23 Eylül 2021

[bisikletle]Türkiye: Misya’dan Karya’ya (Ekindere-Yalıkavak/Bodrum)

 

21 Eylül 2021, Salı / Ekindere - Yalıkavak, 84 km (17. gün)

 

Dört gün boyunca dinlendim. Sema Ana çevredeki antik ören yerlerini gezdirdi, yedirdi, içirdi, yatırdı (böyle demezler mi?). Sağ olsun, var olsun, başımızdan hiç eksik olmasın. Şimdi tekrar sele üzerine oturma zamanı. Bu arada selesiz bisiklet konusu da aramızda bir espri oldu. Bugün Yalıkavak’a gideceğim. 85 km gösteriyor harita. Sabah 7 buçuğa doğru ayaklanıp geceden hazır ettiğim çantamın son eşyalarını da yerleştirip alt kata iniyorum. Ege’de okula gitmek üzere kahvaltısını yapıyor. 8’de servis aracının gelmesiyle o okula, ben de yola çıkmak üzere bisikletin tozunu alıp Sema’ya veda ediyorum.

 

Saat 9.13, Milas yolundayım. Sağda güvenlik şeridinde pedallıyorum. Gelen geçen araba çok. Sabah trafiği. Hava açık. Buraları güney, dolayısı sıcak, 24,5 °C. Kollukları takmadım, ama yelek sırtımda. Alışkanlıktan. 68 m rakımda %-2 ile hafif iniyorum. Şimdilik ortalamam 17,8 km/sa.

 

14’üncü kilometrede bu yoldan ayrılacağım sapak geliyor. Milas’a girmeden hipotenüsten Bodrum yoluna bağlanacağım. Bu yolu da geçen günlerde Sema’nın arabasıyla gelmiştik.

 

Sapmamla coğrafya da değişiyor, tek şeritli bir yol oluyor. Asfalt da kabalaşıyor. Olsun, gürültülü trafik yerine kaba asfaltı tercih ederim. Ama bu yolu herhalde herkes biliyor olmalı. Gelen geçen fazlasıyla var. İkinci sapaktan sonra daha da güzel oldu. Yolum düz bir ovada sürmekte. Sağ sol tarla, sürülmüş, sulanmakta. Hafif bir açlık duygusunu Sema’nın yolluk olarak verdiği elmayla geçiştiriyorum. Sağımda balık üretim havuzları geçiliyor. Değirmen gibi fırıldaklar suyun içinde dönmekte. Herhalde oksijen basıyorlar bu şekilde suya.


En sevdiğim yol bu; ara yol, köy yolu..., ne derseniz deyin. Gürültülü-yüklü trafikten uzak, doğanın içinden kıvrılarak, incecik-daracık geçen, lay lay lom pedal basabileceğiniz... Hemen kafa radyomda boğucu ve büyüleyici sesiyle, soyunun bir tarafında Küba, diğer tarafında ise Porto Riko olan genç sanatçı (19 Eylül 1996, Miami Florida doğumlu) Sabrina Claudio çalıyor: Tell Me


 


23’üncü kilometrede %10 yazan bir rampa geliyor. Burada da balık çiftlikleri var. Sema deniz suyu demişti ama burada deniz suyunun işi ne? Alabalık için de sıcak burası. [e] 23. km/10.22/%20 harcandı/R: 24 m/27,8°C/21,1 km/sa ort. %3’le çıkıyorum, 5-6’yı da görüyorum. 50 m’de, tepe noktasından sonra hızlı bir inişle otoyola bağlandım.

 

Şimdi Bodrum yolundayım. Kalabalık bir yol. Güvenlik şeridi var ama dar. Damperliler yakın geçmekte. Hatta sırtında vinç taşıyan, genişliğinden dolayı yoldan taşanı aynadan görüp, güvenlik şeridinden kaçıp geçmesini bekledim. Yani aynasız sürmek pek kolay olmadığı gibi güvenli de değil, demek istiyorum.

