Görünür batarya olmadan, bütünleşik ek güç ile en iyi teknoloji. Bianchi Aria e-Road, iki tekerlek üzerindeki yol yarışının geleceğini gösteriyor.
Gücün hıza dönüştürülmesinde en yüksek verimliliği almak, ‘e-Yol bisikleti’ yapımındaki hedef. Bianchi Aria e-Road ile İtalyanlar, başka benzeri olmayan bir model sunuyorlar. Son derece hafif, arkada neredeyse belli olmayan motor ve alt boruda bulunan ince batarya sayesinde yol bisikletinin temel özellikleri korunmakta. Nabız ölçümü ile etkinleştirilen OnBike uygulamasının yardımı ile e-destek sadece zor durumlar için düşünülmüş.
Yeni Bianchi Aria e-Road
40 Nm gücünde küçük ve hafif motor
Küçük ve çok hafif olan Ebikemotion'un 36 V motoru X35 v.2arka tekerde. 250 Wh batarya, IWOC kontrolü ve tüm kablolar dahil, destek sadece 3,5 kg ağırlığında. Bu da onu piyasadaki en hafiflerden biri yapmakta - yol bisikletleri için ideal. Bataryanın boyutu ve tasarımına bakılırsa motor sürekli kullanım için değil, zorlu geçişlerde hızın korunmasına yardımcı olmak için. Arka tekerleğe verdiği 40 Nm'lik destek sprint kalkış için yeterli olmalı. Ancak, en iyi performansını 15 ila 25 km/h arasındaki hızlarda geliştiriyor.
Ayrıca motor kullanımda değilken, pedal çevirme direnci oluşturmaması sağlanmış. Arka göbekteki motorunun dahili freewheel’i sayesinde, kas gücünüzü zincire tam olarak aktarabiliyorsunuz. Bu nedenle Bianchi Aria e-Road düzenli antrenman çalışmaları için de uygun. Çünkü geleneksel yol bisikletiyle olan fark fazla değil.
Bütünleşik batarya, şık görünüm
Kadro dışında, ya da kalınlaşmış alt boruya takılı bataryadan vaz geçilmiş olunması Bianchi Aria e-Road'un görünümünü derli toplu ve aerodinamik yapmış. Arkada bulunan motorun en büyük dişliden daha küçük olması da buna etken. Sonuçta disk frenin veya vitesin arkasında tamamen kaybolmakta.
Aynı şekilde kablolar da göze batmıyor. Mümkün olduğunca kadronun içinde dolaşmakta. Bu sadece estetiğe değil, aynı zamanda güvenliğe de hizmet ediyor.
Tamamen belli olmayacak şekilde batarya alta boruyla bütünleşmiş. Sadece 40 mm'lik küçük çapından dolayı, borunun iri bir şekilde genişletilmesi gerekmemiş. Bunun yerine alt boru da bisikletin optimize edilmiş aerodinamik tasarımını izlemekte. Şarj işlemi doğrudan e-bisiklettin üzerinde, tam şarj için üç buçuk ila dört saat gerekiyor.
250 Wh kapasiteli Panasonic bataryada çok fazla enerji depolama alanı yok, ancak bir eğitim antrenmanı için yeterli. Bianchi'ye göre bununla 1200 dikey metrenin üstesinden gelinmesi gerekli. Bianchi Area e-Road'dan daha fazla destek almak isteyen ikinci bir batarya takma olanağına sahip. En iyi kullanım 15 km/h ile 25 km/h arasında bir hızda ortaya çıkmakta.
Uygulama kontrolü ve IPD ile OnBike işletimi
Bianchi Aria e-Road bisikletini iki şekilde harekete geçiriyorsunuz. İlkin doğrudan bisikletin üzerinde olan devreden. Üst boruda bulunan LED göstergeli dokunmatik bir sensor yardımıyla motorun açılıp kapanması sağlanmakta.
Üç farklı renk hangi destek seviyesinin devrede olduğunu bir bakışta gösteriyor. Yeşil, %30'luk bir desteğe karşılık gelen Eco için, turuncu %60 performans sağlayan Comfort serisini işaret ediyor. Son olarak kırmızı, kendi gücünüze motor tarafından %100 destek eklendiğini işaret eden renktir.
Nabız ölçüm uygulaması ile destek sisteminin kontrolü
Öte yandan Bianchi, e-bisikletleri için bir uygulama sunuyor. Bununla doğrudan istenen destek seviyesi seçilebilmekte.
Aynı zamanda kadans ve batarya şarj durumu da dahil olmak üzere, sürüş ve motor verilerinin görüntülenmesinin merkezi. Ek olarak rota, uzaklık, yükseklik profili ve tırmanış derecesi ayrıntılarını görebilirsiniz.
Buna ilaveten, yerleşik GPS yöngüdüm sistemi sesli uyarılarla doğru yolda sürmenize rehberlik etmekte. Nabız gözleyiciyle birlikte ek bir antrenman etkisi sağlanıyor. Buradaki geçerli değerler okunup motorun çıkış güç otomatik olarak buna göre ayarlanmakta. Böylecene sürüş sırasında nabız için daima istenen en üst değerlerin içinde kalırsınız. Artı mevcut rotadaki kalori tüketimi hakkındaki bilgileri de gösterir.
Yedi ölçüde İtalyan bileşenleri
47 cm ile 61 cm arasında değişen yedi farklı kadro boyu mevcut. Her seçenek son moda siyah ve Bianchi mavisi renkleriyle süslü. Çatal, sele borusu ve kadro, dayanıklılık ve hafiflik için karbondan üretilmiş.
Fren sistemi olarak Shimano BR-R8070 kullanılmış, ayrıca vitesten de Japonlar sorumlu. Shimano Ultegra 11Sp Compact 11 vites sunuyor. Bunun dışında Bianchi geri kalan bileşenleri kendi ülkesinden seçmiş. Yani lastikler Vittoria ve sele ise bir Selle Royal Seta S1. Aria e-Road'un fiyatı ise henüz duyurulmadı.
Motor 250W EBIKEMOTION X35 M1
Batarya 250Wh EBIKEMOTION X35 Panasonic
Kadro Karbon, dahili kablolar
Ruble Shimano Ultegra 11-vites
Teker grubu Vision Trimax Alloy Disc
Lastik Vittoria Rubino IV 700x28c
Maks. hız 25 km/h
Batarya 250Wh EBIKEMOTION X35 Panasonic
Kadro Karbon, dahili kablolar
Ruble Shimano Ultegra 11-vites
Teker grubu Vision Trimax Alloy Disc
Lastik Vittoria Rubino IV 700x28c
Maks. hız 25 km/h
İlginizi çekebilir Maserati e-Bike, Pinarello Nytro e-Road Bike, Peugeot eDL-132