3 Ocak 2011

Yılın ilk buluşması

Evet, 2 Ocak Pazar sabahı 8:15’de Beşiktaş’ta Bahan’la buluşup Kadıköy’e geçtik. İskelede Esin gelmiş bizi bekliyordu. Hemen yola koyulup Boğa heykelinden Hakkı’yı da alıp 5’li olarak Feneryolu’ndaki mantarlara ulaştık. Hava soğuktu ama güneş insanın içini sıcacık yapıyordu.

Mantarlarda İlhan ve Emin buluşmuş bizi bekliyorlardı. Derken Cenap da çıkageldi ve aramıza yeni katılan Cengiz’in de gelmesiyle 9’lu olarak Tuzla’ya doğru yola çıktık. Sahil yolu spor yapanlar ve yürüyenlerle doluydu. Bostancı’yı geçtikten sonra Tolga’yı da aramıza alıp Tuzla Onlusu olarak bastık pedallara. Herkes birbirini çok özlemiş, sohbet için ikili yetmiyor üçlü olarak sürüyordu. Hatta 4’lü gidenlerimiz de vardı ama Hakkı sürekli grubu bisiklet yoluna davet ederek uyarıyordu.

Dragos’ta belediye tesislerinde verilen bir kahvaltı molasıyla biraz dinlenip tekrar Pendik’e kadar bisiklet yolunu kullandık. Sonrasını asfalt üzerinden sürdük ve Tuzla’ya öğle vakti ulaştık. Şimdi köfteciler ve sebzeciler olarak ikiye ayrılıp karnımızı doyurmanın yollarını aradık. Onlar Meraklı Köfteci’de 4 tane yanığa 5 lira ödeyerek pek de memnun olmadıklarını söyleye dursunlar, biz Bahan ve Esin’le yandaki sulu yemekçide çorba, kuru ve pilavla afiyetle doyduk.

Sonrasında Has fırından (1878 kuruluş) alınan tatlılar, çay eşliğinde mideye indirilirken sohbetin kıvamı da iyicene koyulaştı.

Ama hava soğumadan ve de kararmadan yola çıkma isteği herkesce kabul görünce dönüş yolculuğu da başlamış oldu. Geldiğimiz yolu geri giderek gene Dragos’ta bir çay molası verip Kadıköy’e varmadan tatsız bir olay yaşadık. Sahil bisiklet yolundan giderken bir yayanın aniden Esin’in önüne çıkması arkadaşımızın bisikletin üzerinden uçmasına neden oldu. Büyük bir şans eseri bu kazayı ucuz atlattı. Kaskı sayesinde başı aldığı darbeden zarar görmedi. Ama akşam eve döndüğünde dizindeki sıyrığın hiç de basit bir şey olmadığını, kocaman bir yumru gibi şişip hareket kabiliyetini engellediğini öğrenmek bizi çok üzdü. Buradan tekrar büyük geçmiş olsun demek isteriz.

Maalesef yollarda kafasında 1001 düşüncesi olanlara (yaya böyle diyordu kendisi için) çok dikkat etmeliyiz. Telefonla konuşuyor, zil sesinin yönünü algılayamıyor ve serseri bir şekilde önünüze atlayabiliyor.

Tatsız olayı geride bırakıp Kadıköy’e varmadan ayrılmalar başladı. İlk Tolga Bostancı’dan Maltepe’ye geri döndü. Az sonra da Cengiz ayrıldı. FB Orduevi önünde Cenap ve Emin, ardından da İlhan. Hakkı ve Esin’le de eski Salı Pazarı’nın yakınlarında ayrıldık. Bizler gene aynen karşıdan gelenler olarak Beşiktaş’a geçip Bahan’la Akaretler yokuşu başında yönlerimizi değiştirdik.

Bu kısa ve hafif turumuzda bile 80 km yapmış olduk (ortalama 13,1 km/h). Keyifle geçen (tatsızlığa rağmen) bu yılın ilk buluşması, hepimizin bisiklet özlemini az da olsa gidermeye yardımcı oldu.