 

Benzincide içilen bir soda ve devam. [e] 38. km/11.13/%40 harcandı/R: 6 m/31,2 °C/21,5 km/sa ort. Yanan yerler hazin bir görüntü vermekte. Daha iki ay önce burada ateşler yükseliyor, insanlar canlarını kurtarmaya çalışıyorlardı. Ne var ki Güvercinlik Koyunu içine alan bu yarımadanın ilginç bir geçmişi var. 2007 yılında burada çıkan yangın sonrası, yanan bölgeye otellerin inşa edileceği iddialarını o dönemde akepe kesin bir dille yalanlasa da, ormanın içine gerçekten de üç büyük lüks otel yapıldı. Açılan davalar, yürütmeyi durdurma kararları bu otellerin ortaya çıkmasını engelleyemedi. İşte yangın, bu otelleri çevreleyen ormanda başladı. Kontrol altına alınamayıp büyüyen yangın yanacak orman kalmadığında ancak söndü. Ama barındırdığı hayvanlarla birlikte yok oldu. 

 

[e] 55. km/11.58/%60 harcandı/R: 15 m/31,1 °C/21,7 km/sa ort. Yokuş çıkıyor, tepede polis kontrol noktasında 10 dakikalık bir mola veriyor, cevizli sucuktan iki ısırık alıyor ve yokuşun inişinde geldiğim kavşakta sağdan Torba diye ayrılıyorum. Bodrum Otogarı da bu kavşağa taşınmış. Dönüşü buradan yapacağım. Benzinciden bir su alıyor, bir sodayı da burada içiyorum. Şimdi Yalıkavak’a 22 km yolum kaldı. Tek şeritli bir yol ama durumu iyi, trafik bol. Güvenlik varsa da dar. 

 

Bodrum yarımadasının kuzeydoğusunda yer alan Torba Koyu sağımda göründü. Denizi berrak, dalgalı değil. 65,5 km’de bataryayı değiştiriyorum. Gerçi daha iki çentik vardı ama dolu bırakmamak için diğerine geçiyorum. Saat 13.13, 37,5 °C sıcaklık var. Rakım 29 m ve ortalama 21,5 km/s ile devam pedallamaya. İnişli çıkışlı, kıvrılarak giden bir yol. Çamlık bir bölge, yemyeşil doğasıyla güzel bir yer. Sırasıyla tatil siteleri, oteller gelmekte.

 

Gündoğan da geçildikten sonra gelen rampa da %8’le çıkılıyor ve Yalıkavak’a artık fazla kalmadığını anlıyorum, sadece  8 km. [e] 75. km/13.34/%20 harcandı-II/R: 93 m/31,9 °C/21,2 km/sa ort.

 

Yalıkavak OSB’sine geldim. Yönbul'u açıp sapacağım noktayı arıyorum. Geldiğim kavşaktan sağ ve hemen sonra Gurme Garajdan sola sapmam lazım ama göremiyorum öyle bir yeri. Fazla uzaklaşmadan tekrar Google’a başvuruyor ve neredeyse kaçırmak üzere olduğum sapaktan ara yola girip bir caminin yanından inerek dar yollardan geçmekteyim. Etraf yazlık evlerle dolu.

 

Kapısını ararken kardeşim Gülsevil öne çıkmış, beni görüyor ve yanlış yere gitmekten kurtarıyor. Geldim evine. Kucaklaşıyor, sarılıyoruz birbirimize. Ohh ne mutlu bana, kardeşimle beraberim. 

 

Çantalar sökülüyor, bisiklet içeriye alınıyor ve odaya eşyalarımı taşıyoruz. Okulun açılışı da ekim ayına ertelendiğinden burada bir müddet kalacağım. Güzel bir site, ortada havuzu olan. Evler ise havuz etrafına sıralanmış, kimileri de yamaçlara doğru çıkmakta.

