İstanbul’da kuralına uygun bisiklet yolu maalesef “yetersiz”.
İki kıtaya yayılan, yedi tepe üzerinde kurulu olan İstanbul’un, ki bugün tepe
sayısı daha da fazla, bir de adaları var. O kadar büyük ki İstanbul, iki ucunu 1
günde zor pedallarsınız. Yüzölçümü 5 bin 400 kilometre kare üzerinde (denizi
doldurdukça artan). 39 ilçesi var. Trafik feci. Büyük balık küçük balığı yutar
durumları. Yabancılar burada bisiklete bindiğimizi gördüklerinde gözleri fal
taşı gibi açılıyor. İstanbul’un, 140
şehrin sıralandığı "Dünyanın en yaşanabilir şehirleri" listesinde 109uncu
sırada yer aldığını biliyorsunuzdur.
Ama yapılacak bir şey yok, dikkatli bir şekilde
bisikletimizi kullanıyoruz.
Ağır aksak devletimiz, belediyemiz, kurumlarımız içinde
bulunduğumuz durumu algılayarak toplu taşıma araçlarında bisiklete yer
açmaktalar. Kimi ücretsiz, kimi yolcu kadar ücret alarak, kimi saat veya adet
kısıtlaması getirerek.
Son dakika: TCDD
şartlı olarak bisiklet taşımakta (katlanır hariç). YHT’lerde ne yazık ki
şansımız yok.
Kaynak TCDD
Kara Yolu
- İETT yoğun saatler (07.00-09.00 ve 16.00-20.00) dışında ücretsiz olarak bisiklet kabul etmekte. Yoğun saatlerde sadece katlanır bisiklet almakta. İETT’nin bazı hatlarında bir kaç araçta bulunan taşıma aparatı 2 bisikleti taşıyabiliyor. Bu hizmetinden ücret istememekte, saat sınırlaması getirmemekte.
Kaynak İETT
- Metrobüs, yoğun saatler (06.00-10.00 ve 16.00-22.00) dışında ücretsiz bisiklet almakta.
Kaynak Metrobüs
Demir Yolu
- Marmaray, pazar ve bayram (tam tatil) günleri tam gün, diğer günlerde yoğun saatler (07.00-09.00 ve 16.00-20.00) dışında ücretsiz bisiklet almakta. Katlanan bisikletler gün boyu kabul.
Kaynak Marmaray
- Metro, yoğun saatler (07.00-09.00 ve 16.00-20.00) dışında ücretsiz bisiklet taşıyor. Katlanır bisiklet saat sınırı olmaksızın alınmakta.
Kaynak İstanbulUlaşım
- Füniküler ve Tünel, sayfalarında açıklama yok. Ancak yoğun saat uygulaması ile ücretsiz alınmalı.
Deniz Yolu
- Şehir hatları ve arabalı vapur her daim ücretsiz bisiklet kabul etmekte.
Kaynak ŞehirHatları
- İDO, deniz otobüsünde ilk 3 bisiklete kadar ücretsiz, sonrakilerden ücret istemekte. Hızlı feribotta bu sayı 10’a çıkmakta.
Kaynak İDO
- Mavi Marmara, İBB Toplu Ulaşım Hiz. Md. ile anlaşması sonucu almaması gerektiği halde fazladan 1 yolcu bileti istemekte.
(bkz.
MaviMarmaraKooperatifi)
- Dentur ve Turyol ile ilgili bilgi bulunmamakta. Ancak Şehir Hatları gibi almaması gerekir.
Not: Burada açıklanan durumlar değişkenlik gösterebilir
(burası TR). Şaşırmayın hakkınızı arayın.
İlginizi çekebilir Otobüslere Bisikletle Binmek Serbest Değil, Otobüslere BisikletleBinmek Serbest