22 Eylül 2022

[bisikletle]Türkiye: İç Anadolu, Türkiye’nin Tahıl Ambarı (Kastamonu-İstanbul)

20 Eylül 2022, Salı / Kastamonu - İstanbul (28. gün)

Otobüsüm 9’daydı. Geç kalmamak için erken hareket ettim. Geceden eşyaların çoğunu toplamış, hazır etmiştim. 6 gibi ayaklanıp 7 gibi de kahvaltıya iniyorum. Ama öncesinde çantaları bisiklete yükledim.

8’e doğru ÖE’den ayrıldım. Hava dünkünün devamı, kapalı. Üzerimde sarı yelek ve kafamda buff var. Kollukları da taktım. Ancak bisiklet giysileri değil de pamuklular üzerimde. Yol boyunca o naylonlarla oturmak pek bir sıkıntı.

Google yardımıyla otogarı bulmak istiyorum. Şehrin bu tarafına gitmemiştim. Kanal devam ediyor, yol da ona paralel sürüyor. Google sol gösteriyor ama levhalar düz diyor. Bazen Google’da yer yanlış işaretlenmiş olabileceğinden levhaya göre devam ediyorum. Gene de vatandaşa soruyor, her ikisinin de gittiğini söylüyor. Şimdi geri dönemem, yolun ortası zaten bölünmüş, düz devam ediyorum. Gelinen üst geçitten sola, hafif çıkan bir yol. Anladım durumu, levha trafiği şehir içine sokmamak için çevre yolundan götürüyor. Aslında bana demek soldan gitmek daha uygun olabilirdi. Bu yol bir yay çizmekte. Bir müddet sonra soldan sapıyor ve tekrar sorarak hastane yanından devam ederek otogara ulaşıyorum.

6 nolu peron Kamil Koç’a ait. Erken geldim, daha 45 dk var kalkışa. Bankta beklerken askerliğe gelmiş bir genç ile sohbet ediyorum. Uzman çavuş olmak üzere teslim olacakmış. Anladığım askerliğini yapmış, şimdi meslek olarak sürdürmek istiyor. Öncesinde bir eğitimden geçip sonrasında normal maaş alacağım diyor.

Otobüs 9’a 20 kala geliyor. Travego olabilseydi keşke. Bu MAN, yani teker+sele sökülmek zorunda. Neyse muavinin az yardımıyla velespiti yerleştiriyoruz. İlk başta bir ücret lafı edilse de, sonra kaptan, yok, anlaşmamız varmış diyor. Anladığım bisikletin taşınması konusunda anlaşmadan söz ediyor. Ben de şaşmıştım zaten, paradan söz edince muavin. Birazdan gelen çuval çuval sarımsaklar da boş kalan bölümlere tıka basa yerleştiriliyor. Ardından tekerlekli sandalyesiyle bir de yolcu geliyor. Ona da yer açılıp ite kaka sığdırılıyor.

9’u az geçe yola çıkıyoruz. 18 nolu koltuk, tek oturuyorum, Kamil Koç 10 lira fark alıyor tekli koltuğa, 350-. Otobüsün WiFi.si çalışmamakta. Bu kötü, hazırlık yapmıştım yolda müzik dinlerim diye. Telefondaki interneti de tüketmek istemiyorum. İkramlar çok cılız olmaya başladı. İçecekler sadece kola ve soğuk çay, yiyecekler de krikkrak ve bisküvi.

Karagümrük’te muavin değişiyor. Yeni gelen ne-nerede-nasılı bulmaya çalışmakta. İlk herhalde bu arabada. Otobüsün amortisörlerinde sorun olmalı, hatta amortisör kalmamış olmalı ki, en ufak asfalt yamasında bile gümbür gümbür ses gelmekte, koltukların viyaklaması da cabası. Özetle, Kamil Koç iyileşeceğine kötüye doğru gitmekte. Benim için tek iyi yanı eve yakın olması.

7 saatlik yolculuğun bir yerinde yemek molası veriliyor. 5’e doğru da Dudullu terminaline varıyoruz. Çıkarılan bisiklet, muavinin de bisikleti tutmasıyla ön tekeri kolay takıyor, kaptanın da ilgi ve samimiyetiyle yolculuk tamamlanmış oluyor. Ev 5 dk bile uzakta değil. Yokuş aşağı saldığım gibi evin önündeyim. Garajı açıp girmemle 1507 km.lik turun sonuna geliniyor, Firuzan’la kucaklaşılıyor.