 

Akşamüstüne doğru Yalıkavak’a iniyoruz. 15 dakikalık bir yürüyüşle, mandalina ve zeytin ağaçlarının olduğu bahçeler ve siteler arasından. Balıkçıların kahvesinde içilen bir çay, masmavi bir deniz, güneş alçaldıkça serinliğini daha fazla hissettiren sert esen bir rüzgar. 

 















Ekindere-Yalıkavak

Tur tarihi: 21 Eylül 2021

Alınan yol: 83,39 km
Ortalama hız: 20,8 km/sa

En yüksek hız: 56,9 m/sa
Bisiklete biniş süresi 4 sa, dışarıda geçen süre 4 sa 55 dk
En yüksek sıcaklık 38 ˚C, en düşük 23 ˚C, ortalama 29,8 ˚C
Yükselti kazancı (çıkış) 1053,6 m, kaybı (iniş) 1126,4 m
En düşük yükselti 0 m, en yüksek 162,5 m

 

Garmin yol bilgileri Ekindere-Yalıkavak

 

Relive yol bilgileri Ekindere-Yalıkavak


09.10, Sema ve Ege’den ayrılıyorum.


Milas yolundayım. Sağda güvenlik şeridinde pedallıyorum. Gelen 

geçen araba çok. Sabah trafiği. Hava açık. Buraları 

güney, dolayısı sıcak, 24,5 °C.





14. km’de bu yoldan ayrılacağım sapak geliyor.


Sapmamla coğrafya da değişiyor, tek şeritli 

bir yol oluyor. Asfalt da kabalaşıyor.



İkinci sapaktan sonra daha da güzel oldu. Yolum 

düz bir ovada sürmekte. 


Sağ sol tarla, sürülmüş, sulanmakta.









Balık üretim havuzları geçiliyor. Değirmen gibi 

fırıldaklar suyun içinde dönmekte. Herhalde 

oksijen basıyorlar bu şekilde suya.


Bodrum yolundayım. Kalabalık bir yol. Güvenlik 

şeridi var ama dar. Damperliler yakın geçmekte.





Yanan yerler hazin bir görüntü vermekte. Daha iki 

ay önce burada ateşler yükseliyor, insanlar 

canlarını kurtarmaya çalışıyorlardı.




Muhteşem bir mavilik...




Geldiğim kavşakta Torba diye ayrılıyorum. Şimdi Yalıkavak’a 

22 km yolum kaldı. Tek şeritli bir yol ama durumu 

iyi, trafik bol. Güvenlik varsa da dar. 


Bodrum yarımadasının kuzeydoğusunda yer 

alan Torba Koyu sağımda. Denizi berrak, dalgalı değil.


Geldim Yalıkavak’a.


Yönbul’u açıp sapacağım noktayı arıyorum.

Velespiti de içeriye alıyoruz.


Yalıkavak

Yalıkavak Çarşısı




Sezon dışı olduğundan ortalık sakin.



Balıkçılar Kahvesi


Gülsevil ile. Yalıkavak.





18-28. günler (devamı) Yalıkavak II - 13. gün (öncesi) Söke-Ekindere

 

 


 

[bisikletle]Türkiye: Misya’dan Karya’ya 

 

İstanbul-Bandırma-Gönen = 61 km

 

Gönen-Akbaş = 66 km

 

Akbaş-Orjan = 69 km

 

Orjan-Bergama = 84 km

 

Bergama-Kırkağaç = 59 km

 

Kırkağaç-Gölmarmara = 57 km

 

Gölmarmara-Salihli = 40 km

 

Salihli-Ödemiş = 66 km

 

Ödemiş-Tire = 36 km

 

Tire-Selçuk = 41 km

 

Selçuk-Söke = 43 km

 

Söke-Ekindere = 62 km

 

Ekindere-Yalıkavak = 84 km

 

Yalıkavak-Torba-İstanbul = 23 km

 

 

 



 

İlginizi çekebilir [bisikletle]Türkiye: Kommagene Krallığı (Aşkale-Bayburt)