Büyük sponsorları olmayan, etaptan etaba planlanan, alternatif enerji kaynaklarının CO₂ salmadan bir insanı ve bisikletini dünyanın ucuna kadar taşıyabileceğini göstermek üzere David Brandenberger beş yıldan beri yatay bisikleti ‘Trike’ ile yollarda. Ara sıra boş zamanlarda değil; Avrupa’dan başlayarak Orta Asya, Çin ve Güney Kore üzerinden Avustralya’ya kadar. Kıtanın küçük bir bölümünü döndü bile. Şu sıralar Yeni Zelanda’da. Bundan sonraki hedefi Kuzey Amerika.
Pedal destekli aracın elektriksel tahrik gücü prizden değil. ‘Trike’ (üçteker), arkasında 4 metrelik, üzerinde gerekli enerjiyi sağlayacak güneş panelleri olan bir römork çekmekte.
David Brandenberger ‘Trike’ını Çekya’da Azub-Bikes’da hazırlatmış. Arka tekerde uzun süre, bilinmeyen bir üreticinin göbekten motoru çalışmaktaydı. 2018’den beri 20” tekerler için olan Electroride göbekten motor kullanmakta, aynen ‘Pedelec’lerde olduğu gibi, 25 km hıza kadar destekleyen. Hareketi bir gaz kolu ile başlatıyor, ancak pedallar dönmedikçe motor destek vermiyor. Yürüme desteği için öndeki pedala ikinci bir motor yerleştirmiş, düğmeye basıldığında 8 km hıza kadar destek veren. Bu desteği 2019 Ekim’inden beri zincirle pedallara bağlı olan üçüncü bir motor sağlamakta.
Panelleri taşıyan römork aynı zamanda eşyaların da konulduğu bölüm. Oldukça fazla eşyası var: bisiklet parçaları, kişisel ve konaklama dışında genişçe bir kamera ekipmanı, yanı sıra gitarı gibi bir yığın malzeme. Eşyaları burada taşımanın bir yararı ise, “park ettikten sonra ‘Trike’ ile kent içinde gezebilmem.” diyor David Brandenberger. Yeri gelmişken bu 3’üncü römorku. İkincisini Özbekistan’da bir pencere doğrama atölyesinde hazırlatmış. Ancak alüminyum kaynağı yapılamayıp vidalarla tutturulunca zaman için gevşeyip dağılmış. “Hong Kong’dan Avustralya’ya ‘Trike’ı gemiye koyarken orada bırakıp Avustralya’da yenisini hazırlattım. Bu kaynaklı oldu.” diyor.
Solar modül (güneş panelleri) 20 °C sıcaklık ve dikey ışınlar ile 516 W (vat) enerji üretebiliyor. Kapalı havada bile paneller neredeyse 1000 Wh (vat/saat)’lık büyük aküyü dolu tutacak kadar besleyebilmekte. Ancak çok kötü havalarda ve gece panellerin sağladığı elektrik yetmiyor. Brandenberger yol boyunca dolum yapmakta. Bu sırada paneller yatay konumda, ancak molalarda panelleri güneşe dik gelecek şekilde ayarlıyor.
Türkiye’den de geçen yolculuğuna, kendisine ve aracına ilişkin daha geniş bilgi edinmek isterseniz tıklayın.