Piyasaya ilk çıktığında bisiklet olarak değerlendirilerek ehliyet şartı aranmayan elektrikli bisiklet kullanımında İçişleri Bakanlığı'nın 15 Nisan 2011 tarihli genelgesiyle A1 sınıfı sürücü belgesi ve kullanım sırasında kask kullanma zorunluluğu getirilmişti.
Genelgede
''Gücü 0.25 kilovattan az ve hızı 25 kilometre/saatten az olan elektrikli
bisikletlerin Karayolu Trafik Yönetmeliği'nde tanımlanan silindir hacmi 50
santimetreküpü geçmeyen, içten patlamalı veya elektrik motoru ile donatılmış ve
imal hızı 45 km/saatten az olan motorlu bisiklettir tanımı içerisinde yer
aldığından bu araçların motorlu bisiklet olarak değerlendirilebileceği ve A1
sınıfı sürücü belgesiyle kullanılması gerektiği'' belirtilmişti.
Ancak
21 Mart 2012 tarihli 28240 sayılı resmi gazetede yayınlanan yönetmelik
değişikliğinde elektrikli bisiklet tanımı yeniden yapıldı. Böylecene trafik
polisleriyle sorun yaşayan e-bisiklet kullanıcıları rahatlamış oldu. Bu yeni
tanımla, 25 km/saat hız sınırı bulunan ve 250 w’lık elektrikli bisikletler,
bisiklet sınıfına dahil edilmiş oldu.
Tanım
aynen şöyle: "Bisiklet, en çok 3 tekerleği olan ve üzerinde bulunan insanın
adale gücü ile pedal veya el ile tekerleği döndürülmek suretiyle hareket eden
ve yolcu taşımalarında kullanılmayan motorsuz araçtır. Azami sürekli gücü 0,25
KW’ı geçmeyen, hızlandıkça gücü düşen ve hızı en fazla 25 km/saate ulaştığında
pedal çevrilmediği takdirde gücü tamamen kesilen elektrikli bisikletler de bu
sınıfa girer”.
Kaynak
İlginizi
çekebilir Elektro Bisikletler 2, İkiteker Tasarımcıları Akıma Kapıldı, Elektro Bisikletler