Almanya Ulaştırma Bakanlığı'nın bisiklet kaskı
kullanımının önemine dikkat çektiği kampanyası
|
Almanya Ulaştırma Bakanlığı'nın güvenli bisiklet kullanımda kaskın önemine dikkat çeken kampanyasında kullandığı iç çamaşırlı genç insan görüntüleri 'cinsiyetçi' bulunarak tepki çekti. Kampanyada görsellerinin içinde bisikletin bulunmaması da dikkat çekti.
Alman Bakanlık'ın yayınladığı görsellerde bisiklet kaskının altında yalnızca iç çamaşırı bulunan genç mankenler kullanıldı. Kampanyanın sloganı İngilizce olarak "Looks like shit. But saves my life" (B.. gibi gözüküyor ancak hayatımı kurtarıyor) olması da bazı vatandaşlar tarafından 'saldırgan' bulundu.
Bakan: Kampanya amacına ulaştı
Tepkiler sonrası açıklamada bulunan Almanya Ulaştırma Bakanı Andreas Scheuer kampanyanın amacına ulaştığını söyledi. Genç nesli kask kullanmaya teşvik etmeyi amaçladıklarını belirten Alman Bakan, gençlerin özellikle estetik kaygılar nedeniyle kask kullanmaktan kaçındığını belirtti. Scheuer "Bir kişi bile bu kampanya sayesinde kask kullanmaya başlayıp hayatta kalırsa kampanya amacına ulaşmış olur" dedi.
Almanya'daki kazalarda bisiklet kullananların yüzde 40'nın kaskının dahi olmadığı tahmin ediliyor.