Haberin bisiklet dünyasını sarsmasının üzerinden bir yıldan biraz fazla zaman geçti: VanMoof'un video reklamları Fransa'da sansürlendi! Şimdi e-bisiklet üreticisi yeni bir girişime cüret ediyor: çok benzer yöntemler ve çok daha yaratıcılıkla.
Sansürlenen e-Bisiklet Reklamı
2020'deki sansür videonun içeriğiyle ilgili. Popüler S3 ve X3 e-bisikletlerinin üreticisi Hollandalı VanMoof otomobil üreticilerine doğrudan saldırmadı, ancak tüm bir endüstri kolunun karşı karşıya olduğu “korku iklimi” Fransız televizyonunun medya denetleyicileri (ARPP) için çok fazlaydı. Video sansürlendi!
Elbette VanMoof için sansürden daha iyi bir reklam olamazdı. Video YouTube'da iki milyonun üzerinde tıklama aldı.
Yeni Video Konuyu Tekrar Ele Alıyor
VanMoof'un yeni videosunun da ARPP'nin dikkatini çekmesi beklenir. Video çok romantik bir müziğe dayanıyor, ancak resimler artık birçok büyük kentte gerçek olan bir korku senaryosunu gösteriyor. Trafik sıkışıklığı, egzoz dumanları, kazalar, asabi insanlar; müzikal huzurun tam aksine her şey.
VanMoof'tan her zamanki gibi video pazarlamada kusursuz bir başarı. Bir önceki gibi yapım da oldukça profesyonel ve yaratıcı görünüyor.
VanMoof belirgin olanı ele alıyor ve sert eleştirilerden çekinmiyor. Hollandalılar, kendi e-bisikletlerinden daha çok dünya çapında sürdürülebilir devinimi (mobilite) özendiriyor. Geriye dönük çözümler yerine ileriye dönük. Bu da, yorumların gösterdiği gibi birçok izleyicinin dikkatini çekiyor.
ARPP’nin yine sansürcülere iyilik yapıp yapmayacağı henüz bilinmiyor. Belki bu video da bir YouTube hiti haline gelecek. Her koşulda sorunlara bir çözüm olarak e-bisiklet, bu reklamda eskisinden çok daha fazla ön planda ve geleneksel devinim kavramlarının eleştirisi bir yaşam sonu betimlemesi değil, ne yazık ki bir gerçek! Bu saptamaların anlaşılması, kamu ve otomobil endüstrisinden beklenip beklenemeyeceği henüz belli değil.