7 Haziran 2024

Schwalbe Marathon E-Plus


Özellikle e-bisikletler için patlamaz. Yüksek hızlarda ve uzun yolculuklarda maksimum sürüş güvenliği sağlar. En yüksek Marathon kalitesi, e-bisiklet lastiğinin özel gereksinimleri için daha da geliştirildi. Güvenlik: Schwalbe delinmeye karşı koruma seviyesi 7. Patentli SmartGuard ek parçası ayrıca iki kat RaceGuard dokusuyla desteklenir. Bu “Smart DualGuard” keskin-davetsiz misafirlere karşı daha da iyi koruma sağlar. Kontrol: Elektrikli kullanım için tasarlanan ADDIX-E bileşiği, yüksek hızlarda bile olağanüstü kavrama ve maksimum dayanıklılık anlamına gelir. Sürüş keyfi: Marathon E-Plus, yüksek teknolojili malzemelerin kullanımı sayesinde şaşırtıcı derecede kolay yuvarlanır. "Yaşlanma karşıtı" yan duvar, çirkin çatlaklar oluşmadan önce, yetersiz hava basıncının neden olduğu tipik aşırı yüklere çok daha uzun süre dayanabilir. Yeni karkas yapısı, yanakları ek bir doku katmanıyla güçlendirerek lastiği daha fazla yük kapasitesi için dengeler. Tasarım: E-Plus'ın profil tasarımı modern ve dinamiktir. Daha derin bir profile sahip, tur ve trekking için son derece çok yönlüdür. e-Bisi: Elbette yeni Marathon E-Plus ECE-R75 sertifikalıdır ve S-Pedelec'lerin yanı sıra 25 km/saat'e kadar pedal destekli Pedelec'ler için de hazırdır. Mevcut ölçüleri sürekli olarak modern e-bisikletlerin gereksinimlerine uymaktadır.

Schwalbe



Buraya kadar her şey güzeldi ancak son turumda (*) efsane yıkıldı. 826 km sonra geldiğim Yozgat’ın ilçesi Sorgun’dan Saraykent’e pedallarken, karayolunun güvenlik şeridindeydim, birden bir takım sesler, takır tukur, sanki janta bir şey girdi sanıp geri baktığımda arka lastiğin inmiş olduğunu gördüm. Bu anlattığım saliseler içinde oldu. Ne olduğunu anlamak için indiğimde “patlamaz” efsanesinin sonu karşımda duruyordu. Bu lastikle yaşadığım ikinci patlaktı. Daha önce kullandığım Marathon Plus ile 27 bin kilometre pedallamış, tek bir patlak yaşamamıştım. Öylesine mutluydum ki, sıra lastiği yenilemeye gelince bu sefer yeni çıkarttıkları E-Plus’u tercih ettim, öylesine övgü dolu tanıtmışlardı ki. Ancak 2023’deki bahar turumda yaşadığım (**) ilk patlağa küçücük bir cam parçası neden olmuştu. Bu sefer nedir diye inip lastiğe baktığımda keskin bir şeyin, muhtemel yol kenarlarında bulunan küçük çakıl taşları, jilet gibi lastiğin kenarını, dişlerini koparıp/parçalayıp içteki patlamaz zırhı da delerek, iç lastiğe zırh malzemesinin batmasına neden olmuş ve patlatmış. Kara kara yol kenarında oturup düşünürken, içten yamasam mı lastiği, iç lastikte de bayağı büyük bir delik var (iğne deliği gibi değil), yama tutar mı, çantaları açmış, yayılmış vaziyette ve çaresizlik içindeyken, yavaşlamakta olan, turuncu bir kamyonun yanımda durması imdadıma yetişen oldu. Karayolları ekibi uzaktan beni görünce önce kaza geçirdiğimi sanmışlar, yardımcı olmak için yavaşlamışlar. Derdimi dinledikten sonra çare olarak beni Saraykent’e bırakabileceklerini, orada lastikçi olabileceği, sorunu çözebileceğini söylemeleriyle bisikleti ve çantaları arka kasaya, bense öne yanlarına yerleştim. İbrahim Bey, Mehmet Ali Bey ve adaşım Mustafa Bey ile tatlı bir sohbetle Saraykent’e geldik, bisikletçi kapalıydı, Yozgat’a hastaneye gitmiş, akşam 6 gibi dönermiş bilgileri sonrası yerimin ayırtıldığı öğretmenevine bıraktılar. Müdür bey de son derece ilgiliydi, eskiden bisiklete binen biri olması sohbetimizi daha da derinleştirdi. Ancak kafamda sorular dönüp duruyordu. Bu lastiği tamir ettirip yola çıksam için rahat etmez. Tekrar bir sorun çıkarırsa canımı sıkar. Karayolları da 4 buçukta döneceğiz, istersen Saruhan’a bırakalım, orası daha büyük bir ilçe, bisikletçi vardır tekliflerini değerlendirip, istesem bu fırsatı bulamam diyerek onlarla Saruhan’a değil, Yozgat’a gelip otobüsle İstanbul’a geri döndüm (***). Karayolları ekibine ne kadar teşekkür etsen azdır, Hızır gibi yetiştiler.

 

(*) [bisikletle]Türkiye: Paflagonya’nın derinliğine doğru...

 

(**) [bisikletle]Türkiye: Marmara’dan Ege’ye, oradan Akdeniz’e...

 

(***) Burada da ilk defa Kamil Koç’ta bisiklet ve bagajla ilgili sorun yaşadım, fazla bagaj parası ödemek zorunda bırakıldım > Kamil Koç Otobüsleri II


2023'deki ilk patlağa neden olan cam parçası.


2024'de koruma zırhının delinmesi.





















Patlamaz denilen Schwalbe Marathon E-Plus...







İlginizi çekebilir Schwalbe/Ralf Bohle GmbH, Cam Bisiklet, STePS EP8: Shimano, e-MTB'ler için yeni ‘en gelişmiş’ destek birimini tanıttı