Hürriyet'ten Emre Eser'in haberine göre Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, scooter’lar konusunda yeni alternatif modellerler üzerinde çalıştıklarını açıkladı. Adil Karaismailoğlu, "Son dönemde scooter (martı) kullanımı çok arttı. Dikkatimizi çekiyor. Bu güzel bir şey. Ancak onlarla ilgili beyin jimnastiği yapıyoruz. Ama nasıl olacağı netleşmedi. Mutlaka bir düzenleme gelecek. Sonuçta yolcu taşıyorlar. ‘Ben vergi veriyorum’ demekle olmuyor. İşin içine yolcu taşımacılığı girdiğinde, trafiğe çıkma girdiğinde yapılması gereken bazı şeyler var” dedi.
'Bisiklet ilgisi sevindirici'
Bisiklet kullanımındaki artışı da çok olumlu karşıladıklarını söyleyen Karaismailoğlu, geçmişten itibaren bisiklete olan ilginin artması için çeşitli uygulamalar yaptıklarını ifade etti. Karaismailoğlu, “Bisikleti özendirmek için yeni yatırım ve teşvikler devam edecek. Teşvik modellerinde yeni uygulamalara da gidilebilir. İnsanların daha fazla bisiklet kullanması şehirlere büyük fayda sağlıyor” diye konuştu.
'Şehirlerin içerisinde araç trafiğinin yoğunlaşmasını istemiyoruz'
Orta vadede hedeflerinin ulaştırma sektörünün karbon emisyonunu sıfırlamak olduğunu aktaran Bakan Adil Karaismailoğlu, "Bu vizyon çerçevesinde çevreye faydalı ulaştırma politikaları devreye alınacak. Şehirlerin içerisinde araç trafiğinin yoğunlaşmasını istemiyoruz. Daha akıllı ve modern ulaşım sistemlerine ağırlık vermemiz gerekiyor. Bu kapsamda bisiklet ve scooter yollarını metro ve tren hatlarına entegre edeceğiz” açıklamasında bulundu.
Umarız sadece lafta kalmaz. Bu gibi haberleri belli aralıklarla hep duyuyor okuyoruz. Ancak kayda değer bir gelişme pek olmuyor. Daha önceleri de bisiklete destek veren belediyeler ödüllendirecek, bisiklet yolu yönetmeliği gibi haberler çıkmıştı. Ama gel gör ki İstanbul’daki bisiklet yolunun yönetmelikle yakından uzaktan ilgisi yok. YHT içinde bisiklete küçük bir bölüm bile düşünülmedi. Metro ve Marmaray’da dahi yok.
Bu iş böyle oluyor: