Hydrofoiler SL3, 2017'de dünyanın ilk hidrofoil (*) bisikleti Hydrofoiler XE-1'in tasarımcıları olan Yeni Zelanda merkezli Manta5 şirketinden geliyor.
"Yarım bisiklet, yarım uçak" olarak tanımlanan hidrofoil bisikletler, sürücünün pedala basmasıyla devreye giren, hız kazanması için elektrik motoruyla destekli pervanenin dönmesiyle hareket etmekte. Yeterince hız kazandıktan sonra bisikletin ön ve arkasındaki hidrofoil kanatlar, yükselmesine ve su yüzeyi üzerinde kaymasına yardımcı olmakta.
Hydrofoiler SL3 ayrıca üzerindeki el gazı yardımıyla pedal çevirmeye gerek olmadan da hareket edebildiğinden, onu jet ski gibi motorlu deniz taşıtlarına karşı daha çevre dostu bir seçenek haline getirmekte.
Ortalama sürüş süresi 4,5 saat olan hidrofoil bisikletin üç modeli bulunmakta: SL3, SL3+ ve SL3 Pro. Temel model üç saatlik şarj süresine sahip 600 Wh lityum iyon batarya ile, diğer iki modelse beş saatlik şarj süresine sahip 1000 Wh batarya ile gelmekte.
Bir dizi güvenlik özelliği de olan Hydrofoiler SL3'de; bataryayı çevreleyen su geçirmez çift koruma katmanı ve pervaneyi örten bir kabuk bulunmakta. Üzerindeki büyük bir ekran, uyarıların yanı sıra el gazı düzeyi ve batarya yüzdesi gibi önemli değerleri göstermekte. Eğim sensörleri ise bir düşüşü algıladıklarında pervaneye giden gücü anında kestiği, 1 metre su derinliğin kullanmak için yettiğini ama su altından kalkmak istenilirse en az 2 metre derinliğe gerek olduğu anlatılmış. En az 4 km hızla sürülen ve en fazla 20 km hıza çıkabilen hidrofoil bisiklet saatte 11 km hızla gitmek üzere tasarlanmış olup kullanmasını da 40 dakikada öğrenebileceğiniz belirtiliyor.
Peki bu eğlence kaç para? Sadece 9 bin USD.
Daha fazla bilgi için > Manta5
(*) Hidrofoil kelime olarak “hydro: su” ve “foil: kanat” kelimelerinin birleşiminden oluşmuştur. Yani su altında çalışan kanat anlamına gelmektedir. Uçaklardaki kanatlardan tek farkı akışkan olarak suyu kullanmasıdır, fakat suyun özkütlesi havanınkinden çok daha yüksek olduğu için aynı hızda hidrofoil’lerde birim alandan elde edilen kuvvet miktarı uçak kanatlarında elde edilen kuvvetten çok daha büyüktür. Teknelerin altına monte edilerek kullanılır. Suyun altında kalan bu kanattan elde edilen kuvvetle tekneye yer çekimine ters yönde bir kuvvet uygulanmış olur, yani teknenin suyun altında kalan hacmi azaltılmış olur ve suyun direnç kuvveti önemli ölçüde azaltılabilir. Hidrofoil’in temel kullanım amacı da bu yöndedir.
Katkıları için Filiz’e teşekkürler.
İlginizi çekebilir Devrim mi, Yutturmaca mı? "Supre Drive" vitesi diğerlerinden üstün, Reevo: Geleceğin bisikleti bu mu?, Powershift: Belçikalı Firma Bisiklet Vitesinde Devrim Yaratıyor