4 Temmuz 2016, Pazartesi / Ağva – Kumcağız, 52 km. (3. gün)
Akşam gece yarısı
bastıran yağmur beklenmedik bir durum yarattı. Aslında yerli meteonun kurbanı
olduk. Hiç bizimkilere güvenmemek lazım. Yağmurdan hiç söz etmiyordu, ona göre
yağmayacaktı. Halbuki kafamda acaba sorusu da vardı. Neyse tedbirsiz
yakalandık. Eşyaları toparlamak, çantaları kapatmak, masa altlarına sokmak,
bazılarını çadırın yüklüğüne koymak..., bu arada bizler de payımızı alıyoruz
tabii. Toprak ıslandığından kayganlaşır. Parmak arası terlikler kayar, yerlere
uçarsın... Sormayın, bir telaştı yaşadığımız! Sadece bizde değil, yakın
çevremizdeki diğer çadırlarda da durum aynıydı. Velespitleri saklayamadık,
bırakmak zorunda kaldık yağmur altında.
Merakla uyandık. Ne
durumda acaba eşyalar, bisikletler... vs? Ne olacak, bisikletler yıkandı,
eşyaların bazıları ıslandı. Çantalar nemlenmiş, neyse ki içlerine geçmemiş. Güneşin
çıkmasıyla her şey iplere asıldı, masalara yayıldı, bisiklet ve batarya
yuvaları kurutuldu. Bu işlem devam ederken WC gibi ihtiyaçlar giderildi. Fakat
bu kamp alanı hiç de organize değil. WC’ler, duşlar çok az sayıda ve eksikleri çok
fazla. Temel ihtiyaçları halen çözememiş olmaları anlaşılır gibi değil!
Uzun lafın kısası,
her şey yeniden düzenlendi ve çantalara yüklendi. Bu durum da zaman aldı ve
kampı ancak 10’da terk edebildik. Merkeze gidip kahvaltı, kısa bir pazar turu,
alınan kirazların yıkanıp yerleştirilmesi ve yola çıkışta saat 11.20 oldu. Bugün
Kefken’e doğru gideceğiz. Yaklaşık 50 km. Çok geç kaldık, hava ısındı. Güneş
tepemizde, pişirecek bizi.
Ağva’yı geride
bırakın, benzinciden (PO) sola demişlerdi. Ve tırmanış başlıyor. Dünkü
arkadaşlar Kilimli Restorana gidip falezlere bakmamızı önermişlerdi. Biz de
soldan, levhayı görüp sapıyoruz. Yokuş iniyoruz, yolun durumu da bozuluyor.
Asfalt toprak oluyor. Taşlar falan biraz sıkıntılı bir vaziyet. Bir de bunun
dönüşü var. Bu yükle zor olacak diye yarı yoldan dönüyoruz.
İnişli çıkışlı
rotamızdayız. Tırmanıyor ve ardından çok güzel iniyor ama hemen peşinden gene
tırmanıyoruz. Bazı yerlerde % 16-17 hatta 20’yi bile görüyoruz. Sırasıyla Bucaklı,
Kadıköy, Pınarlı geçiliyor. Fazla su yok bu sefer yolumuzda, dün daha fazlaydı.
Ama yol, çevre, her şey muhteşem bir güzellikte. İnsana huzur veren masmavi gökyüzü, gözün görebildiği
genişlikte yeşiller ton ton. Tepeler, ovalar, ağaçlar uzakta sanki maket, hani
elektrikli tren setlerinde dağlar ovalar yaparlar ya, araya ağaçlar serpiştirirler...
aklımıza bunlar geliyor.
[e] desteği bu
yolda çok işe yarıyor. 17,5 km’de ilk çentiği tüketiyorum. Pınarlı köyü sonrası
toprak yol başladı ve halen devam ediyor (12.50). Kandıra üzerinden
gitmeyeceğiz. Yol hem daha uzun hem de daha kalabalık. Biz Seyrek üzerinden,
orman içinden gideceğiz. Ama bu bölümde yol bozuk olacak demişti TIR’cı arkadaş
dün. Gördüğümüz her çeşmede suları tazeliyoruz. Sıcak hava, çok su içirtiyor.
İçmen de lazım. Terliyor, su kaybediyorsun. Beraberinde de mineraller.
Saat 13.35 ve 24,6
km geride kaldı. Bağırganlı’da yapılan su takviyesi ve plaja doğru iniyoruz.
