20 Şubat 2018

Kemerburgaz; Eşekli Yalan

Şubat sonuna geliyoruz bile, havalar pek mevsimine uygun değil. Yağışların olmaması toprak için pek de öyle iyi sayılmaz. Ancak bize yarar, bisiklete daha kolay bineriz. Bu pazar da soğuk başlayan gün sonra öyle bir ısındı ki, üstümüzdekiler fazla geldi soyunmak zorunda kaldık. Ben de yanlış giyinmişim, çıkartınca üşüdüm giyinince terledim.

Tarihte bugün, ne çok şeyler olmuş. Ama arasından bir tanesi çok hoşuma gitti; İstanbul'da eşekle nakliyat yasaklandı! Bindokuzyüzotuzyedi yılının onsekiz şubatında artık buna izin verilmeyeceğine karar vermişler. Şöyle bir araştırdığınızda daha ne çok yasaklar var(mış). İstanbul Belediyesi’nin getirdiği yasaklara bir bakalım: 1958’de kadınların uzun süren hamam sefasını su israfını gerekçe göstererek bir saatle sınırlandırmış. Gene aynı yıl İstanbul sokaklarında hulahop çevrilmesi yasaklanmış. 1935’de de kartopu oynanması yasakmış. 1967’de ‘Kadınlar Ih Derse’ adlı oyunu yasaklaması başrol oyuncusu Lale Oraloğlu’nun açlık grevi yapmasına neden olmuş. Daha çok eski değil, 2007’de İBB mayo reklam afişini yasaklamıştı. Fakat Alanya Belediyesi’ne söyleyecek lafımız yok; 1999’da Bereket Tanrısı heykelciğinin açıkta satılmasını yasaklamış. Ancak en doğrusunu yine de Güzeldere Köyü Muhtarlığı yapmış; Siyasetçilerin Köye Girmesini Yasaklamış.

Kuartet olarak, İhsan, Gültekin, Serhan ve ben Kemerburgaz’a pedalladık. Beşiktaş çıkışlı. Çayırbaşı’ndan Belgrad Ormanı’na sapıp, sonra Cendere üzerinden Kağıthane ve tünelden Dolmabahçe-Beşiktaş. Bir daire, 60 km’lik. Kahvaltıyı Çayırbaşı’ndaki börekçide hallettik. Karton bardak çay 1,5 liradan diye her zamanki çaycı yerine burayı tercih ettik ammaaa su böreğinin pek iyi olmadığını öğrenmiş olduk. Çünkü sonra Kemerburgaz’daki böreği tadınca aradaki fark bariz ortaya çıktı. Kemer’de, eskiden arabada satan sonra palazlanıp dükkan açan ama neticede gene arabaya dönen börekçinin böreği çok lezzetlidir. Bu sene kilosu 25 olmuş. 200’er gramı götürdük. Bir de çıkışta, odun ateşinde lokma-tulumba yapan yere uğrayıp bunlardan birer de attık mı ağzımıza? Bu bizi Kağıthane tüneline kadar taşıdı.

Che demiş ki: Bir yalan, hangi amaç için söylenmiş olursa olsun, her zaman en kötü gerçekten daha kötüdür. Kim bilir ne oldu da bu lafı etti? Olmadık işleri olmuş gibi aktaranlar. Görmediklerini gördüm diyenler, kandır(ıl)anlar... Mitomani olarak adlandırılan bu durumdaki kişiler, çıkar elde etmek ya da çevresinin ilgisini çekmek için de yalana başvururlar. Bu yapıdaki kişiler bir makamı elde etmek için bile yalan söyleyebilirler. Mitoman kişiler için yalan söylemek yaşamlarının rutin davranışı haline gelmiştir. Söylemiş oldukları yalanların ortaya çıkması durumunda, bundan herhangi bir suçluluk hissetmezler. Mitomani kişiler için yalan söylemek olağan bir davranıştır. İlk başlarda kişilerin söyledikleri yalanlar kolay anlaşılmaz. Ancak yalanların tek tek ortaya çıkmasından sonra, çevresindekiler bu yalanlara inanmamaya başlar. Mitomanların yalanlarını düzeltme amaçları olmaz. Kişilerde pişmanlık mekanizması işlemez.

Cendere yolu gidilecek gibi değil. Yaklaşık bu 10 kilometrelik mesafe kamyonların, sadece onlar değil, gelip geçen her aracın kaldırdığı tozdan dolayı feci durumda. Bir daha asla! Nasıl bir inşaat sahasına dönüştürdüler İstanbul’u değil mi? Temiz bir yeri kalmadı. Şehir içlerine kadar soktular damperlileri. Yolda öylesine bir hız yapmaktalar ki, canını kurtardığına şükrediyorsun. İstanbul elden gitti. Böylesine önemli, ortasından nehir gibi denizin geçtiği, tarih içinde her zaman yeri olmuş güzelim İstanbul’u boğmak için uğraşmaktalar.

Son bir molayı Vadi dedikleri, 1001 inşaatın sürdüğü Cendere sonu Kağıthane başlangıcındaki Starbucks’da (yeni açılmış, benzinci köşesinde) verdik. Biraz nefeslenip, üzerimizdeki tozları silkeleyip Haliç’e doğru, arabaların arasından kaçarak hızla pedal basıp artık bir eğlenceye (ne eğlence ama!) dönüşen, motorcuların kasten seslerini yükselttiği tüneli de bitirip Beşiktaş’ta kuarteti dağıttık.









Kemerburgaz; Eşekli Yalan: Dudullu-Kadıköy-(gemiyle) Beşiktaş-Çayırbaşı-Kemerburgaz-Cendere-Kağıthane-(tünel) Dolmabahçe-Beşiktaş-(gemiyle) Kadıköy-Dudullu

Tur tarihi: 18 Şubat 2018
Kat edilen mesafe: 95,19 km.
Ortalama hız: 17,4 km/sa.
Bisiklete biniş süresi 5 sa. 27 dk., dışarıda geçen süre 8 sa. 57 dk.
En yüksek sıcaklık 21 ˚C, en düşük 6 ˚C, ortalama 11,9 ˚C
İrtifa kazancı (çıkış) 1090 m, kaybı (iniş) 1071 m.
En düşük irtifa 0 m., en yüksek 163 m.

Garmin yol bilgileri Kemerburgaz;Eşekli Yalan

Relive yol bilgileri Kemerburgaz;Eşekli Yalan



GİMS Kuartet