7 Mart 2021

UCI Yeni Kurallar Getirdi


UCI, bisikletçi güvenliğini artırmak amacıyla bir dizi önlem açıkladı. Önlemler, 2-3 Şubat’ta UCI Yönetim Komitesinin sanal bir toplantısında onaylandı. UCI, yaptığı açıklamada, Pro Cycling Council’in 2020 Polonya Turu’nda yaşanan Fabio Jakobsen’in korkunç kazasından sonra bisikletçi güvenliğini artırmak için bu çeşitli önlemleri onayladığını duyurdu.


Önlemler, önce erkekler ve kadınlar WorldTour yarışlarında uygulanacak. Ardından da UCI Uluslararası Yol Takvimindeki tüm etkinliklere aşamalı olarak uygulanabilecek. Değişiklikler yarış organizatörlerinden, konvoy sürücülerine, helikopter pilotlarından bisikletçilerin kendilerine kadar farklı alanları hedefliyor. Kurallar 1 Nisan itibariyle geçerli olacak.


Bisikletçileri ilgilendiren kurallarda ilk göze çarpan, bisikletçilerin özellikle inişlerde rüzgarın sürtünme etkisini azaltmak için uyguladıkları “üst boruya yatma” hareketini yasakladı. Bazı yapılan araştırmalar hareketin aslında sporcuya bir şey katmadığını ve yararsız olduğunu ortaya koymuştu. Ancak bu çok yaygın hareketin yasaklanması bisikletçiler arasında tepkilere neden oldu. 

 

Farklı kurallar da geliyor

 

UCI açıkladığı kurallar arasında daha da tartışmalı olarak, kaçışlarda yaygın olarak kullanılan, gidona uzanarak ellerin bırakıldığı pozisyon da yasakladı. Yine aerodinamik yakalama amacıyla yapılan hareket pelotondaki bisikletçileri daha da kızdıracak gibi. Kolların gidon üzerinde destek noktası olarak kullanıldığı hareket, sadece zamana karşılar dışında yasaklandı. 


Lotto-Soudal’li Tim Wellens daha yeni, Étoile de Bessèges’in üçüncü etabını kazanmak için tek başına atak yaptığında bu konumu başarıyla kullandı ve genel klasman zaferi için yeterli zaman kazandı.

 

Bisikletçiler ayrıca pelotonun yakınındayken mataralarını ve çöplerini de yola atamayacaklar. Geraint Thomas geçen yıl Giro d’Italia’da atılmasa da fırlayan bir matara yüzünden düşmüş ve tura veda etmişti.

 

Dikkatsiz ve tehlikeli şekilde çöp bölgelerinin dışında atılan atıklar para cezasının yanı sıra sıralama veya zaman cezalarına da sebep olabilecek. Birinci atık atma ihlalinde 30 saniyelik, ikinci ihlalde iki dakikalık süre cezası uygulanabilecekken üçüncü ihlal diskalifiye ile sonuçlanabilecek. 


Bu kurallara uymayan bisikletçiler UCI hakemlerinden anında uyarı alacaklar. 1 Nisan’a kadar olan süreçte bu uyarılar herkesin yeni kuralları bilmesi ve anlaması için yapılacakken, sonrasında cezalar uygulanacak. 

 

Yarışların finiş alanlarındaki bariyerler, UCI’nin paydaşlarıyla istişare içinde hazırlanmasından sonra 2022’de standart düzenlemelere kavuşacağı söylendi. O zamandan önce ise UCI, Jakobsen’in yaralanmasının ciddiyetini artıran bölümler arasındaki boşluklardan kaçınmak için barikatların ağırlıkları ve konumlandırılması için kurallar koyacak.

 

CyclingNews















İlginizi çekebilir SmartSaddle, bisiklet sürme rahatsızlığının sonunu getirmek için yola çıkıyor, Çanakkale'den Alanya'ya kadar dünyanın en uzun ‘Antik Kentler Bisiklet Rotası’, Liv 2020 – Kadın markası yeni Thrive E+ Pro ve Thrive E+ EX Pro e-Bisiklet modellerini tanıtıyor