Audi E-bisikletin ana öğesi karbon. 26”
tekerler, kadro ve arka çatalın karbon olması, onu hem hafif hem de dayanıklı
kılıyor. Buna karşın, bu ikiteker pek de hafif sıklet sayılmaz. Tartıya
koyduğunuzda yaklaşık 26 kg geliyor. Bunun nedeni, rahatlıkla 3 beygir güç
veren ve pedalların gövdesinde bulunan elektromotor ile 530 Vs (vat/saat) kapasiteli lityum iyon pil.
Pedelek durumunda kullandığınızda, yani pedal
ve motor desteğiyle, Audi verilerine göre 80 km hıza ve 70 km mesafeye
ulaşabiliyorsunuz. Sadece elektro motorla ise rahatlıkla 50 km hız yapılıyor.
Kontrolü, aynen motosiklette olduğu gibi, döner elcikten. Güzel bir espri
olarak, mühendisler bir ‘Wheelie-Modus’ sistemi takmışlar. Bu elektronik alet,
ön tekeri kaldırarak yapılan artistik sürüşlerde dengeyi ayarlıyor ve tekeri
havada tutuyor.
Audi E-Bisiklet: Wörthersee’deki GTI buluşmasında Audi bu bisikleti tanıtacak.
Çarpıcı detay: Elektrobisiklet ‘Wheelie-Otomatik’ sayesinde arka teker üzerinde dengeli bir şekilde sürülebiliyor.
Tarz: Yüksek kaliteli araba üreticisinin
elektrobisikleti de asil görünüyor. Özellikle karbon kadro, bu izlenimi uyandırıyor.
Eskiz: Kurumun çalışanları E-Bisikletin tasarımında fikirlerini geliştirmekteler. Yüksek oranda karbon kullanımına rağmen, bisiklet 26 kg ağırlığında. Bu elektro motor ve aküden kaynaklanıyor.
Teknik detaylar: Bu çizim, teknik çözümlerin nasıl
yerleştirildiğini açıklıyor.