29 Nisan 2024

Türkiye Bisiklet Federasyonu: Erkek/Bayan



TBF’nin böyle bir yanlışı neden/nasıl yaptığını anlamak zor. Uyardık! Nasıl bir yanıt gelecek, düzeltecekler mi dersiniz?





Sayın

Emin Müftüoğlu

Türkiye Bisiklet Federasyonu Başkanı

 

 

Konu: Erkek/Bayan

 

 

İstanbul, 29 Nisan 2024

 

 

Federasyonun internet sayfasında “Yarışlar” başlığı altında sıralanmış farklı kategorilerin Erkek ve Bayan olarak sınıflandırıldığı görülmekte. Türkçede cinsiyetler ikiye ayrılır, Erkek ve Kadın olarak. Bay ve Bayan sıfattır ve kişi adlarının önüne gelir; örneğin Bay Kemal..., Bayan Ayşe... şeklinde kullanılır. Bunun yabancı dilde karşılığı: Fransızcada mösyö/madam, İngilizcede mister/missis...

 

UCI sayfalarında cinsiyet ayırımı Men ve Women olarak yapılmışken neden TBF sayfasında Erkek ve Bayan olarak gözüküyor da Erkek ve Kadın olarak değil?!

 

Gözden kaçmış bir yanlışlık mıdır yoksa kasıtlı mı Türkçemiz çarpıttırılmıştır bilemiyorum, ama bunu Erkek/Kadın olarak kullan(a)mıyorsanız bari Bay/Bayan olarak kategorileri eşitleyin ki yaptığınız yanlış tam olsun. Bu mantıkla Filenin Sultanları’na da Türkiye Bayan Milli Voleybol Takımı denilmeli!

 

Lütfen bu yanlıştan dönün, hem Türkçemizi bozmayın, hem de eleştiri konusu olmayın.

 

 

Saygılarla,

 

Mustafa H. Dorsay

 

 

Ek. 1 ad. foto.





















28 Nisan 2024

[bisikletle]Türkiye: Paflagonya’nın derinliğine doğru...

Strabon'a göre Paphlagonia bölgesi; Halys (Kızılırmak) ile Parthenos (Bartın) / Billaios (Fiyos Çayı) ırmakları arasında kalan, kuzeyinde Pontos Eukseinos (Karadeniz), güneyinde Galatia, güneydoğusunda Cappadocia, güneybatısında Phrygia ve batısında Bithynia bölgeleri ile çevrelenmiştir. 

 

Günümüzde Kastamonu, Sinop, Bartın, Çankırı ve Karabük bu bölgede yer alırken, Çorum, Bolu, Zonguldak ve Samsun illerinin de bir bölümü bölgenin içinde kalmaktadır. MÖ 1000 tarihinde bu bölgeye hakim olan Paflagonlar kendi adlarını bu coğrafyaya vermişler, bu nedenle Batı ve Orta Karadeniz bölümünü kapsayan bölgeye Paflagonya denmiştir.

 

İşte, Batı ve Orta Karadeniz illerini kapsayan Paflagonya bölgesinin 4 bin yıl öncesine işaret eden diptarih kalıntılarına doğru kültürel ve sosyal bir yolculuk; Paflagonya’nın derinliğine doğru...


 






[bisikletle]Türkiye projesi çerçevesinde bölgeyi kapsayacak turlarda izlenecek rotalar, uzaklıklar, yolların niteliği, gezilip görülecek tarihi ve doğal güzellikler, konaklama, yeme-içme ve yerel kültürler hakkında bilgi toplamak üzere 5 Mayıs’ta pedallar dönmeye başlıyor.



22 Nisan 2024

Tembelliğe yer yok...


2 aylık bir tembellik sonrası bugün ilk defa selenin üzerine oturdum. Şubat 18 pazar günü evin garajından çıkarken, neden/nasıl olduğunu hatırla(ya)madığım bir şekilde bisikletten düştüm, soluma. Omuzu, dizi, kafayı çarpıp dişi kırdım. Bereket bunun dışında bir hasar olmadı, hastane kontrolleri iyi çıktı. Ama olay evde oturmama, tembelleşmeme neden oldu. Bahar turuna çıkmadan önce bu tembelliği kırmak için Yakacık’a, oradan Pendik-Kartal-Maltepe-Başıbüyük şeklinde bir daire çizerek eve döndüm, üzerimdeki pası kazımağa çalıştım. 