Kastamonu - Otogar

Garmin yol bilgileri Kastamonu-Otogar

Relive yol bilgileri Kastamonu-Otogar

Kamil Koç’un arabası MAN, yani teker-sele sökülmek
 zorunda. Neyse muavinin az yardımıyla velespiti yerleştiriyoruz.

Sonuç: Senenin ikinci turuna Isparta’dan başlayıp Kastamonu’da sonlandırdım. 24 Ağustos’ta yola çıktım, 20 Eylül’de döndüm İstanbul’a. 28 gün evden uzak kaldım. 1507 km yol pedallamışım. Yürüdüklerimi de eklersem çok daha fazla olur? 83,4 kg ile çıktım, 82,4 kg ile döndüm. Tura başlarken: ön çantalar toplamı 12,2 kg, arka çantalar toplamı 13,8 kg, gidon çantası 1,9 kg, hepsi toplam 27,9 kg ağırlıktaydı. Tur boyunca mataraların suyu ve alınan yolluklarla 30 kg’ı geçmiştir. Ufak tefekler hariç, not aldığım harcamalar toplamı 7567- lira: yemek 1196-, konaklama 3910-, ulaşım 701-, k.yemiş+içecek 763-, hediyeler 758-; 1330- lirası nakit, 6237- lira kredi kartı ile.

[bisikletle]Türkiye: İç Anadolu, Türkiye'nin Tahıl Ambarı; İstanbul – (otobüs) Isparta – Eğirdir – Yalvaç – Hüyük – Seydişehir – Bozkır – Hadim – Başyayla – Ermenek – Gülnar – Mut – Karaman – Karapınar – Eskil – Cihanbeyli – Kulu – Haymana – Ankara Gölbaşı – Çubuk – Şabanözü – Atkaracalar – Boyalı – Araç – Kastamonu – (otobüs) İstanbul

"Türkiye'nin Tahıl Ambarı" turu böylece tamamlanmış oldu. 4 il, 20 ilçe ve 1 köy/mahalle; Eğirdir Gölü, Pisidia Antiokheia Antik Kenti, Hüyük Çileği, Seyyid Harun Veli Camii ve Türbesi, Kadıbeli Geçidi (1390 m), Bozkır Tahini, Gevnebeli Geçidi (1855 m), Taşeli Platosu, Belpınarıbeli Geçidi (1890 m), Taktak Helvası, Ermenek Baraj Gölü, Moca Geçidi (1525 m), Bardat Geçidi (1395 m), Taşhan, Sertavul Geçidi (1650 m), Karaman Arkeoloji Müzesi, Çeşmeli Kilise, Tartan Konağı, İmaret Camii, Sultan Selim Külliyesi ve Camisi, Koruk Suyu, Mogan Gölü, Çubuk Şehir Müzesi, Paşasultan Camii, Bulduk Geçidi (1380 m), Ortabeli Geçidi (1358 m), Saçakbeli Geçidi (1478 m), İnek sürüleri, koyunlar, keçiler, köpekler, şahinler, tilkiler, sincaplar, kelebekler, sinekler, Boyalı Köyü, Susuz Yaylası, Araç Kalesi, Nasrullah Köprüsü, Kastamonu Arkeoloji Müzesi, Etnografya Müzesi, Şapka Müzesi, Eğşili Pilav, Kastamonu Kalesi, Saat Kulesi, Cumhuriyet Meydanı, Atatürk ve Şerife Bacı Anıtı, Nasrullah Camii, Kel Simit, Deve Hanı ve Medresesi, Kastamonu Kent Müzesi... daha nice görkemli yerler, eski dostlar, yeni tanışıklıklar, macera dolu bir 4 hafta.

----------

Tur öncesi hazırlık aşamasında belirlenen rota ve konaklama yerleri.

[bisikletle]Türkiye: İç Anadolu, Türkiye’nin Tahıl Ambarı

Kastamonu II

Kastamonu III

Kastamonu-İstanbul

İlginizi çekebilir [bisikletle]Türkiye: Çoruh Nehri Boyunca (Zara–Sivas)