2 Eylül 2017

[bisikletle]Türkiye: Çoruh Nehri Boyunca (Amasya-İstanbul)

31 Ağustos 2017, Perşembe / Amasya – İstanbul (otobüs) (32. gün)

Eşyalarımın çoğunu geceden toplamıştım. Erken uyandım, fazla da oyalanmadan yola çıkayım. O da ne, inceden bir yağmur var dışarıda. Hoppala, bu da nereden çıktı? Şimdi yağmurlukları tak-giy... off! Ancak çok ince bir yağmur, acaba hızla kaçabilir miyim? Daha erken, acele etme, biraz daha bekle, belki geçer diyor içimdeki ses.

Nitekim öyle de oluyor. Ama hava serinledi. Kollukları ve ince yeleği giyiyorum. Kahvaltı edebileceğim yer arayışındayım. Mustafa Bey yakındaki bir çorbacıyı önermişti. Ancak saat erken, açılmamış. Merkeze devam ediyorum. İlk gördüğüm açık pastaneye oturup çay-açma-poğaça eşliğinde karnımı doyurdum. Bir de yolluk açma alıp on iki lira ödeyip ayrılıyorum.

Kamil Koç 9.15’de gel demişti. Terminale doğru pedallamaktayım. Şehir dışında denilmişti ama bu kadar olduğunu düşün(e)medim doğrusu. Nihayet yedi kilometre sonra terminaldeyim. Daha erken, otobüs gelmemiş. Peronda vakit geçirerek, gelene gidene bakarak oyalanmaktayım.

Erken gelmenin avantajıyla bisikleti güzelce yerleştirip sabitliyorum. Sonra eşyalarımla, 2+1 düzenindeki 21 numaralı koltukta yerimi aldım. Saat tam 10’da hareket ediyoruz. Gündüz yolculuğu daha keyifli. Hem etrafı görüyor hem de kötü bir uyku çekmeyerek varıyorsun.

Dokuz buçuk saat sonra Kamil Koç’un Dudullu terminalinde iniyor, ön tekeri ve seleyi monte edip beş dakika uzaktaki evime kolayca geliyorum. Tek sıkıntı ön tekerin mandalını, kaymış olan bagajdan dolayı rahatlıkla sıkamadığımdan ağır ağır dikkatlice sürme zorunluluğum.

Firuzan’a sarılmak, evde olmak da ayrı bir güzellik. 32 günlük tur sonunda 1350 km pedallamış (yürüdüklerimse cabası), 5 il, 14 ilçe ve 3 köy gezmiş oldum. 83,1 kg ile çıktım 81,2 kg ile döndüm. 1520 TL nakit çekmişim, üstünü kart ile ödedim. Gecelemeye 1246 TL, yemeğe 475 TL, gidiş-geliş ulaşıma 259 TL, yöresel lezzetler+hediyelere 705 TL gitmiş. Toplam 2785 TL + ufak tefek kaydı olmayanları da eklersem ortalama günlük harcamam 96 TL olarak gözükmekte.


Amasya'da inceden bir yağmur var




Sorunsuz yerleşti velespit



































Türkiye’nin her tarafı muhteşem bir güzellikte. Doğası, coğrafyası, iklimi ve özellikle insanı. Barış diliyorum, özgürlük ve huzur gelsin ülkeme.











İstanbul – (otobüsle) Ankara – (trenle) Kars – Sarıkamış – Horasan – Narman – Uzundere – Yusufeli – İspir – Baksı – Bayburt – Köse – Şiran – Alucra – Şebinkarahisar – Suşehri – Zara – Sivas – Yıldızeli – Tokat – Görümlü – Erbaa – Kumluca – Amasya – (otobüsle) İstanbul


[bisikletle]Türkiye: Çoruh Nehri Boyunca

Kars-Sarıkamış = 58,39 km


Horasan–Narman = 93,09 km

Narman–Uzundere = 67,31 km


Yusufeli–İspir = 57,77 km

İspir–Baksı = 66,89 km

Baksı–Bayburt = 66,77 km

Bayburt–Köse = 62,96 km

Köse–Şiran = 55,80 km

Şiran–Alucra = 45,81 km



Suşehri–Zara = 59,42 km

Zara–Sivas = 71,93 km




Görümlü–Erbaa = 101,38 km

Erbaa–Kumluca = 27,77 km

Kumluca–Amasya = 54,07 km

Amasya-Terminal = 9,73 km

Toplam = 1294 km


Turun başı Kars-Sarıkamış