 

Dünkü yağmurlu havadan eser yoktu. Günlük güneşlik bir gün. Sınavlar olmalı ki okulların önü-çevresi ana baba günüydü. Herkes bebesini bekliyordu. Bugün, TBF’nin düzenlediği TUR 2024 de başlamış oldu. 21-28 Nisan tarihleri arasında 8 günde 1188 kilometre yol kat edecekler. Finiş gene İstanbul’da. Bilmem izlemeye gider miyim?

 

Yakacık’ta verilen molada yanımdaki sandviçlerle kahvaltımı ettim. Çaylar olmuş 7,5 ama benden 6 aldılar. Hep oturduğum(uz), hanımın servis ettiği Çınaraltı Kahvesi’nde. Hemen yakındaki yöresel ürünler satan bir dükkan açılmış. Gerçi sahibiyle konuştuğumda 1 yıl olduğunu söylüyordu. Nedense bugün dikkatimi çekti. Girip tanıştım, Bitlisli. Seneler önce gitmiştim. Gördüklerimi yaşadıklarımı anlattım. Güzel bir sohbet oldu. Boş çıkmayayım diye Antep Helvası alarak ayrıldım. Kaçak çay da satıyor, kilosu 480’e çıkmış. Nasıl her şey uçtu gitti. Bir de halen sorumlusu kendi değilmiş gibi konuşmaz mı?!

 

Yolu daha önce defalarca anlattığımdan, bugün pek girmeyeceğim, buradan okuyabilirsiniz > bisikletle Yakacık ve ötesi...


Bostancıdan metroyla dönmeyi düşünüyordum ama havanın güzelliği karşısında direnemeyip Maltepe’den Başıbüyük’e tırmandım. Burada pazar günü kurulan pazara da uğrayıp, önceki geçişimde alış veriş ettiğim tezgahtan taze sarımsak ve börülce alarak, kilosu kaça mı? 100-. Yani yani...

 

Eve döndüğümde saat öğlen 1’i az geçmekteydi. 8 buçuk gibi çıkmıştım. Yani 4 buçuk saat, 46 km gibi bir yol. Şahane değil mi?

 

Son vermeden bir kaç gündür dinlediğim, yolda da kafa radyomda çalan bir çifti tanıtmak istiyorum: Anita Lipnicka & John Porter. Biri Polonyalı diğeri İngiliz. 2001’de yolları bir şekilde kesişmiş. Birlikte 2 albüm çıkartmışlar, bir de kızları olmuş, Pola (2006). Ama bugün artık birlikte değiller. Bu parçaya takıldım, 2005 tarihli Death Of A Love























Tembelliğe yer yok...: Dudullu-Yakacık-Pendik-Kartal-Cevizli–Maltepe-Başıbüyük-Dudullu

 

Tur tarihi: 20 Nisan 2024

Alınan yol: 44,71 km
Ortalama hız: 17,1 km/s

En yüksek hız: 58,2 km/s
Bisiklete biniş süresi 2 s 36 dk, dışarıda geçen süre 4 s 17 dk

En yüksek sıcaklık 24 ˚C, en düşük 13 ˚C, ortalama 18,2 ˚C
Yükselti kazancı (çıkış) 754,2 m, kaybı (iniş) 752,5 m
En düşük yükselti 4,5 m, en yüksek 244 m

 

Garmin yol bilgiler Tembelliğe yer yok...

 

Relive yol bilgiler Tembelliğe yer yok...





























19 Mart 2024

Biktrix Juggernaut FS XD; 2300 W ve çift zincir...

Kanadalı bisiklet üreticisi Biktrix2300 W motor gücüne sahip çift zincirli elektrikli bir dağ bisikleti tanıttı. Biktrix Juggernaut FS XD tescilli özel yapım bir motora sahip. Bu güç, bisikletin sol tarafında yer alan ağır hizmet tipi bir motor zinciri aracılığıyla arka tekerleğe iletiliyor. 