Buraya kadar Pınarlı-Bağırganlı arası yol topraktı, en az 9 km. Kıyıda, sudan
çıkan kayaların arasında oluşmuş doğal havuzlar var. Kayalara çarpan dalgaların
sesi kulağımıza geliyor. Bir de limanı var buranın. Temmuz ayında geleneksel
kültür, sanat ve spor festivaline ev sahipliği yaparmış ama herhalde daha ileri
tarihte. Peki ismi nereden geliyor? Çok
eski bir tarihte göğsünden yara almış bir şahsın inleye inleye köy merkezine
doğru yol alması nedeniyle yöre şivesine uygun olarak bağrı kanlı kelime çifti
bağır ganlı olarak söylenmiş ve zamanla mahallenin ismi Bağırganlı olmuştur
diye yazmış Vikipedi.
[e], geride kalan
31,5 km ve 2. çentik de tükendi (14.05). Oldukça fazla in-çık var bu yolda. Bağırganlı
sonrası gelen yol ayırımı yön konusunda kararsız bırakıyor bizi. Soracak pek de
kimse yok ortalıkta. Gel Firu, şu
arabadakileri durduralım. Onlardan da net bir cevap alamıyoruz. Seyrek
içinden mi dışından mı gitmeliyiz?
Seyrek içinde bir
çay (1 TL) molası ve işletme sahibinden alınan yol tarifiyle, kumun kenarından az
iterek velespitleri, sonraki beyinsizden yanlış yönlendirme sonucu fuzuli 3,5
km yolu gidip nihayetinde sapmamız gereken orman yolundayız. Km saatine
bakıyorum ve 35’i görüyorum.
Neticede biz
Seyrek’e girdik. Ama girmeden de orman yoluna girebilirmişiz. Kararsız
kaldığımız yol ayırımında sağdan devam edip (yani sola Seyrek’e sapmayıp)
ileride gelen köprüde soldan Sarısu levhasına saparsanız gene orman yoluna girersiniz.
Sapmaz da sağdan devam ederseniz Kandıra’ya ulaşırsınız. Oradan da Kefken’e
gidiliyor ama yol çok uzuyor ve fazlaca bir trafiği var.
Seyrek Yaban Hayatı
Geliştirme Sahası içinden geçmekteyiz. Etrafın güzelliği, ormanın serinliği
bozuk zemini affettiriyor. Çam ağaçlarının reçine kokusu burnumuzu yakıyor. Arada
geçen tek tük araçlar da olmasa bizden başkası yok. Orman ahalisi hariç. Ama
onları göremiyoruz. Karacalar burada koruma altındalarmış.
Yaban Hayatı Geliştirme Sahası, av
ve yaban hayvanlarının ve yaban hayatının korunduğu, geliştirildiği, av
hayvanlarının yerleştirildiği, yaşama ortamını iyileştirici tedbirlerin
alındığı ve gerektiğinde özel avlanma plânı çerçevesinde avlanmanın
yapılabildiği sahalara denir.
Karaca
|
Sarısu plajına gelen çok olmuş. Denizin görülmesiyle Kerpe’ye yaklaştığımız belli oluyor. Haliyle de ortalık kalabalıklaşıyor. Buraya gelene kadar 1-2 kamp yeri de vardı, birisi Güneş Kamping. Plajlar, doğal koylar, su içinde heykelimsi kayalar... daha da fazlası. Bisikletin keyfine varılan bir yol, bir coğrafya. Tercihimizde isabetli karar vermişiz.
Kerpe’de içilen bir
soda ve aysti (icetea) ve devam, Kefken’e doğru. 50 kilometre tutmuş burası,
saat de 4 kırk beş olmuş. Bayram kalabalığı çoktan başlamış. Zaten okulların da
kapanmasıyla yazlıkçılar gelmiş bile.
Kumcağız’da çadır
kurulacak yer arayışındayız. İnternetten bulduğum yerler yok, telefonlar
açılmıyor. Firuzan sağda bir kaç çadır görüyor. Soralım der. Evet otoparkçı bu
araziyi çadırcılara veriyor. Bizden 30 lira istiyor geceliğine. Sadece verdiği bir
çayır. WC vs umumi, yani parayla. Kabul etmekten başka çare yok. Çadırı
kuruyor, bisikletleri boşaltıyor, bataryaları şarja takıyor, ardından hemen
öndeki denize koşuyoruz. Plaj kalabalık, deniz sığ, yürü yürü derinleşmiyor.
