11 Temmuz 2016, Pazartesi / İncebacaklar – Safranbolu, 48 km. (10. gün)
Sabah 7 buçuk
olarak kahvaltı saatini belirlemiştik. Bizim yolumuz bugün 40-45 km kadar.
Fazla acelemiz yok. Eşyaları sonrasında toplayacağız.
Tarık Bey, Fatma
Hanım ve Rüzgar ise Antalya’ya gidecekler arabalarıyla. Kahvaltı gene güzel bir sohbet içinde
sürmekte. Rüzgar’ın katkıları günün neşesini arttırmakta. Ama yolcu yoluna
diyerek arkadaşlar bize veda edip ayrılıyorlar. Bizim de toparlanıp çıkmamız
gene 10’u geçiyor. Galip Bey ve Gül Hanımla çekilen bir hatıra fotosu sonrası
velespitlere atlayıp 5,7 km uzaktaki ana yola kadar inen, birazı toprak birazı
asfalt yoldan sürüyoruz.
Ana yol çok
kalabalık. Bolca araç geçmekte. Dün dönmemiş olanlar bugüne bırakmışlar.
Tüneller gelecek demişleri ve 4 km sonra ilkiyle tanışıyoruz. Kimi kısa kimi
uzun böyle 16 tünelden geçtik. Kısası 36, uzunu 705 m idi. İçleri
aydınlatılmış. Bazılarında asfalt yamalı. Farları yaktık ki görsünler bizi. Ama
bazı sürücüler var ki gereğinden hızlı sürmekteler. Anlamak mümkün değil! İnsanın
kafası çalışmadığında en tehlikeli canlı oluyor. Her şeyi öldürebilecek
vaziyete geliyor. Bunların örneklerini yolda olsun, hayatın tüm köşelerinde
görüyoruz. Karabük’e 8 km kala, yani 28,5’uncu kilometrede ilk [e] çentiğim
kayboluyor.
Ve Karabük’e
geldik. Erdemir’den sonra Kardemir. 3
Nisan 1937 tarihinde dönemin Başbakanı İsmet İnönü tarafından temelleri
atılarak kurulan ve 58 yıl boyunca bir kamu kuruluşu olarak faaliyet gösteren
Karabük Demir Çelik Fabrikaları, 1995 yılında özelleştirilerek Kardemir adını almıştır. Türkiye’nin
ilk entegre demir çelik fabrikası ve uzun mamulde cevhere dayalı üretim yapan
tek kuruluşudur. Kuruluşundan itibaren çok
sayıdaki endüstriyel tesisin proje, imalat ve montajını gerçekleştiren
Kardemir, Türkiye’de “Fabrikalar Yapan Fabrika” olarak tanınır. Kardemir
Karabükspor’un da ana sponsorudur.
Karabük’ün hafif
içinden-kenarından geçiyoruz. Pek dikkat çekici bir şey gözümüze ilişmiyor.
Benzincide bir ihtiyaç ve Didi molası sonrası 8 km uzaktaki Safranbolu’ya
pedallıyoruz. Terminal 2 km kala geliyor. Biraz işaretlerini kendi kafalarına
göre koyduklarından, kolaylıkla geçebiliyor, sonra geri dönmek zorunda
kalıyorsun. Otobüs 16’da, bisikletin sorun olmayacağını düşünüyorum.
Artık yolumuz fazla
değil, şu motorun hızını göreyim diye 'high' modda sürüyorum. Yani rampaları
25’le çıkmak da başka bir keyif. Geride 42 km bırakmışız, [e] 2. çentik de
kayboluyor gözümün önünden. 462 metreye yükseldik gene de.
Safranbolu’ya dik
bir yokuşla iniliyor. Çukurda, o nedenle de çok sıcak. Taş yollarından hoplaya
zıplaya çarşısına geliyoruz. Bisileri koyacak, karın doyuracak yer arayışındayız.
Bisileri duvara dayayıp 2 buçuk liradan ancak 1’er bardak çay yanında, Akçakoca’dan
aldığımız peynir ve ekmekle doyup biraz da çarşı içinde gezerek zamanımızı
değerlendiriyoruz. Sonra indiğimiz yolu tırmanarak terminale gelip saatin
geçmesini bekliyoruz.
3 buçukta Safran
Turizm'in otobüsü perona yanaşıyor. Travego, harika. Tekerleri sökmeden paşa
paşa giriyor ikisi de. Muavin biraz para istiyor. Hoppala oluyoruz. İtiraz
edince topu kaptana atıyor. Konuşuyor ve ikna ediyorum, almıyor. Safran Turizm
de böylecene bisiklet dostluğunu göstermiş oluyor.
İstanbul yolcusu
kalmasın anonsuyla 7 saatlik geri dönüş başlıyor. Halen araç trafiği var
yollarda. Otobüsün penceresinden etrafı seyrede seyrede geliyoruz. Molayı birer
çorba ve kahveyle geçiştirdik. Bu mola yerleri de çok kazık, çorba da kahve de
6’şar lira. TR ne kadar pahalı bir ülke, sürekli bu konuda şikayetler var.
Yunan adalarını anlatıyorlar, Çeşme’yle karşılaştırmışlar, 1’e 5 fark varmış.
Gece 11 buçukta
Dudullu’da otobüsten iniyor ve 5 dk sonra evimizde oluyoruz. Böylecene 507
km’lik turumuz sonlanıyor. Yeni yerler, yeni insanlar, yeni olaylar... yaşadık.
İncebacaklar – Karabük - Safranbolu
Tur tarihi: 11
Temmuz 2016
Kat edilen mesafe:
48,55 km.
Ortalama hız: 16,5
km/sa.
Bisiklete biniş
süresi 2 sa. 56 dk., dışarıda geçen süre 4 sa. 28 dk.
En yüksek sıcaklık
39 ˚C, en düşük 21 ˚C, ortalama 31,1 ˚C
İrtifa kazancı
(çıkış) 663 m., kaybı (iniş) 582 m.
En düşük irtifa 120
m., en yüksek 479 m.
Garmin yol
bilgileri İncebacaklar-Safranbolu
Tur bilgisi: Yenice-Karabük
yolunda 16 tane tünel var. Hafif tırmanışları, trafiği olan bir yol.
Karabük-Safranbolu tırmanışlı, yükselen bir yol. Safranbolu çukurda, iniş,
dönüşte tırmanış.
Ulaşım: Safran
Turizm, 444 3478
Gül Hanım ve Galip
Bey ile, Albergo Otel, İncebacaklar
|
Yeşil Vadi
Restoran, Yenice Kent Ormanı
|
Karabük |
Safranbolu, Karabük
|
Safran Turizm’e
teşekkürler
|
Turun başı İstanbul-Kumbaba
[bisikletle]Türkiye: Safranbolu’da Zaman
(İstanbul-Safranbolu)
İstanbul-Kumbaba =
78,68 km
Kumbaba–Ağva =
34,36 km
Ağva–Kumcağız = 52,12
km
Kumcağız-Karasu Maden Deresi = 78,63 km
Maden Deresi-Akçakoca = 41,59 km.
Akçakoca-Ereğli =
47,84 km
Ereğli-Devrek =
66,59 km
Devrek–İncebacaklar
= 57,10 km
İncebacaklar–Safranbolu
= 48,55 km
Genel Toplam =
507,46 km