Tork sensörü aracılığıyla beş aşamalı pedal desteği sağlayan motorun tam gücünü açmak için bir döner gaz kelebeği bulunmakta. Motoru destekleyen 910 Wh kapasiteye sahip 52 V/17,5 Ah batarya, şarj başına yaklaşık 64 km menzil sunmakta.


Juggernaut FS XD’de gelen 100 mm havalı amortisörlü maşa yerine istenilirse 110 veya 150 mm Manitou Mastadon Comp veya Wren ters çevrilmiş havalı maşalar da tercih edilebilir. Ek olarak arazilerde ekstra süspansiyon sağlanması için 51 mm çalışma mesafesine sahip RockShox Monarch RL arka amortisör de mevcut.


FS XD, 26 veya 27,5 inç jant seçeneğine sahip; birincisi 4 veya 4,8 inç genişlikte lastikler için yapılandırılmışken, ikincisi 3 inçlik spor lastiklere uygun. Yavaşlatma işini, önde 180 mm ve arkada 220 mm rotora sahip Tektro çift pistonlu hidrolik frenler üstlenmiş. Vites olarak Sram Nx 11 ve 11-42 kaset ile donatılmış.

 

Temel özelliklerini tamamlayanlar arasında; karanlıkta yol tutmak için 2000 lümenlik Armageddon far, 120 kg'a kadar destekleyen üç farklı ölçüde 6061 alüminyum kadro, alüminyum sele borusu üzerinde bir Velo Plush sele ve iki cıvatalı bir destek ayağı bulunmakta.


Perakende fiyatı 5999 ABD doları seviyesinde bulunuyor. Ancak Biktrix, 1000 dolarlık bir lansman indirimine ek olarak 500 dolarlık ek bir satış öncesi tasarruf da sunuyor; böylece erken sipariş verenler Juggernaut FS XD'yi 4499 dolara alabiliyor. Gönderim mayıs ayı için planlanmış.









Biktrix




Katkıları için Senih’e teşekkürler.

 

 






 

İlginizi çekebilir Selle Royal ON, Stromer ST7, Powershift: Belçikalı Firma Bisiklet Vitesinde Devrim Yaratıyor



5 Mart 2024

Osman Cem Gençtürk... (önce bisikletçi)


Haliyle; benim için bisikletçi, ama fazlası var; müzisyen. Yılını tam hatırlamıyorum, 2016 olabilir, Beşiktaş iskelesine iniyoruz..., bisikletleyiz... Yanıma yanaşan biri adımı söylüyor. Hoppala oluyorum! Bisikletçiyim diyor, Fikret Albay diyor..., sırtında kocaman bir gitar kılıfı, deniz subayı olduğunu öğreniyorum... O gün tanıştık, dost olduk... Sonrasında birlikte günübirlik turlar yaptık, pedalladık... İki üç sene önce İzmir’e, Seferhisar yakınlarına taşındı, uzak kaldık... Ama kopmadık. Bugünlerde yeni bir EP’si (*) çıktı: Arkası Yarın 


(*) İngilizce açılımı: extended play / uzun çalar; ortalama bir albümden daha kısa, genellikle 4-5 şarkı içeren kayıtlar.


 

1970 yılında Bursa’da doğan Osman Cem Gençtürk, müzik ve gitarla ilk kez 1989’da, üniversite yıllarında psikoloji okurken tanıştı. O tarihten itibaren müzik, profesyonel işlerinin yanında hep hayatındaydı.

 

23 yıl T.C. Deniz Kuvvetleri Komutanlığı’nda askeri psikolog olarak çalışıp, 2019 yılında emekli olduktan sonra müzikal üretime ve yaşantısına daha fazla ağırlık verdi. 2020 yılında Otuzbeşlik grubuyla “Otuzbeşlik Koş Yardıma” albümünü yayınladı. İlk teklisi “Bir Gün Gelir” Mayıs 2023’te, ikinci teklisi “Yeniden” Eylül 2023’te tüm dijital müzik platformlarında yayınlandı. Müzikal üretime ara vermeden devam etti. Üçüncü şarkısı “Arkası Yarın” da hazır olunca, söz ve besteleri kendisine ait olan ve yine kendisinin seslendirdiği bu 3 şarkıdan oluşan ilk EP’si “Arkası Yarın” 1 Mart 2024’te tüm dijital müzik platformlarında yayınlandı.

