3 Haziran 2024

Schwalbe / Ralf Bohle GmbH

Schwalbe’yi tanıtmadan önce akla gelen ilk soruyu soralım: “Bisiklet lastiğini gerçekten kim buldu?” Bu övgünün çoğu 19. yüzyıla, iki beyefendiye gidiyor: Charles Goodyear ve John Boyd Dunlop. 


Tarih sıralaması yapacak olursak; 1839 yılında Amerikalı Charles Goodyear tesadüfen vulkanizasyonu keşfeder ve ilk kez kauçuk üretiminde kullanır. 50 yıl sonra İngiliz veteriner John Boyd Dunlop havalı lastiği icat ederek bisiklet sürmeyi çok daha konforlu hale getirir. Daha önce bisikletlere “kemik sarsıcı” da denildiğini bilirsiniz (boneshaker). Bu arada Thomson adında bir İskoçyalı 1845 yılında pnömatik lastik için patent tescil ettirmişti. Ancak bisiklet henüz yaygınlaşmadığından bu fikirle ilgilenen birilerini bulamadı. Fransız Michelin kardeşler, 1889'da ayrı iç lastikli pnömatik lastiği geliştirerek ekonomik atılımı gerçekleştirdiler ve 1904 yılında Continental şirketi ilk dişli lastiği üretti.

 

Schwalbe lastiklerinin tarihi ise 1973'te başladı. O zamana kadar bisiklet lastikleri pek kaliteli bir ürün değildi. Schwalbe'nin kurucusu Ralf Bohle bunu değiştirmek istiyordu. Tamamen bisiklet lastikleri konusunda uzmanlaştı. O zamandan bu yana Schwalbe çok sayıda yeniliği temsil ediyor: Marathon serisi, balon lastiklerinin yeniden keşfi, patlamaz lastiğin icadı, iç lastiksiz teknolojinin daha da geliştirilmesi ve çok daha fazlası...

 

Tarihçe

 

Ralf Bohle GmbH, Schwalbe ve Impac markaları altında bisiklet ve tekerlekli sandalyeler için lastik ve iç lastik üreten bir Alman şirketidir. Aile şirketi 1922'de kuruldu ve Avrupa yapımı bisiklet parçaları ihraç ediyordu. 1955 yılında Ralf Bohle, babası ve amcası Eugen ve Willy Bohle'nin şirketine katıldı. 1971 yılında Asya'da üretilen bisiklet parçalarının dağıtımı ve ithalatı başladı. 1973 yılında Bohle, Güney Koreli lastik üreticisi Hung-A ile işbirliğini kurdu ve ilk Schwalbe marka lastikler Almanya'da satışa sunuldu. 1990'larda üretim, Hung-A ile ortak girişim olarak Kore'den Endonezya'nın Jakarta kentine taşındı (*). 1995 yılında Ralf Bohle GmbH, genel merkezini Bergneustadt'tan Wehnrath kasabasındaki Reichshof'a, daha modern bir satış merkezine taşıdı. 

 

(*) Daha sonra üretim yalnızca Vietnam'a taşınırken kalıp yapımı, karma operasyonlar, araştırma ve geliştirme ve yönetim Endonezya'da kaldı.


İç lastikler

 

Bohle, Schwalbe markası altında "grup iç lastikler" olarak adlandırılan iç lastik üretmektedir. Bunlar birçok farklı genişliği kapsayan iç lastiklerdir. Bazı iç lastikler aynı anda farklı çapları da kapsamakta. Örneğin bir iç lastik var ki hem 27,5, hem 28 ve 29 inç jantlar için kullanılabilmekte. İç lastikler boyutlarına göre numaralandırılmıştır. Genişliği 28 ile 47 mm arasında olan 28 inçlik bir jant için standart iç lastik 17 numarasını taşımaktadır. Özelliklere sahip veya özel boyutlara yönelik iç lastikler genellikle numara tanımından sonra bir harf kısaltmasına sahiptir. Farklı supap türleri ambalaj üzerindeki renklere göre de farklılık göstermektedir: Dunlop supaplı (DV) iç lastikler turuncu ile, Fransız supaplı (SV) olanlar kırmızı ile işaretlenmiştir ve araba supaplı iç lastikler yeşildir. 2020 yılında Air Plus adı verilen, %70 daha fazla kalınlığı olan ve havayı %50'ye kadar daha uzun süre tuttuğu söylenen güçlendirilmiş iç lastik grubu tanıtıldı. Dağ bisikletleri ve yol bisikletleri için geliştirilen Aerothane adı verilen termoplast poliüretan iç lastik de tanıtıldı.

 

Lastikler

 

Bohle, Schwalbe ve Impac isimleri altında lastik ve iç lastik üretiyor. Impac markası, normal bisiklet lastiklerinin yanı sıra bebek arabası ve e-scooter için de özel lastikler üretmektedir. Schwalbe lastikleri tamamen Endonezya ve Vietnam'daki Schwalbe fabrikalarında üretilmektedir. Bu, Koreli aile şirketi Hung-A ile ortak girişimdir. 

 

Schwalbe lastikleri her türlü bisiklet ve e-bisiklet için üretilir ve bu nedenle bisiklet serisinin neredeyse tüm genişlik ve çaplarında mevcuttur. İlk Marathon lastiği 1986 yılında üretildi. 2001 yılında "patlamaz" olarak tanıtılan Marathon Plus lastiği piyasaya sürüldü.


Delinme koruması

 

Schwalbe marka lastikler 1990'lı yıllardan beri delinmeye karşı entegre bir koruma ek parçasına sahiptir. Bu, 1'den 7'ye kadar bir derecelendirme sistemi ile tanımlanır. Seviye 7, Schwalbe tarafından "patlamaz " olarak tanıtılıyor. 2018 yılından bu yana marka adı altında aslında tamamen “patlamaz” havasız bir sistem de sunuluyor.

 

Schwalbe ismi nereden gelmekte?

 

1973 yılında Ralf Bohle ilk kez Kore'den Almanya'ya bisiklet lastiği ithal etti. Marka Swallow (kırlangıç) ​​idi. Almanya o zamanın en büyük ve en önemli pazarıydı, bu yüzden isim hızla tercüme edildi: Schwalbe... Bu arada, Swallow lastikleri bugün hala mevcut. Ortak şirket Hung-A bunları ağırlıklı olarak Asya ülkelerinde satıyor. 


Haziran 2023'te Schwalbe'nin marka kimliği yenilendi. Mavinin hafifletilmiş tonuna ek olarak kavisli kemerin yerine stilize bir kırlangıç ​​konulup yazı tipi değiştirildi.

Schwalbe