Specialized Turbo, kırmızı rengiyle 2013’de önemli bir ilgi toplamıştı. Turbo S ise mat siyah rengiyle, önceki modelle pek çok ortak özelliğine karşın ayrıntıda oldukça fark atmakta. Öne çıkan, 504 w/sa ile neredeyse iki katı kapasitedeki aküsü. 2,5 saatte dolan ve 2013 modeliyle de uyumlu bu akü, menzili artırmak isteyenler için iyi bir seçenek oluşturmuş. Motor aynı, 250 w gücünde, arka göbekte.
Mat siyah Specialized Turbo S kadroya entegre olmuş akü ile daha görkemli, görsel
olarak da mükemmel görünmekte.
Kablolu yeni ‘BUS-Sistem’
Selefi, ekran ile kumanda elektroniği kablosuz olarak
iletişime geçen ‘ANT+.Teknoloji’si üzerine kuruluydu. Bu şekilde kablo
tasarrufu sağlanmaktaydı, ancak ekranın sürekli şarj edilmesi gerekiyordu. Yeni
model ‘BUS-Sistem’ ile kablolu olarak bağlanmakta. Gidondaki yuvadan ekran hem enerji
hem de verilerle beslenmekte. Ekran, gidonu bırakmadan başparmak yardımıyla elcikteki
‘joystick’ ile kullanılmakta.
‘BUS-Sistem’ yeni bir akü takılır takılmaz algılayıp
eşleştirmekte. 2013 modelinde bu işlem elle yapılmaktaydı.
Yeni vites kolları ve
daha çok alüminyum
Vites kolları artık SRAM SL-700; önceki modeldeki SRAM
DoubleTap ile yer değiştirmiş. Böylece çift kollu kullanım, tek kola indirgenerek
daha kolayı isteyen pek çok kullanıcıyı sevindirmekte. Magura MT Carbon hidrolik
frenler yerine gelen Custom E-Bike Formula R1 hidrolik frenler yüksek fren gücü
ve genlik sağlamakta. SRX30 jantların profili önceki Jalco DD32’ye göre biraz
daha yüksek ve daha sportif görünümde.
Eski Specialized Body Geometry Targa Pro sele ise yerini Specialized
Body Geometry Turbo seleye bırakmış. Arka ışık artık seleyle bütünleşmiş. Önde ise
güçlü Supernova E3 far yolunuzu aydınlatmakta. Bunun dışında Specialized sele
borusu, fren kolları ve bazı parçalar karbon yerine artık alüminyumdan.
Akü kapasitesi artmış olmasına karşın yeni modelin fiyatı selefine
göre 500 avro daha ucuz. Saatte 45 km hıza çıkabilen bu e-bisiklet 4999 avro.
İlginizi çekebilir Elektro Bisikletler, İkiteker Tasarımcıları Akıma Kapıldı