 

Prodüksiyonunu da kendisinin yaptığı “Arkası Yarın” albümünde yer alan şarkıların müzikal yapıları birbirinden farklı olmakla birlikte, hepsinin sözleri “umut” kavramına odaklanmaktadır. Şarkıların tamamı, günlük hayatta ağırlığını hissettiğimiz sorunların zamanla azalacağını ve umudumuzu canlı tutmamız gerektiğini anlatıyor.

 

Sanırım yakında bisikletle ilgili bir bestesi de çıkacak (-tır)... : ))

 



 

Birlikte pedalladığımız geziler İki Yol Bisikletçisi ile Ömerli, Kanal İstanbul: Ne Pahasına? Elveda Sazlıbosna...













İlginizi çekebilir Sancaklar Camii’ne bisikletle, Yalova Keşif Turları: Güneyköy II, “Bisiklet Sergisi”, Büyükada



4 Mart 2024

[bisikletle]Türkiye: Geçitler


Geçit(ler); dağarcığımızda bel, belen, gedik gibi farklı yerel adlandırmalarla yer alırlar ve sadece ovaları-vadileri birbirinden ayıran doğal engeller olmayıp; kültürleri, ekonomik yaşantıyı, ülkeleri ve kıtaları… dahası; iklimleri de birbirinden ayırmak gibi oldukça farklı işlevleri üstlenmişlerdir. Eskiden beri geçitler, tüneller ve kavşak noktaları her zaman stratejik öneme sahiptiler. Yerleşim yerleri ve sanayi bölgeleri; insanları birbirine bağlayan yolların zaman zaman dağların üzerine doğru yükselerek; su bölümü çizgilerine (*) yaklaşan tarihi geçitlere Alp-Himalaya kuşağında hemen hemen her yerde rastlanır. 


(*) Su bölümü çizgisi, iki akarsu havzasını birbirinden ayıran doğal sınırdır. Genellikle dağların dorukları ile sırtlardan geçerler.

 

Türkiye’nin Karayolları Ulaşım Haritası incelendiğinde dikkat çeken en önemli özelliklerden biri, yolların çok az yerde “düz hat” şeklinde uzanmasıdır. Yolları böyle sağa-sola saptıran etkenler ise doğa ve insanla ilgili etkenlerdir. Doğa etkenleri arasında öne çıkan ise ‘yüksek sıradağlar’dır.

 

Dağları aşmak için en uygun yerler akarsu vadilerinin yukarı kısımlarındaki ‘dağ geçitleri’dir. Yeryüzü yapısı nedeniyle ulaşımı kolaylaştıran geçitler, yol boyunun belirlenmesinde oldukça önemlidir. Ülkemizde bir çok dağ geçidinin yükseltisi 1500 m.nin üzerindedir.

 

Karayollarımızda geçit işlevi gösteren sadece dağların üst kesimlerindeki bel-boyun noktaları değildir. Onlar kadar güç koşullar doğurmasa da, iki alçak sahayı birbirinden ayıran, eşik kütleleri yarmış olan dar ve derin vadileri izleyen yollar da birer geçit sayılabilir.


Karabet Geçidi (2985 m) TC Karayolları'nın en yüksek rakımlı geçidi.
















Ahmediye Geçidi 2120 m (Erzincan)

[bisikletle]Türkiye: Kommagene Krallığı (Kelkit-Erzincan)













Arat Geçidi 810 m (Birecik, Şanlıurfa)

[bisikletle]Türkiye: Göbeklitepe, Tarihin Sıfır Noktası (Birecik-Suruç)





















Atyaylası Geçidi 1270 m (Göynük, Bolu)

[bisikletle]Türkiye: Güney (Göynük-Nallıhan)













Aynalıkaya Geçidi 1210 m (Nallıhan, Ankara)

[bisikletle]Türkiye: Anadolu Beylikleri... (Mudurnu-Nallıhan)

















Bardat Geçidi 1395 m (Gülnar, Mersin)

[bisikletle]Türkiye: İç Anadolu, Türkiye’nin Tahıl Ambarı (Ermenek-Gülnar)














