3 Kasım 2018

Shimano Türkiye / Shimano Steps

Türkiye’de pek çok marka bisiklet ve donanımları satılıyor. Ancak bu markaların hepsinin resmi yetkilileri yok. Ürünler ithal ediliyor, ancak teknik desteği, resmi garantisi, bir başka ifadeyle "muhatabı" bulunmuyor. El yordamıyla sorunlar çözülmek isteniyor. Maalesef!

e-Bisi’lerimiz Shimano Steps güç ünitesi ile desteklenmekte. Bu sisteme karar vermemizdeki etkenlerin başında Türkiye’de muhatabının olması gelmişti. Pek çok başka markalar var ama arıza durumunda satıcı ile baş başa kalıyorsunuz. O da ancak olanakları doğrultusunda çözüm bulabiliyor/bulmaya çalışıyor. Bazen uzun bekleme süreleri de geçiyor. Bu nedenle herhangi bir sorun olmaması için özellikle bakımını yetkili servisine yaptırıyor, teknik desteğini resmi yetkilisinden alıyoruz. İleride bir sıkıntı oluştuğunda denilemesin ki buna yanlış uygulama yapıldı.

Shimano Steps’i üç yıldır kullanıyoruz, öyle veya böyle oluşan sorunları adım adım geride bırakarak. Son olay bataryanın şarj cihazıyla oldu. Önce Firuzan’da, daha sonra da bende; şarj kutusundan çıkan, bataryaya bağlanan kabloların çıkış/giriş noktalarında “temassızlık” başladı. Kabloları yukarı aşağı kıvırarak ancak kullanabiliyoruz. İşin en tatsız yanı ise, [bisikletle]Türkiye turu sırasında Uşak’ta artık bu yöntemin çalışmaması oldu. Zorunlu olarak bir elektronik tamircisine, kırık bölümü kestirip kabloyu yeniden bağlatarak çözüm bulabildim.

Her iki cıhazda da aynı sorunun çıkması can sıkıcı. Hele bu kadar kısa bir süre içinde. Durumu Shimano Türkiye’ye aktardım, ancak aldığım yanıt garanti süresinin bittiğinin ötesine geç(e)medi. Bu açıklama beni doğrusu düş kırıklığına uğrattı. Olacak iş değil, iki cihazda da aynı dert ve şimdi git yeni şarj cıhazı al!

Anlaşılan bu iş burada çözülemeyecek diyerek Shimano Avrupa’ya durumu aktardım. Derhal gelen yanıtta, durumdan üzüntü duyduklarını ve sorunu ilgili birim/kişiye aktaracaklarını bildirdiler.

Bu yazışmanın ardından Shimano Türkiye benimle iletişime geçerek, arızalı cihazları yenileriyle değiştirmeyi önerdi. Artık buna kim/ne/nasıl etkili oldu bilemiyorum ama kendilerine teşekkür ederim.

Burada, seçimin baştan doğru yapıldığının, her zaman Türkiye’de resmi temsilcisi bulunan markaların tercih edilmesinin önemi görünüyor. Burası Türkiye ne olur ki demeyip, soruna çözüm bulununa kadar, tüketici haklarınızdan ödün vermeden sürdürmenizi öneririm.