12 Haziran 2023, Pazartesi / Yenice - Akbaş, 68 km (9. gün)
Üzerimde yorgan, ayaklarımda çorap, boynumda Buff ve uzun kollu t-shirt ile yattım. Sıcak sıcak güzel uyudum. Pencere açıktı ama, püfür püfür temiz hava giriyordu. 5 buçuk gibi gözlerimi açıp 6 gibi ayaklandım. Hazırlanma işleri sonrası, bir de güneşe karşı yağlanma ve üç kat aşağıya eşyaların iki postada taşınması, merdiven altından bisikletin çıkarılıp yüklenmesi, çekilen ilk foto sonrası 07.34 hareket saatim. Hava açık. Üzerimde artık mavi gömlek ve ince yelek var. Kolluklar da. İlçe içinden geçip geldiğim kavşakta sağdan Kalmık-Edremit diye yol ayrılıyor. Balıkesir diye yazılmamış! Sol olmalı ama yanlış da olmasın diye gelene soruyorum, ancak 2’side bilmiyor, yabancıymışlar : )) Bula bula bunları mı buldun?
Soldan sapıp otoyola bağlanıyor ve Balıkesir yolunda olduğumu okuyorum. İki yanım ağaçlıklı bir yolun içinden geçmekteyim. Yemyeşil bir coğrafya burası. Hatırladım, daha önceki gelişimde de dikkatimi çekmişti. Seneler önce, Gönen’den Yenice’ye geldiğimde. Yönüm doğu, hava 19,1 °C, saat 07.57. 273 m rakımdayım. Yolum 72 km bugün. İki zirvem olacak. İlki iki aşamalı; 410 ve 470 m. Daha çok sonra 580’lik bir zirve geçilecek.
Yol kaba asfalt, yamalı, dalga dalga Gönen ayırımına geliyor. Bundan sonrasını ilk geçiyorum. Şimdi yolun durumu biraz düzeliyor. Yamalar kalktı. (...) Ve ilk tepe tırmanıldı, 419 m. Hava halen 19 °C, saat 08.19. 18,8 km/s ortalama ile sürüyorum. Tepeyi geçtim ve aşağı doğru salıyorum bisikleti, -2 eğimle devam. Yolun durumu iyileşti, kaymak asfalt oldu. İnen arabalar fren bastıklarından beni de yavaşlatıyorlar, sinir br durum. Kaptırmış iniyorum halbuki. Ve 110 m irtifa kaybederek 227 m.ye indim.
Yeniumurlar köyünü geçtikten sonra solumda güzel bir gölet vardı, Gümüşler Göleti de olabilir Gönen Barajı’nın havzası da. Bilemiyorum. Yolda bu sefer kirpi görüyorum, ezilmiş zavallıcık. Minik bir kertenkele yola doğru kaçıyor önümden. 28 km gelmişim. Asfaltın durumu çok iyi, kaymak, geniş bir güvenlik şeridi, mis. Saat 09.08 ve hava 21,8 °C. 333 m rakımda 19,9 km/s ortalamayla devam pedallamaya.
İkinci tırmanışa başlamışız bile. 30’uncu km.deyim, saat 09.25 oldu. Dünkü poğaçayı yedim bir ara durup. Hava hafif hafif ısınıyor, 23,6 °C. Yol süper kaymak. %5’le tırmanıyoruz. Şu an 450 m.deyim, 580’e çıkılacak. Ortalamam 19,1 km/s. (...) Ve 20 dk sonra zirve noktasına ulaşıyorum, 587 m. Geride kalan yol 33,88 km olmuş. Bu durumda daha yarılamadım bile. Durup tahin pekmez karışımından iki büyük yudum alıyorum. Koska’nın Süper İkili diye hazır bir karışımı var, tüpte. Yolculukta çok pratik oluyor. Çok iyi enerji vermekte. Genelde aç karnına çıkarım, kaldığım yerde kahvaltı yoksa. Yolda acıkınca bunun gibi şeylerle bastırırım açlığımı. Cevizli sucuk da çok işe yarıyor. 2’nci bataryayı takıyorum. Gerçi daha 9 km yaparım diyordu ama durmuşken bu işi de aradan çıkarttım. Hava 25,2 °C. Ortalamam 18,2 km/s. Bulunduğum tepe noktası rüzgarlı. İleride pervaneleri de görüyorum (haritada Pazarköy RES denilmiş). Altta, hafif çukurda bir köy var (Alancık). Korunaklı. Sessizlik hakim. Bir kaç foto alıyorum. Okulu da var. Kocaman bir bina. Küçücük köy kocaman okul. İmam hatiptir herhalde.