Belpınarıbeli (Faşikan Geçidi) 1890 m (Taşkent, Konya)

[bisikletle]Türkiye: İç Anadolu, Türkiye’nin Tahıl Ambarı (Hadim-Başyayla)

















Buhara Geçidi 1410 m (Pervari, Siirt)

[bisikletle]Türkiye: Urartuların İzinde (Pervari-Şirvan)













Bulduk Geçidi 1380 m (Şabanözü, Çankırı)

[bisikletle]Türkiye: İç Anadolu, Türkiye’nin Tahıl Ambarı (Şabanözü-Atkaracalar)


















Çakmak Geçidi 1375 m (Elazığ)

[bisikletle]Türkiye: Kommagene Krallığı (Keban-Elazığ)












Çakmaktepe Geçidi 1904 m (Sandıklı, Afyonkarahisar)

[bisikletle]Türkiye: Friglerin İzinde (Afyonkarahisar-Sandıklı)













Çamlıbel Geçidi 1650 m (Yıldızeli, Sivas)

[bisikletle]Türkiye: Çoruh Nehri Boyunca (Yıldızeli–Tokat) -A-












Çatak Beli 1477 m (Ağlasun, Burdur)

[bisikletle]Türkiye: Friglerin İzinde (Burdur-Ağlasun)












Çataltepe Geçidi 650 m (Kula, Manisa)

[bisikletle]Türkiye: Lidyalıların İzinde (Kula–Uşak)













Çaykavak Geçidi 1600 m (Ulukışla, Niğde)

[bisikletle]Türkiye: Anadolu Beylikleri... (Ulukışla-Bor)














Çilhoroz Geçidi 1625 m (Kelkit, Gümüşhane)

[bisikletle]Türkiye: Çoruh Nehri Boyunca (Köse–Şiran)

















Danila Geçidi 1565 m (Pervari, Siirt)

[bisikletle]Türkiye: Urartuların İzinde (Pervari-Şirvan)



















Dokuzdolambaç Geçidi 1890 m (Sarız, Kayseri)

[bisikletle]Türkiye: Hititlerin İzinde (Pınarbaşı–Sarız)











Fındıkbeli Geçidi 1875 m (Şiran, Gümüşhane)

[bisikletle]Türkiye: Çoruh Nehri Boyunca (Şiran–Alucra)











Gedikbaşı Geçidi 1710 m (Divriği, Sivas)

[bisikletle]Türkiye: Kommagene Krallığı (İliç-Divriği)












Geminbeli Geçidi 2010 m (Suşehri, Sivas)

[bisikletle]Türkiye: Çoruh Nehri Boyunca (Suşehri–Zara)





Gevnebeli Geçidi 1855 m (Hadim, Konya)

[bisikletle]Türkiye: İç Anadolu, Türkiye’nin Tahıl Ambarı (Bozkır-Hadim)













Gölcük Dağı 1370 m (Simav, Kütahya)

[bisikletle]Türkiye: Friglerin İzinde (Emet-Simav)

















Gölköy Geçidi 1720 m (Pervari, Siirt)

[bisikletle]Türkiye: Urartuların İzinde (Pervari-Şirvan)












Güresentepe Geçidi 2180 m (Çiftlik, Niğde)

[bisikletle]Türkiye: Anadolu Beylikleri... (Çiftlik-Niğde)













Handere Geçidi 2368 m (Sarıkamış, Kars)

[bisikletle]Türkiye: Çoruh Nehri Boyunca (Sarıkamış–Horasan)












İğdir Geçidi 1024 m (Çivril, Denizli)

[bisikletle]Türkiye: Friglerin İzinde (Banaz-Çivril)














Kadıbeli 1390 m (Bozkır, Konya)

[bisikletle]Türkiye: İç Anadolu, Türkiye’nin Tahıl Ambarı (Seydişehir-Bozkır)











Karabet Geçidi 2985 m (Bahçesaray, Van)

[bisikletle]Türkiye: Urartuların İzinde (Bahçesaray-Çatak)













Kardeşgediği Geçidi 1400 m (Ulukışla, Niğde)

[bisikletle]Türkiye: Anadolu Beylikleri... (Ereğli-Ulukışla)












