Almanya’nın yüksek hız limitlerine sahip otobanlarına
ciddi bir alternatif getiriliyor. Ülke otobanlarına benzer bir şekilde 100
kilometrelik bir alanı kapsayacak bisiklet otobanı projesinin 5
kilometrelik ilk etabı geçtiğimiz günlerde açıldı.
Alman hükümeti halihazırda Avrupa ortalamalarında olan
bisiklet kullanımını özellikle Japonya gibi ülkelerin ortalamalarına taşımak
istiyor. Duisburg, Bochum, Hamm ve Ruhr sanayi bölgesi dahil olmak üzere
Almanya’nın 10 şehrini birbirine bağlayacak bisiklet otobanı günlük
50.000 otomobilin trafikten uzaklaşmasının ve 2 milyondan fazla Alman
vatandaşının bisiklet kullanmasının önünü açacak.
100 kilometrelik projenin finansmanını Alman hükümeti ve
eyaletleri üstleniyor. Avrupa Birliği, RVR ve Kuzey Ren-Vestfalya eyalet
hükümetinin de destek vereceği proje toplamda 180 milyon avroya mal olacak.
Bisiklet otobanı kavramı Avrupa ülkelerinde yeni bir
tanım değil. Danimarka’da 22 kilometre ve Hollanda’da 7 kilometrelik bisiklet
otobanlarının yanı sıra Londra’nın doğusu ile batısını birbirine bağlayacak yol
için 900 milyon avro kaynak ayrılmış durumda.
Ülkemizde de bisiklet otobanlarının
kurulması halihazırda bisikletle ilgisi olan pek çok kişinin ilgisini
çekecektir.
Daha bisiklet yolu
yönetmeliğini yeni çıkarmış bir ülke için otoban hayal bile edilemiyor. Mersin
bizim için ulaşılmaz bir yerde :((
İlginizi çekebilir Türkiye'nin İlk Bisiklet Yolu Yönetmeliği Yayınlandı