28 Mayıs 2018

[bisikletle]Türkiye: Lidyalıların İzinde (Fethiye II)

27 Mayıs 2018, Pazar / Fethiye II (29. gün)

Alışık olduğum saatte uyandım ama gene yatınca kalkmam 9 oldu. Ev uyanmış, kahvaltı hazırlığında. Verandada zengin bir sofra kuruluyor. Hava kapayacak gibi. Kahvaltı sonrası için Babadağ tarafına bir gezi önermişti Ozan. 

İlhan arıyor, Firu’nun köpeğini almaktan vaz geçtim diyor. Neden? Köylü kadın, ev sahibesi, 2 köpek olursa havlama çoğalır, zehirlerler demiş, o da tırsmış. Ya ne çabuk teslim olunuyor, anlamıyorum. Bu köylünün de istemediğini zehirleme huyu anlaşılır gibi değil. Cehalet üstlerinden akmakta L

Bugün eski arkadaşım Cahit’i de görmek isterim. Karısı Nuray ile telefonlaşıp 17 gibi uğrayacağımızı söylüyorum. Cahit benim orta 2’den beri arkadaşım, sınıfta en yakın arkadaşımdı.

Ozan’ın kumandasında yeni arabalarıyla (SUV) dağlara çıkıyor, ilkin Kızılçamlar sonrası Sedir Ağaçları ile karşılaşıyoruz. Devamlı tırmanıyoruz. Araba tabii ne kolay bir araç, hem kapalı ortamdasın hem de efor sarf etmeden yükseliyorsun. Asfalttan ayrılıp toprak yoldan devam. Köyler var seyrek de olsa. Kayısılar da muhteşem, dalları yola sarkmış. Göz hakkımızı alıyoruz. Babadağ adı gibi “baba”. Bitki örtüsü bakımından oldukça zengin bir doğaya sahip. Bölgeye özel, nadir bulunabilen Fethiye mor yıldızı, çakal nergis ve Karia kral tacı gibi bitkilerin korunması, bu nedenle koruma altına alınması gerektiği, bunun yanında narin çiçeği, pire otu, kekik, deve dikeni ve kuzu göbeği mantarı gibi ender rastlanan bitki türleri Babadağ’da bulunmakta olduğu anlatılıyor. Dağın zirvesi 1969 metrede. Burada yamaç paraşütü de yapılmakta, 1700 metreden atlıyorlar Ölüdenize doğru.

Yağmur başlıyor, şiddetleniyor. Yol gene asfalt oldu. Bu yol Minare köyü yolu. Benim gitmek istediğim yol. Eğimine dikkatlice bakıyorum. İnişli çıkışlı bir yol. Arabada pek anlaşılmıyor, tadına bisikletle daha iyi varacağım J
  
C&N’lere gitmeden Fethiye’de Sahil Lokantası’nda biraz acıkan karnımızı doyuruyoruz (50-). Ben yoğurtlu bakla yiyorum. Arkasından da kahve ile peynir tatlısı. Sonra Kahve Dünyası’ndan alınan dondurma ile C&N’nin evini bulup yeni taşındıkları mekana geliyoruz.

Cahit’i tekrar görmek çok mutlu ediyor beni. Eminim o da sevinmiştir. Sağlık sorunları var ama sigarayı bıraktığını duyduğuma çok seviniyorum. 1,5 saat sohbet, çay kurabiye ve dondurma eşliğinde geçiyor.

Akşam yemeğinde tahinli piyaz hazırlıyor Figen. Antalya’da da yemiştim, çok lezzetli bir şey. Geceyi TV’de seyredilen 2007’den kalma bir filim ile sürdürüyoruz. Başlangıç pek heyecan verici olmasa da gittikçe ilginçleşen bir film çıktı. Biraz daha oturup, yine önce Ozan, sonra ben, Figen ise gene sona kalıyor.

Yatmadan dünden kalan kral Sisifos’un hikayesine devam edelim: Sisifos, zekice bir hamle yaparak Ölüm Tanrısını kandırmıştı. Thanatos, Sisifos'un tutsağıdır artık. Bu durum, dünyadaki ölümleri durdurarak insanların da uzun yıllar yaşamaya başlamasına sebep olur. Ne savaşta, hastalıkta, yaşlılıkta, ne de kazara hiç kimse ölmez. Tüm insanlık ölümsüz olmuştur. Bu durum onları çok mutlu eder. 
Ares
  
Ancak bu keyfiyet karşısında deliye dönen Savaş Tanrısı Ares, Thanatos'u Sisifos'un elinden bizzat kendi kurtararak serbest bıraktırır. Ares, Thanatos'a Sisifos'u bularak öldürmesini ister. Olacakları ön görebilen Sisifos, eşine "Erken ölürsem ölüm törenimi sakın yapma." diyerek kendince bir tedbir alır.

Uzunca sürse de Thanatos Sisifos'un canını alır ve yer altı dünyasına gönderir; Sisifos, Hades'in huzuruna çıkartılır. Düzeni alt üst eden Sisifos'a karşı Hades çok öfkelidir. Sisifos, nazikçe söz ister ve Hades'e "Yeraltı dünyasının asil lordu, size karşı geldiğimi biliyorum, fakat amacım bu değildi. Eğer sizi incitecek bir şeye sebep olduysam lütfen beni bağışlayın. Söylemek zorundayım ki karım bana bir ölüm töreni dahi yapmadı. Bu yüzden acılar içindeyim. Asil lordum, lütfen bana bir gün izin verin de hem karımdan intikamımı alayım, hem de ölüm törenimi gerçekleştirip huzur bulayım. Eminim sizin gibi yüce bir tanrı bu isteğimi yerine getirecek güçtedir." diyerek son kozunu oynar.
Hades
  
Herkes gibi Hades de Sisifos'un konuşmasından etkilenerek, "Sana yeryüzünde bulunman ve işlerini halletmen için bir gün izin veriyorum." diyerek serbest bırakır. Sisifos Hades'in izni ile dünyaya geri döner ve karısını yanına alarak kaçış planını uygulamaya koyar. Bu ölümü ikinci kez kandırmasıydı... 

Ancak sonu hiç de iyi olmayacak. Devamı yarın, bizden ayrılmayın... J



Ozan ve Figen ile.

Babadağ adı gibi “baba”. Bitki örtüsü bakımından
oldukça zengin bir doğaya sahip. 

İçin sıkılmış. Ama kendi kendine dert ediyorsun. Alacağın
 haberlerle rahat bir nefes alacaksın.






















































(devamı) 30. gün Fethiye III - (öncesi) 27. gün Dalyan II



[bisikletle]Türkiye: Lidyalıların İzinde

Mudanya–Görükle = 43,09 km






Akhisar–Manisa = 51,81 km

Manisa–Salihli = 76,51 km

Salihli–Kula = 48,22 km

Kula–Uşak = 76,59 km

Uşak–Eşme = 67,73 km

Eşme–Buldan = 75,10 km

Buldan–Nazilli = 84,89 km

Nazilli–Aydın = 47,20 km

Aydın–Bozdoğan = 72,83 km

Bozdoğan-Yatağan = 57,03 km

Yatağan–Muğla = 32,63 km


Çıtlık–Dalyan = 59,50 km

Dalyan–Fethiye = 63,62 km

Fethiye–Gelemiş = 81,12 km

Gelemiş–Kaş = 52,43 km

Kaş–Demre = 67,61 km

Demre–Karaöz = 59,64 km

Karaöz–Tekirova = 47,55 km

Tekirova–Antalya = 53,37 km