5 Ekim 2021

[bisikletle]Türkiye: Misya’dan Karya’ya (Yalıkavak-Torba-İstanbul)

 

3 Ekim 2021, Pazar / Yalıkavak – Torba – (otobüs) İstanbul, 23 km (29. gün)

 

Otobüsün hareket saati 10 olduğundan 7’den uyanıp bisikleti hazırlamaya başlıyorum. Otogara 22 km yolum var, 1 saat 15 dakika sürer. Yani 8’e doğru çıksam vakitlice varmış olurum. Bisikletin otobüse yüklenme işi de var.

 

 8’e doğru kardeşimden ayrılıyorum. 11 güzel gün geçirdik birlikte. Epey şey paylaştık, gezdik tozduk yedik içtik derler ya. Tam bir keyif sürdük. Evin önünden başlayan rampayı tırmanıyor Torba yoluna bağlanıyorum. Sabahın serinliği var. Yalıkavak OSB’den geçmekteyim. Burada bir iniş geliyor. Yol çift şerit. Benim yolumda, herhalde boru patlamış ki sular akmakta. Ama öyle böyle değil, sanki bir dere yatağına dönüşmüş yol. Ortasında da kaldırım taşı döşeli olduğundan suyun gidebileceği tek yer yoldan. Dikkatlice sürmekteyim. Sağ kenardan gidiyorum ağır ağır. Ama bir araç geliyor ki, bana mısın dercesine suya daldığı gibi akmakta olanın tamamını üzerime fırlatıyor. Yani solumdan sanki koca bir kovayla üzerime atılmış gibi geliyor. Islandım, tepeden tırnağa. Gidon üzerinde takılı telefon, km saati vs. her şey sırılsıklam. Yuh çeksem ne değişir ama umarım beterini yaşar diye beddua ediyorum.

 

Ne ilginç bir dil Osmanlıca. Bed Farsça-dua Arapça, olmuş beddua. Birinin kötü duruma düşmesini gönülden isteme, ilenme, ilenç, kargış... demiş TDK.

 

Pazar ve de saatin erken olmasından dolayı yol 12 gün öncesine göre çok sakin. Trafik delicesine değil. Güneşin yüzünü göstermesiyle de çok keyifli oluyor. Üzerimdekiler de hafiften kurumakta.

 

Otogara bir daire çizerek giriyorum. Aslında direkt, biraz ters giderek de ulaşılırmış. Alttan girip yürüyen merdivenle üste çıkıyor, Kamil Koç kontuarından yerini öğreniyorum. Daha otobüs gelmemiş, 9.30’da gelecekmiş. Bisikleti cama dayayıp, büfeden alınan bir çayla gelip hareket eden araçları izlemekteyim. Kamil Koç’un doğuya giden otobüsleri de varmış. Araçların çoğu Travego olması beni umutlandırıyor. Bu araçlara tekeri sökmeden sığabiliyor bisiklet. Tourismo gelirse sökülmesi gerekiyor. Hele de MAN veya Safir gelirse seleyi bile sökmen lazım. O kadar alçak altı... Ne geldi dersiniz? Neoplan. Sök seleyi ve tekeri durumları!

 

11 saatlik yolculuk sonrası, tam saatinde İstanbul’a varıyoruz. Dudullu terminali eve öyle yakın ki, bisikleti toparlayıp eve girmem 9’da oluyor. Firu sızmış yatakta. Ceee diyor, uyandırıyorum. 30 gün sonra tekrar beraberiz. Yuppiii...

