmış ve kırılmış. Sahibi de hareket etmek üzere arabasıyla. Yanına gidip durumu anlatıyorum. Aldığım cevap: “Ne olmuş, köpek yapmış ben mi yaptım?” Ne edersin, yakasına yapışacak kadar görgüsüz olmadığımızdan baka kalıyoruz arkasından. Belasını başkasından bulsun. Tabii keyfimi kaçırdı bu olay. PideBan’ın sahibini arıyorum, o da gitmiş. Vale kılıklı tipler sadece para almasını bilirler, sorumluk asla taşımazlar. (Topeak’ın matara tutucusu 200 lira olmuş. Pidenin üzerine fena oturdu!)

 

Gemiyle Beşiktaş-Kadıköy yapıp iskelede İhsan’dan ayrılıyor ve evin yolunu tutuyoruz.

 

Fikret Albay’ı tanımayanlar kendisiyle 2011’de yapmış olduğum söyleşiyi ve önceki Ziyaret’i okuyabilirler > FikretAlbay, > Ziyaret 























Ziyaret II: Dudullu-Kadıköy-(gemi) Beşiktaş-Büyükdere-Bahçeköy-Zekeriyaköy-Kilyos Mezarlığı-Sarıyer-Beşiktaş-(gemi) Kadıköy-Dudullu

 

Tur tarihi: 16 Ocak 2022

Alınan yol: 95 km
Ortalama hız: 18,2 km/sa

En yüksek hız: 47,5 km/sa
Bisiklete biniş süresi 5 sa 13 dk, dışarıda geçen süre 9 sa 19 dk
En yüksek sıcaklık 21 ˚C, en düşük 3 ˚C, ortalama 7 ˚C
Yükselti kazancı (çıkış) 1422,8 m, kaybı (iniş) 1440,1 m
En düşük yükselti 0 m, en yüksek 229,5 m

 

Garmin yol bilgileri Ziyaret II

 

Relive yol bilgileri Ziyaret II