Geleceğin mobilite çözümleri arasında e-bisikletler giderek daha fazla öne çıkıyor. Özellikle şehir içi ulaşımda çevreci, sessiz ve pratik bir alternatif sunan bu araçlar teknolojik evrimlerine hız kesmeden devam ediyor. Estonya merkezli Ampler bu dönüşümün önemli bir parçası. Markanın en yeni modelleri Nova ve Nova Pro yalnızca birer şehir e-bisikleti değil, aynı zamanda şarj altyapısı konusunda sektörde çığır açan birer teknoloji ürünü.
Nova serisinin kadrosunda dahili bir USB Type-C bağlantı noktası bulunuyor. Bu yenilik, özel bir şarj aletine duyulan ihtiyacı ortadan kaldırarak elektrikli bisiklet kullanıcıları için kolaylık sağlamayı amaçlıyor. Nova kullanıcıları bisikletin bataryasını en az 100 watt güç sağlayan herhangi bir standart USB-C Güç Dağıtımı/PD (*) şarj aletiyle şarj edebilecek. Bu tür şarj cihazları, dizüstü bilgisayarlar başta olmak üzere birçok mobil cihaz kullanıcısının zaten sahip olduğu, yaygın olarak kullanılan araçlar.
* PD (Power Delivery/Güç Dağıtımı) şarj cihazı, akıllı telefonlar, tabletler, dizüstü bilgisayarlar ve diğer USB-C özellikli cihazlar dahil olmak üzere elektronik cihazlar için yüksek hızlı şarj sağlayan bir şarj cihazı türüdür. Standart USB şarj cihazlarına kıyasla daha yeni ve gelişmiş bir teknolojidir.
Nova serisi iki modelden oluşuyor: Nova ve Nova Pro. Her iki model, sele borusunun yan tarafında 140 W’lık güç adaptörünü takmak için bir USB-C portuna sahip. Arka göbek motoru Nova ailesinin her üyesinde aynı: 400 watt’a ulaşan 250 W’lık bir ünite, 45 Nm tork üretiyor ve 25 km/saate kadar destek sağlıyor. Bu özellikleriyle e-bisikletlerin yer alacağı Avrupa pazarıyla uyumlu. Kullanıcıların orta göbekteki tork sensörü sayesinde motordan doğal bir sürüş hissi deneyimleyebileceği de belirtilmiş.
Nova modeli; 6061 alüminyum kadro, 9 vitesli MicroShift aktarma organı, 27,5 inç jant ve 50 mm Continental Contact Urban lastikler, Alhonga hidrolik disk freni, entegre aydınlatma ile sunuluyor. Ayriyeten arka bagaj seçeneği de bulunuyor. Ağırlığı ise 17,4 kg.
Nova Pro modeli ise; 6061 alüminyum kadro, Shimano Deore 10 vites veya karbon kayışlı singlespeed, 28 inç jant ve Continental Pure Contact lastikler, şok emici gidon, istenilirse arka bagaj ile sunuluyor. Ağırlığı ise 16,6-17,7 kg.
İlginizi çekebilir Farklı bir yaklaşım: Zincirsiz e-bisiklet Rover 45, Wilier Triestina: Adlar, Bisiklet neden 1817'den çok önce düşünülmedi?