Kartal Geçidi 1610 m (Mihalıççık, Eskişehir)

[bisikletle]Türkiye: Anadolu Beylikleri... (Nallıhan-Mihalıççık)














Kireçli Geçidi 2415 m (Narman, Erzurum)

[bisikletle]Türkiye: Çoruh Nehri Boyunca (Narman–Uzundere)





Kıradağı Geçidi 885 m (Batman)

[bisikletle]Türkiye: Urartuların İzinde (Batman-Kurtalan)













Kolsuz Geçidi 1490 m (Ulukışla, Niğde)

[bisikletle]Türkiye: Anadolu Beylikleri... (Ulukışla-Bor)

















Kömürcüoğlu Geçidi 1307 m (Tire, İzmir)

[bisikletle]Türkiye: Pergamon ve Sagalassos (Tire–Koçarlı)












Meşindağ Geçidi 1620 m (Eruh, Siirt)

[bisikletle]Türkiye: Göbeklitepe, Tarihin Sıfır Noktası (Şırnak-Eruh)





















Meyitler Geçidi 1180 m (Göynük, Bolu)

[bisikletle]Türkiye: Güney (Göynük-Nallıhan)













Moca Geçidi 1525 m (Ermenek, Karaman)

[bisikletle]Türkiye: İç Anadolu, Türkiye’nin Tahıl Ambarı (Başyayla-Ermenek)













Obrukbeli Geçidi 1480 m (Saimbeyli, Adana)

[bisikletle]Türkiye: Kommagene Krallığı (Saimbeyli-Tufanbeyli)














Ortabeli Geçidi 1358 m (Orta, Çankırı)

[bisikletle]Türkiye: İç Anadolu, Türkiye’nin Tahıl Ambarı (Şabanözü-Atkaracalar)












Pamuk Geçidi 1660 m (Iğdır)

[bisikletle]Türkiye: Urartuların İzinde (Iğdır-Doğubayazıt)












Paslı Geçidi 2020 m (Kağızman, Kars)

[bisikletle]Türkiye: Urartuların İzinde (Kars–Kağızman)














Pelitsırtı Geçidi 1225 m (Erzincan)

[bisikletle]Türkiye: Kommagene Krallığı (Erzincan-Kemah)












Pirinkayalar Geçidi 1160 m (Uzundere, Erzurum)

[bisikletle]Türkiye: Çoruh Nehri Boyunca (Uzundere–Yusufeli)













Saçakbeli Geçidi 1478 m (Çerkeş, Çankırı)

[bisikletle]Türkiye: İç Anadolu, Türkiye’nin Tahıl Ambarı (Şabanözü-Atkaracalar)












Savaş Gediği Geçidi 1630 m (İliç, Erzincan)

[bisikletle]Türkiye: Kommagene Krallığı (Kemah-İliç)












Sertavul Geçidi 1650 m (Mut, Mersin)

[bisikletle]Türkiye: İç Anadolu, Türkiye’nin Tahıl Ambarı (Mut-Karaman)













Seyfebeli Geçidi 1450 m (Hafik, Sivas)

[bisikletle]Türkiye: Çoruh Nehri Boyunca (Zara–Sivas) -A-













Sındırgıbeli Geçidi 725 m (Sındırgı, Balıkesir)

[bisikletle]Türkiye: Lidyalıların İzinde (Sındırgı–Akhisar)














Tendürek Geçidi 2644 m (Doğubayazıt, Ağrı)

[bisikletle]Türkiye: Urartuların İzinde (Doğubayazıt-Çaldıran)
















Topalakkaya Geçidi 1980 m (Altunhisar, Niğde)

[bisikletle]Türkiye: Anadolu Beylikleri... (Bor–Çiftlik)














Üçler Geçidi 1200 m (Ödemiş, İzmir)

[bisikletle]Türkiye: Misya’dan Karya’ya (Salihli-Ödemiş)













Üskiyen Geçidi 975 m (Feke, Adana)

[bisikletle]Türkiye: Kommagene Krallığı (Kozan-Feke)


















Yellibel Geçidi 1600 m (Akşehir, Konya)

[bisikletle]Türkiye: Güney (Akşehir-Şarkikaraağaç)













İlginizi çekebilir [bisikletle]Türkiye