[bisikletle]Türkiye: Paflagonya’nın derinliğine doğru... turu nedeniyle bisikletimi İstanbul’dan, başlangıç noktası olan Bolu’ya Kamil Koç otobüsleriyle taşıdım. Ancak öyle bir yolculuk yaptım ki, tam şaşılası bir durum. Hem bindiğim otobüsün durumu, hem de diğer otobüste oluşmuş olan olay. Müşteri İlişkileri Servisi’ne ilettim. Nasıl bir yanıt gelecek merak ediyorum.
Kamil Koç Otobüsleri A.Ş.
Konu; Otobüslerin durumu.
Sayın İlgili,
5 Mayıs 2024 Pazar günü İstanbul Dudullu’dan Bolu’ya 16KK039 plakalı otobüsünüzle seyahat ettim. Ettim ama bu kadar rahatsız edici bir yolculuğu Kamil Koç’la yapmamıştım. Otobüsün amortisörleri bozuk veya hiç yok ki, girdiğimiz her çukurdan çıkan ses aracın içinde patlıyor, kafamıza güm güm vuruyordu. Bu yetmedi, otobüs sola yatıyordu, kaptan sıkça durup kontrol ediyor, diğer şoför ile sanki havasını tamamlamaya çalışıyorlardı, otobüsün bir sistemiyle. Molada lastiğin havasının diğerine göre bariz daha az olduğu görülüyordu. Araçlar servis öncesi kontrolden geçirilmiyor anlaşılan ki bu aracı sefere sokmuşunuz. Bolu’ya kadar ikram da olmadı, herhalde kaldırdınız artık ikramları diye düşünüyorum.
Ama esas şok edici durum İzmit terminalinde görüldü. Peronda bekleşen kalabalık bir Kamil Koç yolcu grubu bizim otobüse aktarıldı. Öğrendik ki otobüslerini trafik bağlamış, çünkü şoförün ehliyeti yokmuş. İnanılacak gibi değil. Ehliyetsiz bir sürücüye nasıl bu kadar yolcuyu emanet edebiliyorsunuz?! Hiç mi kontrol edilmiyor sefer öncesi bu durumlar. Olacak iş değil! Yani trafik kontrolü olmasaydı bu araç yoluna devam edecek, bir kaza durumunda gazeteler manşet olacaktınız. Son zamanlarda kaza haberlerinde Kamil Koç otobüslerinin sıkça resimlerini görmekteyiz. İyiye gitmesi gerekirken her binişimde geriye, kötüye doğru giden bir şirket oldunuz. Herhalde artık Kamil Koç’tan vazgeçmenin zamanı geldi.
Saygılarla,
Mustafa H. Dorsay