Shimano, EP8 ile 2021 yılında yeni Bulls Sonic e-MTB'ler gibi bazı modellerde kullanılacak olan başarılı Step E8000'in ardılını (halef) sundu. Önceli (selef) gibi, yeni motor e-MTB'ler için rakip motorların çoğundan daha hafif ve şimdi performans açısından eşit düzeyde.
Shimano EP8 son derece derli toplu bir orta motor. Sadece 2,6 kg ağırlığında ve bu nedenle Bosch, Brose gibi benzer rakip ürünlerinden biraz daha hafif. Shimano'nun dediği gibi, bu ağırlık kazancı öncelikle magnezyum gövde ile mümkün oldu.
Ancak şirket sadece gövdeyi ele almadı, tüm motor tamamen yeniden tasarlandı. Sonuç olarak, sadece daha derli toplu olmakla kalmadı, aynı zamanda tasarımı nedeniyle bisikletin kadrosuyla daha iyi bütünleşti. Küçültülmüş boyutları ile özellikle yerden yüksekliği (alt boşluk) arttı. Bu durum, her şeyden önce arazide kullanım için e-bisikletlerde önemli bir nokta. Bununla birlikte, motor ünitesinin montajı değişmedi. Böylece üreticiler tarafından sorunsuz ve yeniden tasarlanmadan kullanılabilmekte.
Daha fazla güç ama daha sessiz
2016'dan kalma Steps E8000, sesi de dahil olmak üzere bazı noktalarda yaşı fark ediliyordu. Yeni EP8, öncelinden önemli ölçüde daha sessiz olmakla kalmıyor, aynı zamanda daha da fazla verim sunuyor. Shimano, maksimum torku 85 Nm'ye çıkarabildi. Bu da Bosch Performance Line CX gibi rakiplere eşit. Yalnızca birkaç e-bisiklet motoru daha fazla güç sunmakta.
Shimano'ya göre destek birimi, dik ve uzun eğimler gibi yüksek yükler altında da gücünü tamamen verebilmeli. Bu aynı zamanda önceki modelde o kadar da güvenilir değildi. Magnezyum gövde ise ayrıca motorun aşırı ısınmaması için bir ısı emici görevi görmekte.
Diğer bir kazanımsa, yalnızca yüzde 36 olan azaltılmış iç direnç. Sonuç olarak, EP8'e sahip e-bisikletlerde, motor devre dışı kaldığında 25 km hızın ötesinde de pedal çevirmek daha kolaylaştı. Bu da motoru daha verimli kılmakta, batarya tüketimi azaldığından erişilen uzaklık artmakta. Shimano'ya göre, yüzde 20 gibi kayda değer bir artış sağlamakta.
Ne var ki batarya ile ilgili hiçbir yenilik yok. Burada, dıştan veya içten takılan 630 Wh'lık iki bilinen seçenek ve 504 Wh'lık daha kısa menzili olan bataryalar sunulmakta. Üçüncü parti üreticilerin bataryalarını kullanmak da hala olası.
Yeniden düzenlenmiş yazılım daha fazla devingenlik sözü veriyor
Shimano, yazılımda da iyileştirmeler yaptı. Burada, zaten başarılı olan güçlü E8000'in üstünlüklerini daha da geliştirildi. Üreticiye göre, yeni motor her destek değerinde gözle görülür şekilde daha fazla canlılık sunmakta. Fırlatıcı (boost) modunda motor, 25 Nm’den sonra küçük bir pedal gücüyle 85 Nm'lik tam güç sağlayabilmekte. Çok tutulan ‘İzinden Gitme/Trail’ modu da geliştirildi ve 85 Nm desteği için artık 60 Nm veri gerekmekte. Eco modunda ise enerji artırımı ve duyarlı destek sağlamak için güç çıkışı en çok 30 Nm ile sınırlandırıldı.
Yürüme modu da geliştirildi. Üreticiye göre bunun yardımıyla yeni EP8 ile bir e-bisikletin itilmesi çok daha kolay. Motor, devredeki vitese bakmaksızın iterken öylesine destek vermekte ki, e-bisiklet 4 km hızla rahatça ileri doğru hareket etmekte.
İki yeni uygulama
Shimano ayrıca yeni motor ünitesi ile birlikte Android ve iOS için yeni ‘e-Tube Project’ uygulamasını da sunmakta. Bunu her türlü ayarları girmek için kullanabilir, yanı sıra destek kademelerini kendi gereksiniminize göre ayarlayabilirsiniz. Ek olarak, ilgili en yüksek desteğin 20 Nm ile 85 Nm arasında seçilmesi ve ilk destek başlangıcını beş aşamada belirleyebilirsiniz. Seçilen kurulum, daha sonra e-bisiklet üzerinde rahatlıkla ayarlanabilen ayırt edici özellik olarak kaydedilebilmekte.
Yeni ‘e-Tube RIDE’ uygulamasıyla Shimano, akıllı telefonlar için başka özellikler de getiriyor. Akıllı telefon, ekran yerine kullanılabilmekte, seçili destek modları için hız, vites, erişilir uzaklık gibi sürüş verilerini görüntüleyebilir, ayrıca ekranda güncel haritalarla birlikte sürüşlerinizin kaydını tutabilirsiniz. Tabii ki Shimano, EP8'e yeni ve geliştirilmiş bir kontrol birimi ve EM800-L ekranı da getirdi. Bu renkli ekrana ek olarak, küçük bir monokrom ekran ve bir kumanda koluna sahip yeni E5000 denetleme birimi de bulunmakta.