14 Şubat 2024

Lotus Type 136 e-Yol Bisikleti Tasarımıyla Soluk Kesiyor


Bu 9,8 kg.lık e-bisikletin Lotus'un kusursuz mühendisliğinden yararlandığı belirtilmekte, ancak ucuz değil.

 

Gösterişli otomobil üreticileri için çılgın bir dönem. Hafta başlarında Aston Martin markalı titanyum yol bisikleti çıktı ve şimdi de İngiliz otomobil üreticisi Lotus yeni bir bisikletle geliyor. Lotus Type 136 olarak adlandırılan bu bisiklet İngiltere’nin 2020 Tokyo Olimpiyatları için tasarladığı Hope HB.T pist bisikletinden ilham alan bir kadro tasarımına sahip.

 


Ayrıntılar

 

Daha önce de belirtildiği gibi, bu Lotus Cars'ın elini sürdüğü ilk bisiklet değil. İlişkileri, Chris Boardman'ın, o dönem için devrim niteliğinde olan karbon fiber roketi Lotus Type 108'i sürdüğü 1992 Olimpiyatlarına kadar uzanıyor. Tasarımı İngiltere’ye 72 yıl aradan sonra bisiklette ilk altın madalyayı kazandırmıştı.


Yakın zamanda, şimdiye kadar gördüğümüz en geniş maşa kolları ve sele borusuna sahip çılgın bir pist bisikleti olan Hope HB.T geldi; BMC Teammachine R gibi bazı bisikletler de onu izlemeye başladılar. Şimdi bu süreçten çıkan en yeni (ve olası ilk?) üretim olan Type 136 geliyor. Sele borusu ve maşa kolları UCI'nin sınırlarını zorlayan HB.T bisikleti kadar geniş olmayabilir, ancak yine de formu etkileyici. Buna uygun olarak Cervelo S5’den gelen V kesitli gidon da çok doğru karar olmuş.

 


Kadronun aero özelliklerinin Lotus'un aerodinamik uzmanı Richard Hill tarafından ortaklaşa tasarlandığı belirtilmekte. Ancak bu sadece bir aero yol bisikleti değilLotus, Type 136'ya bir HPS Watt Assist Pro elektrikli bisiklet motor sistemi ekledi. Bu sistemin yalnızca 1,2 kg ağırlığında olduğu, bunun da kadroyla bütünleşik 300 gramlık bir motorla eşleştirilmiş 900 gramlık bataryadan oluştuğu ve üç saatlik bir sürüşe yettiği belirtilmekte. Bisikletin toplam ağırlığı ise 9,8 kg olarak açıklanmış.


193 Wh’lık batarya, sele borusunun devamında, matara kafesinin olduğu bir yerde. Mataraya benzer bataryayı çıkarınca bisikleti, motor olmadan, üst düzey bir yol bisikleti gibi de sürebildiğiniz belirtilmekte.

 

Tüm HPS motor sistemleri, Garmin bisiklet bilgisayarlarıyla veri paylaşımına olanak tanıyan HPS-Sync üzerinden kontrol edilebilir ve izlenebilir. Ayrıca HPS‘in, tümleşik güç ölçer aracılığıyla, nabzınız yükseldiğinde motor desteği ekleyebileceği açıklanmış. Bu da Orbea Gain e-yol bisikletinde bulunan Mahle'nin X20 sistemine benziyor. Burada bunu görmek de güzel.


 

Donanım ve Ücretlendirme

 

Lotus, First Edition Type 136 ile başlangıç yapıyor. Her biri ayrı ayrı numaralandırılmış yalnızca 136 bisikletle sınırlı olacağı söylenen bu bisikletlerde Campagnolo Super Record Wireless grup setleri ve Campagnolo Bora Ultra jantlar bulunacak. Ücret? Harika bir 25.000 avro.


Ardından Type 136 sarı veya siyah renk seçenekleriyle gelecek. Sram Red veya Sram Force aktarma organlarıyla iki farklı donanımı olup, her ikisi de DT Swiss ARC 1100 50 jantlarla eşleştirilecek. Bu donanımların 2024 ilkbaharından başlayarak satışa sunulacağı söyleniyor. Sram Force donanımı 17.950 avro'dan, Sram Red donanımı ise 19.950 avro'dan başlıyor.