2 Haziran 2019

[bisikletle]Türkiye: Pergamon ve Sagalassos (Marmaris-İstanbul)

31 Mayıs 2019, Cuma / Marmaris – (otobüs) İstanbul (39. gün)

9 buçukta otobüsüm hareket ediyor. Otelden erken ayrılıyorum. Fazla uzakta olmayan otogarı (3 kilometre kadar) GPS yardımıyla bulmak zor olmuyor. Sabah trafiği var Marmaris’in içinde. Bu yol aynı zamanda Muğla’ya bağlanan anayol.

Bir saatim var kalkışa. Bileti yazıhaneden yazdırıp Kamil Koç otobüslerinin durduğu perona bisikleti dayıyor, geleni gideni izliyorum. Her seferinde gene de otobüse yüklerken, nasıl olacak, hangi otobüs gelecek gibisinden heyecan yaşamaktayım.

9’da otobüs geliyor, Neoplan. Sol tarafa bisikleti hazırlıyorum. İlkin muavinden gene bir “olmaz, bisiklet taşıyoruz-ücret” lafları duyuluyor. Ağzının payını verip güzelce sabitliyorum velespiti. Çantalar da yanına.

12 saatlik yolculuk başlıyor. 17 nolu koltukta tek başına oturuyorum. Bu arada otobüs fiyatları uçağı geçmiş, 171 lira ödedim. Arkadaşlar 300 liraya gidiş-geliş uçak diyorlardı.

Kah kestirerek, kah inip ayakları hareket ettirerek, kah çorba içip, kah muavinin su ve çay ikramlarını alıp hafif bir gecikmeyle gece 10 gibi Dudullu’ya varıyoruz. Burada yapılan anonsta otobüsün arıza nedeniyle değiştirileceği bereket beni etkilemiyor. Evime geldim. Ancak devam etseydim şimdi tekrar başka araca taşınmak pek bir zor olacaktı.

Her seferinde gene de bir yerler yamuluyor. Çamurluk gene nasibini almış. Ön tekeri takıyor dikkatlice 500 metre uzaklıktaki Happy Garden Sitesi’ne ulaşıyorum. Garaj, çantaların sökülmesi, asansörle eve taşınması ve sürpriz: Firuzan evde değil.

Kamil Koç, Neoplan. Sol tarafa bisikleti hazırlıyorum. İlkin
 muavinden gene bir “olmaz, bisiklet taşıyoruz-ücret” lafları
 duyuluyor. Ağzının payını verip güzelce sabitliyorum
 velespiti. Çantalar da yanına...

İstanbul seçimlerinin tekrarlanması nedeniyle yarıda kesmek durumunda kaldım geziyi. Pergamon ayağı geçildi ancak Sagalassos başka zamana kaldı. Unutamayacağım bir tur oldu. 1100 km yol pedallamışım (Garmin 1076,23 km diyor çünkü açılmadığı zamanlar oluyor). Yürüdüklerim de cabası. 39 gün evden uzak kaldım. 83,3 kg ile çıktım 80,6 kg ile döndüm. 1.516,-TL nakit kullanmışım (artı kredi kartları ile 3.180,-TL. Hesaplanmayan ıvır-zıvırlar hariç). Gecelemeye 1.245,-TL, yemeğe 601,-TL, çay-kahve-atıştırmalıklara 344,-TL, gidiş-geliş ve şehir içi ulaşıma 411,-TL, erzak, hediyelik, tamir vs. 432,-TL gitmiş. Pergamon turu böylecene tamamlanmış oldu. 17 ilçe, 4 köy, Pergamon ve  Karya Krallığı, eski dostlar, yeni tanışıklıklar, macera dolu bir 6 hafta...

[bisikletle]Türkiye: Pergamon ve Sagalassos; İstanbul – (gemi) Bandırma – Biga – Yanıklar – Arıklı – Burhaniye – Ayvalık – Bergama – (otobüs) İzmir – (otobüs) Akhisar – Gördes – Demirci – Selendi – Alaşehir – Kiraz – Tire – Koçarlı – Karpuzlu – Milas – Bodrum – (gemi) Datça - Mesudiye – Hızırşah – Marmaris – (otobüs) İstanbul

Öngörülen rota

Ön hazırlıklar: Öngörülen rota - Yolun yükseklik grafiği - Uzaklıklar - Konaklama adres ve telefonları - Ön görüşmeler - Gezilecek / Görülecek yerler - Bisiklet için gerekenler - Kendim için gerekenler - Telefon / Kamera / Ses kayıt cihazı ve aksesuarları - Bilgisayar / Tablet ve aksesuarları

[bisikletle]Türkiye: Pergamon ve Sagalassos

Koçarlı–Karpuzlu = 62,01 km

Karpuzlu–Milas = 36,24 km

Milas-Bodrum = 52,40 km

İlginizi çekebilir [bisikletle]Türkiye: Kommagene Krallığı (Saimbeyli-Tufanbeyli)