5 Şubat 2016

Minyatür Robotun Bisiklet Sürüşü











Bisiklet sürmek kimileri için yeterince zor olabilir. Mucit Masahiko Yamaguchi’nin uzaktan kumandalı minyatür robotu ve bisikleti oldukça heyecan verici.

" Yapay zeka ile ilgileniyorum ve bu bağlamda akıl ve becerilerin eşit değerlerde olduğunu düşünüyorum" diyor Yamaguchi. “Uygun konuları düşünürken yerel bilim müzesi bir bisiklet robotu gösterdi. Ben de beceri olarak bisiklet sürmeyi ele alıp bir bisiklet robotu inşa etmeye karar verdim."

Büyük bir bira bardağı boyundaki sürücü kendi bacakları ile pedallamakta ve gidonu ayarlayarak dengeyi sağlamakta. Fren olmadığından (bisiklet fiksi) operatör robotun ayaklarını pedaldan indirip yere koyarak bisikleti durdurabilmekte.

“Bundan sonra robotun becerisini aklına bağlamak istiyorum. Şahsen robotta uzaktan kumanda kullanmayı sevmiyorum. Yeterince aklı olan, kendi kendine süren bir robot yapmak istiyorum. Bu sistem, ona yönelik ilk adım” diyor Yamaguchi.

Kaynak Gizmag

Paylaşım için Vehbi’ye teşekkürler.