 



 










 

Yalıkavak–Torba-İstanbul

Tur tarihi: 3 Ekim 2021

Alınan yol: 22,03 km
Ortalama hız: 21,8 km/sa

En yüksek hız: 51,1 m/sa
Bisiklete biniş süresi 1 sa, dışarıda geçen süre 1 sa 05 dk
En yüksek sıcaklık 21 ˚C, en düşük 16 ˚C, ortalama 18,5 ˚C
Yükselti kazancı (çıkış) 454,5 m, kaybı (iniş) 437,5 m
En düşük yükselti 13 m, en yüksek 158,2 m

 

Garmin yol bilgileri Yalıkavak–Torba-İstanbul

 

Relive yol bilgileri Yalıkavak–Torba-İstanbul


11 gün sonra Gülsevil’den ne yazık ki ayrılıyorum. Yalıkavak.


Kamil Koç Neoplan. Sök seleyi ve tekeri durumları!


Yiyin gari..., ben de bir çibörek tattım.


Marka çok iyiymiş :))



























Sonuç: Okulun geç açılmasıyla eylül ayında, sonbaharın güzelliği içinde, yol üzerindeki arkadaşlarımı da ziyaret edip sonunda Yalıkavak’ta kardeşimde geçirdiğim güzel günlerle muhteşem bir tur oldu. 808 km yol pedallamışım (Garmin 784 km diyor çünkü açılmadığı zamanlar oldu). Yürüdüklerimi de eklersem çok daha fazla olur? 30 gün evden uzak kaldım. 82,6 kg ile çıktım 81,6 kg ile döndüm. Tura başlarken: ön çantalar toplamı 11,8 kg, arka çantalar toplamı 13 kg, gidon çantası 2,5 kg, hepsi toplam 27,3 kg ağırlıktaydı. Tur boyunca mataraların suyu ve alınan yolluklarla 30 kg’ı bulmuştur. Ufak tefekler hariç, not aldığım harcamalar toplamı 2002- lira: yemek 516-, konaklama 890-, ulaşım 501-, ıvır zıvır 95-; 1105- lirası nakit gerisi kredi kartı ile.


















[bisikletle]Türkiye: Misya’dan Karya’ya; İstanbul – (gemi) Bandırma – Gönen – Akbaş – Orjan – Bergama – Kırkağaç – Gölmarmara – Salihli – Ödemiş – Tire – Selçuk – Söke – Ekindere – Yalıkavak – Torba – (otobüs) İstanbul




"Misya’dan Karya’ya" turu böylece tamamlanmış oldu. 10 ilçe ve 3 köy/mahalle; Manyas Gölü, Kozan Yaylası, Halime Hatun Camii, kurumuş Marmara Gölü, Bozdağ, Üçler Geçidi (1200 m), Tire Pazarı, Magnesia, İlyasbey Camii, Az. Nikolaos Kilisesi, Priene, Doğanbey, Bafa Gölü, Herakleia, Euromos... daha nice görkemli yerler, eski dostlar, yeni tanışıklıklar, macera dolu bir 4 hafta. 

 

----------


Ön hazırlıklar: Öngörülen rota / Yolun yükseklik-eğim grafiği / Uzaklıklar / Konaklama adres ve telefonları / Ön görüşmeler / Gezilecek + Görülecek yerler / Bisiklet için gerekenler / Kendim için gerekenler / Telefon + Kamera + Ses kayıt cihazı ve aksesuarları / Tablet ve aksesuarları



















[bisikletle]Türkiye: Misya’dan Karya’ya  

 

İstanbul-Bandırma-Gönen = 61 km

 

Gönen-Akbaş = 66 km

 

Akbaş-Orjan = 69 km

 

Orjan-Bergama = 84 km

 

Bergama-Kırkağaç = 59 km

 

Kırkağaç-Gölmarmara = 57 km

 

Gölmarmara-Salihli = 40 km

 

Salihli-Ödemiş = 66 km

 

Ödemiş-Tire = 36 km

 

Tire-Selçuk = 41 km

 

Selçuk-Söke = 43 km

 

Söke-Ekindere = 62 km

 

Ekindere-Yalıkavak = 84 km

 

Yalıkavak-Torba-İstanbul = 23 km 

 

 


 

İlginizi çekebilir [bisikletle]Türkiye: Urartuların İzinde (Tatvan-Hizan)