Tepeden sonra inişte yol bozuluyor. Ara yollara döndü, yamalı dangıl dungul, şeridi bile yok, daracık oldu. Yokuş aşağı bile gitmiyor bisiklet yolun durumundan. Şimdi Kuzupınarı diye bir köyden geçiyorum. Karşılıklı iki kahvesi var. Durmuyor, çok iyi kaptırmış gidiyorum. Küçük bir köy. Ne şebeke suyu ne de kanalizasyonu varmış. Sağlık ocağı/evi bile olmadığını okuyorum internette, 2019 tarihli bir haberde. Umarım 4 sene içinde bunları tamamlamışlardır!
Saat 10, kilometre 38,5, Balıkesir İl Sınırı geliyor. 455 m rakımdayım. Hava 21,7 derece. İki dere geçtim; Müstecap ve Azap dereleri. Bu kelimeyi de ilk duyuyorum: Müstecap. Arapça kökenli, "kabul olunmuş, kabul etme (duasına), cevap verme" gibi anlamı varmış. Balya’ya yaklaştıkça etraf ormanlık oldu. İki tarafı ağaçlı bir yoldayım, tünel gibi olmuş. Yol kaba asfalt, çok sinir, sürtünme çok, gürültü çok, çevre güzel ama. Dar virajlı bir tırmanış. Arada TIR’lar da geçmekte. Bu dar yolda iyice kenara çekiliyorum mecburen. Dört motorcu geçti, selamladılar. Gene bir kertenkele önümden kaçıyor. Ama bu yolun durumu çok yoruyor. 311 m. rakımı geçiyorum. Daha ne kadar kaldı?
Saat 10.54. 52’nci km.deyim, rakım 361 m. Zirve olmalı burası. Hava 26,3 °C, ortalamam 18,5 km/s. Ve ardından, 55’inci kilometrede Balya geliyor. Saat 11. İlçe sapağı geçilip jandarma önünden devamla gelen tırmanış. Altta görünen maden ocağının tepeden fotosunu çekiyorum. Fazla yolum kalmadı ama sıkıldım, 60 km.yi geçtim, mola vermeden geldim.
Akbaş yazısını göremiyorum. Halbuki buradan girilecekti diye hatırlıyorum. Sadece ‘Köfteci’ yazıyordu. Düz devam ediyorum ama sanırım burasıydı diye sağdan giren dar bir parke taşı yoldan giriyor, köylüden Akbaş’ta olduğumu öğreniyor ve Gülay’ın evini buluyorum. Tahminimden daha erken geldim. Bisikleti park edip Gülay’la kucaklaşıp arka verandada yan komşu hanım ve daha sonra katılan eşi ile sohbet ediyoruz. Diğer komşu Kemal Bey de uğruyor.
Çantaların odaya taşınması, banyo yapılması ve eşyaların makinede yıkanması, asılması ve muhteşem mercimekli börek ile komsuya çaya gidilmesi. Sohbet sohbet, bahçedeki kediler, aşı olmalı mı olmamalı mı konuları gibi bir yığın konunun konuşulması.
Yılanları en çok hangi müzik cezbeder?