Ama su nasıl da iyi geliyor. Yapış yapış olan vücudumuzu serinletiyor,
kollarımız bacaklarımız farklı çalışıyor. Sonra da umumi WC’de 2’şer liradan
duş alıyor, rahatlamış olarak dönüyoruz. Bizim çayır da bu arada dolmaya
başlamış. Gebze’den gelen 5 kişilik bir aile hemen yanımızda, sonra kamyonla
gelmiş birileri az ötede, zaten karşımızda önceden kurulmuş 2 çadır ve sanki
daimi kalan bir de karavan var. Mustafa isminde bir bey de konteynerde, bu
çayırın sahibi gibi hareket ediyor ama ödeme otopark işletmecisine. Bir şeyler
paylaşılmış anlaşılan.
İş yemek kısmına
geldi. Fazla da alternatif yok. Bir yer iftar saatinde türlü yapacakmış. En iyi
teklif bu şimdilik. Pideciler var. Menemen hepsinde var. Biraz yer aramak üzere
dolandıkça başka, ama daimi çadır kampların varlığı, Defterdarlığın lojmanları,
biraz kalabalık ve izbe görünümlü Su Damlası büfe-lokanta-kamp yeri... keşfediliyor,
MigrosJet’te içilen 2 soda, hararet dinmiyor ama biraz rahatlatıyor ve rastgele
dolanıyoruz sokak aralarında. Farklı tarzda ve süslemede yazlıklar var. Kimi
sanki çok önce yapılmış, sonradan yapılan yanına/önüne kocaman çıkmış, manzarasını
kapatmış...
İlk konuştuğumuz
lokantada yemek beklerken gelip geçen arabaların egzozlarına dayanamayıp, karşı
çayıra kurulan masada biraz kendimize gelip çoban salata+kızarmış patates+2
çorba+2 türlü+2 su=48 liraya kazıkça doyuyoruz. Ama en azından yanımıza yanaşan
kedi de türlünün suyuna banılan ekmekle doyuyor.
Bu gece de yağarsa
diye tedbiri elden bırakmayarak, çantalar yandaki otoparkçının yüklüğüne,
bisikletlerin üzerine şemsiye... Yandaki, açılmakta olan pastanenin masasında
eldeki kayıtların aktarılması şeklinde geceyi noktalıyorum. Firu çoktan
gözlerini yummuş bile.
Yarın Karasu’ya
gideceğiz.
Ağva – Pınarlı – Seyrek – Kerpe - Kumcağız
Tur tarihi: 4
Temmuz 2016
Kat edilen mesafe:
52,12 km.
Ortalama hız: 10,9
km/sa.
Bisiklete biniş
süresi 4 sa. 46 dk., dışarıda geçen süre 7 sa. 28 dk.
En yüksek sıcaklık
38 ˚C, en düşük 27 ˚C, ortalama 33,3 ˚C
İrtifa kazancı
(çıkış) 942 m., kaybı (iniş) 935 m.
En düşük irtifa 23
m., en yüksek 178 m.
Garmin yol
bilgileri Ağva-Kumcağız
Tur bilgisi: Yol
asfalt, ancak Pınarlı-Bağırganlı arası ile Seyrek-Sarısu orman içi yolu toprak.
Seferoğlu Kamping,
Ağva
|
Kilimli, Ağva
|
Bağırganlı Plajı
|
Seyrek, Kandıra
|
Sarısu Çayı, Kandıra
|
Kumcağız, Kandıra
|
Kumcağız Plajı
|
4. gün (devamı) Kumcağız-Karasu Maden Deresi – 2. gün (öncesi) Kumbaba–Ağva
[bisikletle]Türkiye: Safranbolu’da Zaman (İstanbul-Safranbolu)
İstanbul-Kumbaba = 78,68 km
Kumbaba–Ağva = 34,36 km
Ağva–Kumcağız = 52,12 km
Kumcağız-Karasu Maden Deresi = 78,63 km
Maden Deresi-Akçakoca = 41,59 km.
Akçakoca-Ereğli = 47,84 km
Ereğli-Devrek = 66,59 km
Devrek–İncebacaklar = 57,10 km
İncebacaklar–Safranbolu = 48,55 km
Genel Toplam = 507,46 km