17 Mayıs 2020

Specialized Turbo Vado SL: yeni e-Bisiklet sadece 15 kilo

Şehir ve arazi için dört farklı model

Specialized, yeni Turbo Vado SL e-Bike ile ürün çeşidini genişletiyor. Düşük ağırlığına karşın, erişilen uzaklık gibi üst düzey özelliklere sahip. Dört farklı sürümde sunulan yeni Specialized e-bisikletlerini ayrıntılı olarak ele alacağız.
Turbo Vado SL 5.0 EQ

Specialized, yeni Turbo Vado SL'de sürüş niteliğini, ulaşabildiği uzaklık ve başarısını ön planda tuttu. Üreticiye göre, bu ağırlıkta başka bir e-bisiklet böyle değerlere ulaşamamakta. 

İyi donanımlı Specialized Turbo Vado SL her zaman bu konuda başarılı olacaktır. Adındaki "SL" - "Super Light/Süper Hafif" anlamında. Bununla bir adım öne çıkıyor bile. SL modeli, önceki Turbo Vado'nun özellikle hafif bir sürümü.

15 kg'ın altında 
Gömülü Turbo Connect ekranı
 önemli sürüş verilerini aktarır

15 kg'ın altında bir ağırlıkla Turbo Vado SL gerçekten çok hafif bir e-bisiklet. Bu da her şeyi gerçekten kolaylaştırıyor; bisikleti merdivenlerde taşımak veya trene koymak gibi. Ancak Specialized Turbo Vado SL sadece işe gitmek için değil, aynı zamanda sportif bisikletçilere ve iki tekerlek üzerinde “fitness” için de uygun.

Turbo Vado SL, çeşit ve donanım bakımından farklılık gösteren dört sürümde. Turbo Vado SL 5.0 EQ, SL 5.0, 4.0 EQ ve 4.0 modelleri arasında bir seçim yapabilirsiniz.

Şehir için Turbo Vado SL 5.0 EQ ve 4.0 EQ
35 Nm ve 240 W gücünde
 Specialized SL 1.1 motor 

İki EQ modeli, özellikle erkekler için tasarlanmış, şehir bisikletlerine özgü olan elmas kadrolu. Bagaj ve çamurluklarla donatılmış eksiksiz ekipmanların yanı sıra ön ve arka aydınlatmaya sahipler.

En üst model Turbo Vado SL 5.0 EQ 4199- avroya elde ediliyor. Bunun karşılığında 35 Nm ve 240 W gücünde bir Specialized SL 1.1 motor ve alüminyum kadroya gömülü bir Specialized SL1-320 batarya alırsınız. 320 Wh ile sizi, 25 km/sa hıza kadar destekleyen ‘Pedelec’ 130 km uzaklığa ulaştırır. Bu yeterli değilse, isteğe bağlı uzaklık genişletici ile 190 km'ye kadar bile gidebilirsiniz. Gömülü Turbo Connect ekranı ise önemli sürüş verilerini aktarır.
Bagaj ve çamurluklarla donatılmış 

Diğer özellikler arasında Tektro HD-R510 hidrolik disk frenler (160 mm), Shimano XT 12 vites (Shadow Plus) ve SLX vites değiştirici (Rapidfire Plus) ile birlikte DT Swiss R500 jant ve BlackBelt patlak korumalı Nimbus II Sport Reflect (700x38 mm) lastikleri bulunmakta. Engebeli yollardan ve çukurlardan gelen darbeleri azaltan Future Shock 1.5 sistemi ise sürüş rahatlığı kazandırıyor. 

Turbo Vado SL 4.0 EQ'nun donanımı bu derece yüksek kalitede değil. Motor ve akü aynı, böylece temel sürüş verileri benzeşmekte. Burada frenler Tektro HD-R290 (160 mm) ile, vites ise Shimano Deore Shadow Plus (10 vitesli) ile değiştirildi. Bunlar birkaç ayrıntıyla ana farklar. 4.0 EQ, ise bin avro daha ucuz, 3199-.
Kadroya gömülü Specialized SL1-320 batarya
 ve uzaklık genişletici 

Yol dışı kullanım için Turbo Vado SL 5.0 ve 4.0

Araziyi asfalta yeğleyenler, bu iki e-bisikletten hoşnut kalacaklardır. Bu çok yönlü, hafifletilmiş araçlarda, bagaj ve çamurluklar gibi "gereksiz süsler" eksiltilmiş. Sadece güvenlik için ön aydınlatma bulunmakta.
Turbo Vado SL 5.0

Diğer donanımlar daha önce sunulan iki EQ modeline benzemekte. Ancak birkaç fark gene var. Engebeli arazide daha iyi kavrama sağlamak için, hızlı yuvarlanan, güçlü tutunma özellikli Specialized Pathfinder 38c lastikleri ile eşleştirilen DT Swiss R500 jantlar tekerlek olarak seçilmiş.

Boya işini göz ardı edersek, EQ modellerinden başka büyük farklar yok. Turbo Vado SL 5.0 3999- avroya satılıyor. Biraz zayıf donanımlı Turbo Vado SL 4.0'ın fiyatı ise 1000 avro daha ucuz.

Turbo Vado SL 5.0 / 4.0. Güvenlik
 için ön aydınlatma bulunmakta