Onlar için fark etmez. Yılan oynatma numaralarında kobralar flütün görüntüsüne tepki verir, sesine değil. Yılanlar kesinlikle sağır olmamalarına rağmen müziği tam olarak “duymazlar”. Yılanların dışarıda bir kulak ya da kulak zarları yoktur fakat çeneleri ve karın kasları sayesinde yerden aldıkları titreşimleri hissedebilirler.
Yenice - Akbaş
Tur tarihi: 12 Haziran 2023
Alınan yol: 68,15 km
Ortalama hız: 18,8 km/s
En yüksek hız: 57,4 km/s
Bisiklete biniş süresi 3 s 37 dk, dışarıda geçen süre 4 s 15 dk
En yüksek sıcaklık 34 ˚C, en düşük 19 ˚C, ortalama 23,9 ˚C
Yükselti kazancı (çıkış) 1352,2 m, kaybı (iniş) 1282,4 m
En düşük yükselti 162,5 m, en yüksek 584,1 m
Garmin yol bilgileri Yenice-Akbaş
Relive yol bilgileri Yenice-Akbaş
![]() |
Yenice’den ayrılışım 07.33. |
![]() |
Yol kaba asfalt, yamalı, dalga dalga Gönen ayırımına geliyor. |
![]() |
Tepeyi geçtim ve aşağı doğru salıyorum bisikleti. Yolun durumu iyileşti, kaymak asfalt oldu. |
![]() |
Yeniumurlar köyünde solumda Gümüşler Göleti. |
![]() |
Yeniumurlar köyünü geçtikten sonra solumda güzel bir gölet var, Gümüşler Göleti de olabilir Gönen Barajı’nın havzası da. |
![]() |
Balıkesir İl Sınırı’na girdim, 09.54. |
![]() |
Balya’ya yaklaştıkça etraf ormanlık oldu. İki tarafı ağaçlı bir yoldayım, tünel gibi olmuş. Yol kaba asfalt, çok sinir, sürtünme çok, gürültü çok, çevre güzel ama. |
![]() |
İki dere geçtim; Müstecap ve Azap dereleri. Bu kelimeyi de ilk duyuyorum: Müstecap. Arapça kökenli, "kabul olunmuş, kabul etme (duasına), cevap verme" gibi anlamı varmış. |
![]() |
Tabakhane Köprüsü |
![]() |
Tabakhane Köprüsü; yapımı Cumhuriyet dönemi başlarına uzanıyor: Balya madenlerini işleten Fransız firması tarafından inşa edildiği aktarılıyor. |
![]() |
Günümüzde Balya'da kurşun ve çinko madenciliği, Esan Eczacıbaşı gibi firmalar tarafından devam ettirilmektedir. |
![]() |
Ayrıca, bölge, son yıllarda gündeme gelen siyanürle altın madenciliği projeleri ile de çevre tartışmalarının merkezinde yer almaktadır. |

![]() |
Fazla yolum kalmadı ama sıkıldım, 60 km.yi geçtim, mola vermeden geldim. |
10. gün (devamı) Akbaş II - 8. gün (öncesi) Çanakkale-Yenice
İstanbul–Çerkezköy, 95 km
Çerkezköy-Tekirdağ, 61 km
Tekirdağ-Şarköy, 76 km
Şarköy-Gelibolu, 56 km
Gelibolu-Eceabat, 65 km
Eceabat-Çanakkale, 84 km
Çanakkale-Yenice, 88 km
Yenice-Akbaş, 68 km
Akbaş-Bigadiç, 74 km
Bigadiç-Akhisar, 41 km
Akhisar-Turgutlu, 69 km
Turgutlu-Ödemiş, 86 km
Ödemiş-Nazilli, 72 km
Nazilli–Yatağan, 89 km
Yatağan-Mazı, 94 km
Mazı-Muğla, 76 km
Muğla-İstanbul, 6 km
İlginizi çekebilir [bisikletle]Türkiye: Kommagene Krallığı (Kahramanmaraş-Başkonuş Yaylası)


















































